Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Speelgoed en spelletjes ruimen

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Sep 2024 15:23

Speelgoed en spelletjes ruimen

Ik wil dit weekend met de kinderen speelgoed en spelletjes ruimen met het oog op de feestdagen en verjaardagen.

Meestal doe ik dat zonder hun, omdat er anders niks weg mag. Maar ze moeten toch gaan leren dat items weg moeten.

Hoe pakken jullie dat aan?

Ik denk erover om dingen te koop te zetten en dat zij van de opbrengst de helft mogen verdelen voor in hun spaarpot?

En ergens heb ik geen zin om alles weer te koop te zetten, maar dan moet ik het weggooien of zo. Ook zonde!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Sep 2024 15:32

Re: Speelgoed en spelletjes ruimen

Ik ruim het alleen op. Met name de meuk blijkt anders ineens heel waardevol te zijn en mag echt niet weg. De grotere dingen zijn als hij ze ziet wel ok.

Wellicht dat dat nog werkt. Alle meuk al wegdoen en de grotere dingen samen overleggen. J vind dat vaak wel ok omdat hij er toch niets meer mee doet.

Mooie dingen gaan naar de kringloop, ik heb geen geduld voor verkopen.
2015 💙
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Sep 2024 15:36

Kleine meuk gooi ik vaak al weg als ze er niet zijn. Of ik doe het eerst nog in een bakje en als het dan niet gemist wordt, dan gaat het weg.

Ik wil graag dat ze leren dat er ook echt dingen weg moeten af en toe, voor er weer iets nieuws bij kan. Daarom wil ik ze er graag bij betrekken.

<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 19 Sep 2024 15:40

Misschien kan je een kist ergens neerzetten waar die spullen in kunnen. Kunnen ze het bv op de oranjemarkt verkopen of een tuinverkoop?
Ik ruim gewoon zelf veel op maar ook met de kinderen. Ik maak ze ook duidelijk als ze ergens te groot voor zijn geworden. Wat ook helpt is 2 dingen kiezen die ze willen houden uit 5 dingen bv, of 1 uit de 3.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Sep 2024 15:45

Probleem is dat ik geen plek heb om het op te slaan tot die tijd.

Ik kan wel een stapel maken: houden en weg. En van houden mogen ze dan een x aantal dingen uitkiezen. De rest gaat weg.

<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Sep 2024 15:52

Hier heeft hij bakken waar zijn speelgoed in gesorteerd wordt en als hij iets nieuws wil dat niet in de bakken past dan moet er eerst iets weg. Dan kiest hij dingen uit die we weggeven, aan een goed doel als het nog heel goed is en anders aan bevriende kindjes. Tenzij het echt niet meer mee kan dan doen we het weg.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Sep 2024 17:50

Ik hou ook niet zo van verkopen van speelgoed. Dus ik verzamel het vaak en zeker met het oog op de feestdagen, breng ik het dan met ze naar een goed doel dat cadeaus geeft met de feestdagen voor kansarme kinderen. De oudste heeft dat al goed door en geeft graag cadeaus aan andere kinderen "zodat zij ook leuk kunnen spelen".
<<

Nightingale

Noob

Bericht 15 Okt 2024 10:56

Wij hebben hier een 'goede doelen winkeltje'. Daar breng je het heen en verkopen zij het, die opbrengst gaat naar een goed doel. Ik doe het wel zonder de kinderen, mijn oudste is echt een hoarderer en de jongste snapt het toch nog niet.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Okt 2024 11:25

Dingen of gelijk te koop zetten of gelijk naar de kringloop. Of natuurlijk weg als het stuk is. Maar de nadruk ligt op gelijk bij mij want anders blijft het nog maaaaaaaaanden liggen :haha:.

Wij spelen niet veel spelletjes maar op de een of andere manier hebben we er toch veel verzameld de afgelopen jaren. Die heb ik toevallig gister samen met haar uitgemest. Wat nog goed is gaat op MP en de rest kijk ik even of het bij de Koningsmarkt spullen gaat (kelder van m'n moeder haha) of naar de Kringloop. Nu ging spelletjes op zich nog wel prima. Sommige dingen wilde ze houden maar kon ik haar ook wel uitpraten omdat het bv voor kleuters was of we het nooit spelen. Meer dan de helft kon weg :hulde:.

Wij wonen erg klein en ik heb eigenlijk altijd wel uitgelegd dat als ze kadootjes willen met de feestdagen er dan ook ruimte moet zijn. En dan zul je toch moeten kiezen. Waar spelen ze niet meer mee? Wat vinden ze niet meer leuk? Ik zou ze eerst zelf laten kijken en er later nog een keer zelf met de bezem doorheen gaan indien noodzakelijk. De ene keer gaat het haar beter af dan de andere keer... Mijn dochter kan nog niet zo goed sparen dus als ik haar het geld van de opbrengt geef dan koopt ze nieuwe zooi en daar maak ik niet de ruimte voor :P. Ik heb dat dan ook nooit gedaan.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Okt 2024 11:36

We hebben inmiddels lekker opgeruimd. Grotere dingen nog niet gelukt om weg te doen. Maar dan komt er ook gewoon niks groots van Sint.

De spelletjes verkopen voor geen meter helaas.

Terug naar Zwangerschap & kinderen