Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Klokhuis menstruatie

<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 27 Sep 2024 19:11

Klokhuis menstruatie

Wie heeft die aflevering gekeken met de kinderen?
Wat vonden jullie ervan?

Mijn dochter denkt nu dat ze een gouden ketting krijgt als ze ongesteld wordt 😅
Hebben jullie iets speciaals voor als ze voor het eerst ongesteld worden?
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Sep 2024 22:00

Re: Klokhuis menstruatie

Niet gekeken, maar is dat serieus een ding? Dat ze iets speciaals krijgen? Ik kreeg m’n eigen pak maandverband en that’s it 🤪

Om daar nou een hele ceremonie van te maken vind ik wat overtrokken eerlijk gezegd…
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 28 Sep 2024 08:13

Toen ik ongesteld werd kregen we een slagroom taart. De meiden een slagroomtaart en mijn broer een boerenjongens taart rond de puberteit. Even stilstaan bij de lichamelijke veranderingen. Dat was prima. Meer aandacht hoef te het ook niet te hebben. Maar die slagroomtaart was gewoon wel lekker

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 28 Sep 2024 09:46

Ik kreeg niks.

Ik zou kijken tzt of mijn dochter het fijn zou vinden om gewoon lekker met een dekentje op de bank en at lekkers een film te kijken. Beetje TLC, maar meer ook niet.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Saji

Kletskop

Bericht 28 Sep 2024 10:19

Wij hebben het wel gekeken. Het meeste was hier al besproken voordat we deze aflevering keken. Ze vinden het hier onzin dat er een kadootje tegenover staat. Het hoeft niet groots gevierd te worden om te laten zien dat je van meisje naar vrouw gaat.
Ik heb vroeger ook niets gekregen en werd ook niet aan de grote klok gehangen, ook niet geheimzinnig.
Hier zijn de meiden zowat 10 jaar.
Ze weten dat ik ontzettende pijn heb tijdens eisprong en amper buikpijn heb tijdens menstruatie.
Ik zou, net als Jip, kijken wat ze op dat moment fijn vinden.
Laatst gewijzigd door Saji op 28 Sep 2024 10:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 28 Sep 2024 10:33

Ik kreeg vroeger niks en heb mijn dochter ook niks speciaals gegeven. Maar ik doe wel andere dingen voor haar. Zelf heb ik meestal niet veel last van menstruatie, nooit gehad ook. Zij wel een stuk meer, dus soms ga ik dan bijvoorbeeld chocolade halen of iets anders waar ze om vraagt omdat ze er trek in heeft op dat moment.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Sep 2024 10:44

Oh daar had ik echt niet op zitten wachten toen ik een puber was, ik wilde er zo min mogelijk aandacht aan besteden want ik vond het allemaal maar ongemakkelijk. Ik heb de aflevering niet gezien, ga eens kijken of ik hem nog terug kan kijken want ik denk dat mijn dochter wel vroeg zal beginnen... En nee, ik ben niet van plan daar dus iets speciaals voor te doen haha. Er zit een pakje in haar schooltas met maandverband en ik heb daar ook wel een stukje chocola bij gedaan maar spannender wordt het niet.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 28 Sep 2024 11:37

Ik vind een cadeautje voor je eerste menstruatie een beetje overdreven. Gewoon lekker op de bank met een kleedje en wat extra TLC vond ik voldoende en nu nog steeds 😉
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 28 Sep 2024 14:43

Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Sep 2024 15:58

Ik ging met mijn moeder een taartje eten in de stad 'omdat ik nu vrouw was geworden'. Ik vond het best want ik hield van taart maar nu ik het vanuit de positie van moeder doe vind ik een taartje onlogisch voelen. Wat vier je dan precies? Dat je elke maand bloedt en pijn hebt?😄. Dus heb ik bedacht dat wij dan gezellig samen naar de bioscoop gaan. Iets leuks doen omdat je groot bent.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 28 Sep 2024 17:19

Ik kreeg een enorme doos chocoladetruffels. En dat vond ik verschrikkelijk, ik wilde helemaal niet dat er allemaal aandacht voor was. En ik kreeg die dag een vriendinnetje te spelen en daarna eentje te logeren, ik was net 11. Ik schaamde me dood en wilde helemaal niet dat mijn vriendinnen het wisten, maar mijn moeder zorgde wel dat iedereen wist waarom ik die truffels had gekregen.

Ik vind het natuurlijk goed om mijn dochter ook te leren dat ze zich er niet voor hoeft te schamen, maar volgens mij bewerkstelligen we dat juist door er gewoon over te praten en er verder geen groot ding van te maken.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 28 Sep 2024 18:36

Olive iets gezelligs gaan doen "omdat je groot bent" of een taartje gaan eten "om het te vieren" is in principe toch precies hetzelfde?

Vroeger deden we daar niks aan. Als ik een dochter zou hebben zou ik er ook niks aan doen.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 28 Sep 2024 19:25

Toen ik ongesteld werd was daar gelukkig geen extra aandacht voor. Ik kreeg te horen waar maandverband lag en dat was het. Vond ik heel fijn, want de mannen in huis hadden daar voor mij verder niks mee te maken.
Als ik een dochter zou hebben zou ik er ook geen extra aandacht aan besteden. Ik zou alleen wel proberen een iets opener sfeer erover te creëren dan dat er bij ons vroeger was, maar dan meer in het algemeen dan gelinkt aan de eerste keer.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 29 Sep 2024 08:13

Mijn moeder moest huilen weet ik nog heel goed haha ze was wel extra lief met koken enzo maar kreeg niks bijzonders.

Vorig jaar werden ik en andere tantes uitgenodigd voor een lunch om het vrouwworden van mijn nichtje te vieren. Dat vond ik toen heel bijzonder en een beetje gek haha maar goed, wel gezellig.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 29 Sep 2024 15:25

Nou zo leuk vind ik het niet, zeker niet iets om te vieren dus. Ik ga er dus ook niks aan doen tzt. Ik ben blij dat dat vroeger bij mij ook niet is gedaan, dat had ik echt vreselijk gevonden.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 29 Sep 2024 16:22

Misschien hangt het ook nog van de leeftijd van het meisje af? Als je op je 9e al ongesteld wordt, kan ik me voorstellen dat een feest om te vieren 'dat je nu een vrouw bent' vreemd en ongemakkelijk is. En dat je al genoeg baalt dat je buikpijn hebt en bloed verliest.

Ik was bijna 17 toen ik voor het eerst ongesteld werd en vond het eigenlijk wel een taart waard dat ik er eindelijk bij hoorde! En dat de boel blijkbaar toch werkte bij mij 😅 Ik wist al jong dat ik ooit moeder zou willen worden, dus hoopte wel echt dat ik vruchtbaar zou zijn.
T (2008) en I (2013)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 30 Sep 2024 09:38

J dat maakt inderdaad misschien ook nog wel verschil. Ik kan me voorstellen dat jij het taart waardig vond! Ik was dus net 11, ik zat in groep 8 en er was 1 ander meisje ook al ongesteld, maar die was een jaar ouder en verder speelde dat dus totaal nog niet.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 30 Sep 2024 11:05

Mooi woord, taartwaardig 😄
T (2008) en I (2013)
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Okt 2024 21:24

Mijn dochter heeft het niet eens verteld, ik hoorde het eigenlijk een keer tussen neus en lippen door van mijn man. Ze wilde er geen groot ding van maken blijkbaar, dus hebben we er verder ook niks mee gedaan. Ik denk dat we dat trouwens sowieso niet hadden gedaan. Dochter vindt het iets wat nou eenmaal gebeurt als je een meisje bent, plus zo leuk is het niet dus waarom zou je het vieren?
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 02 Okt 2024 09:33

Ik kreeg een glas bacardi cola van mijn vader :smile: Helemaal niet meer van deze tijd. Ik was al bijna 16. En de aller aller laatste van iedereen die ik kende. En vooral erg opgelucht dat ik eindelijk ongesteld was geworden. Ik vond dat glas bacardi cola prima. Dat was mijn eerste glas alcohol.

Ik kan me wel voorstellen dat ik een lekker taartje haal of iets anders wat ze lekker vindt. Wel in overleg. Als ze dat niet wil dan doe ik het niet. Wij hebben de aflevering ook samen gekeken. Mijn dochter wordt in december 10. Ik vermoed dat ze ook laat in de puberteit komt en voorlopig nog niet ongesteld wordt, maar er zal vast een van haar vriendinnen zijn die wel op haar tiende ongesteld wordt, dan is het fijn om er al wat van te weten.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Okt 2024 19:10

Max schreef:Olive iets gezelligs gaan doen "omdat je groot bent" of een taartje gaan eten "om het te vieren" is in principe toch precies hetzelfde?

Vroeger deden we daar niks aan. Als ik een dochter zou hebben zou ik er ook niks aan doen.

Ja alleen is de insteek voor mij dan om het leed re verzachten. Ongesteld worden is niet leuk, dat je vruchtbaar bent op de 12de (of zo) ook niet. Maar laten we er maar het beste van maken. Zoiets.

Terug naar Zwangerschap & kinderen