Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wat zou jij willen weten?

<<

Elisabeth

Lady-post-a-lot

Bericht 15 Sep 2024 19:14

Re: Wat zou jij willen weten?

Als ouder zou ik niet perse alle details hoeven weten. Zolang de kinderen in het team er goed en respectvol mee om gaan dat is het belangrijkste.

Bij mijn zoon speelt er ook een meisje mee in het team. Vaak komen de spelers bij ons al omgekleed aan en douchen thuis. Soms wordt er wel eens omgekleed. Voor het meisje vragen we dan een andere kleedkamer of zij gaat eerder/later dan de jongens.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 15 Sep 2024 21:14

Ik heb vroeger een tijdje klimtrainingen gegeven en dat is een sport waarbij jongens en meisjes samen trainen en relatief veel neurodiversen en lhbtiq+ meedoen. Er waren een paar kinderen waarvan ik zelf eigenlijk niet goed wist wat hun genderidentiteit was. Het is dan best ongemakkelijk als je over diegene praat (zo van "misschien kun je haar karabiner lenen") en je twijfelt of je hij/zij/hen/die moet zeggen. Ernaar vragen bij het kind zelf vond ik ook ongemakkelijk 😕 Niet voor mezelf, maar voor diegene.

Ik had het fijn gevonden als de ouders me de juiste voornaamwoorden hadden laten weten! Als trainer breng je dat dan ook weer over op de rest van de groep (gewoon doordat je het goede voorbeeld geeft met hoe je diegene aanspreekt).

Om alle kinderen en hun ouders te informeren lijkt me overdreven.
Laatst gewijzigd door Filoria op 15 Sep 2024 21:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
T (2008) en I (2013)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Sep 2024 21:22

Dan kun je toch zeggen 'mischien kun je het touw van Jip even vasthouden'. Ipv hem/haar/hen. Maar ik vraag het bij mijn patiënten ook wel eens hoe die persoon genoemd wil worden. Vinden ze vaak juist fijn. Ik zeg wel altijd dat ze me even tijd moeten geven om eraan te wennen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 15 Sep 2024 21:32

In een zin zoals "Jip heeft haar tas al gepakt" werkt dat niet 😬 Je bent dan wel heel erg aan het puzzelen!

Het vragen aan de puber in kwestie vind ik niet ideaal. Ik weet van mijn zoon dat hij het heel vervelend vond toen hij +- 11 was en lang haar had, als hij als meisje werd aangesproken of mensen aan hem vroegen of hij een jongen of een meisje was. Hij werd daar onzeker van. Ik kan me voorstellen (maar dat is een aanname) dat pubers die niet cisgender zijn het misschien zelfs extra vervelend vinden?
T (2008) en I (2013)
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Sep 2024 21:36

Filoria schreef:In een zin zoals "Jip heeft haar tas al gepakt" werkt dat niet 😬 Je bent dan wel heel erg aan het puzzelen!

Het vragen aan de puber in kwestie vind ik niet ideaal. Ik weet van mijn zoon dat hij het heel vervelend vond toen hij +- 11 was en lang haar had, als hij als meisje werd aangesproken of mensen aan hem vroegen of hij een jongen of een meisje was. Hij werd daar onzeker van. Ik kan me voorstellen (maar dat is een aanname) dat pubers die niet cisgender zijn het misschien zelfs extra vervelend vinden?

Op zich wordt het steeds gebruikelijker om te vragen welke voornaamwoorden mensen gebruiken. Je zou het in een voorstelrondje kunnen meenemen. “Noem even je naam en welke voornaamwoorden je gebruikt. Ik ben June en ik word graag aangesproken met zij en haar.”.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 15 Sep 2024 21:42

Is dat zo? Die klimtrainingen gaf ik een jaar of vijf geleden, misschien dat de tijden veranderd zijn. Maar mijn beeld bij het benoemen van je pronounces is dat dat vooral de Amsterdamse havermelkelite en hun kinderen zijn die dat doen? 😅 (Ik zou het positief vinden als ik ongelijk heb!)
T (2008) en I (2013)
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Sep 2024 22:00

Filoria schreef:Is dat zo? Die klimtrainingen gaf ik een jaar of vijf geleden, misschien dat de tijden veranderd zijn. Maar mijn beeld bij het benoemen van je pronounces is dat dat vooral de Amsterdamse havermelkelite en hun kinderen zijn die dat doen? 😅 (Ik zou het positief vinden als ik ongelijk heb!)

Ik druk me wellicht niet handig uit. Ik denk niet dat het al breed gedaan wordt, maar het wordt al wel steeds normaler. Op LinkedIn hebben mensen het op hun profiel staan en ik zag dat het binnen het bedrijf waar ik werk ook kan. Dat maakt niet dat iedereen het al doet, maar het maakt wel dat je in zo’n training het laagdrempeliger kunt doen dan vijf jaar geleden (om met jouw voorbeeld mee te gaan). En mensen reageren misschien lacherig. Laatst opperde iemand het mee te nemen in een voorstelrondje en dan vindt 80% het ongemakkelijk, maar het biedt wel duidelijkheid en een opening voor degenen voor wie het er toe doet.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 16 Sep 2024 05:53

June schreef:Laatst opperde iemand het mee te nemen in een voorstelrondje en dan vindt 80% het ongemakkelijk, maar het biedt wel duidelijkheid en een opening voor degenen voor wie het er toe doet.
Helemaal mee eens, ik ben vóór!
T (2008) en I (2013)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 16 Sep 2024 08:18

Ik zou dat van te voren wel graag willen weten. Niet omdat ik dan allemaal vragen zou willen stellen maar dat ik het mijn kinderen graag goed zou willen uitleggen om te voorkomen dat jouw kind ermee gepest wordt. En ik zou het dan ook prima vinden dat ze de kleedkamer en douches deelt met het geslacht dat ze zich voelt.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen