Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

PlayStation of Switch

<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 03 Sep 2024 20:27

PlayStation of Switch

Wij hebben 3 kinderen (jongens van bijna 8, 6 en 4). Nou willen ze graag een PlayStation (de oudste) of een Switch (de middelste), maar ik heb met beide geen ervaring.

We hebben nu een oude Wii met heel veel spellen, maar ze willen graag Fifa 24 en Minecraft spelen. Wie heeft er ervaring met beide en kan mij helpen? Welke zou jij aanbevelen en waarom? En indien een PlayStation zou de 4 dan volstaan of toch voor een (nieuwe) 5 gaan?

Mijn man vindt t trouwens ook leuk en zal er wat racespellen op spelen. Op de Wii spelen ze nu vooral super Mario en tennis/bowlen.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 04 Sep 2024 06:19

Re: PlayStation of Switch

Wij hebben ze allebei. De switch was vooral leuk toen onze zoon wat kleiner was. Er zijn veel leuke gezinsspellen zoals Mario enzo. Minecraft en Fifa heb je er ook voor. Toen onze zoon wat ouder werd en naar de middelbare school ging wilde hij liever een PS. Hier zijn meer spellen voor wat oudere op die leuk zijn. Zoon speelt veel Fifa, F1, Spiderman en Fortine. Maar ook minecraft kan erop. Op de ps kunnen geen Mariospellen.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Sep 2024 06:51

Als je een Wii hebt, zou ik voor een Playstation kiezen. Wij hebben de Switch, oudere neven de ps4/5 en daar kan oudste ook al prima op spelen. De middelste denk ik ook, dat komt er gewoon niet van. Vanaf groep 7 begint de Switch wel wat ‘klein’ te worden in game-ervaring (ook op het televisiescherm, dus niet letterlijk 😉).

Voor nu zijn allebei de versies prima voor de kinderen. Mijn man zou de PS5 kiezen als hij ook spellen wil doen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 04 Sep 2024 09:18

Ik ben een Nintendo speler maar volgens mij kiezen de meeste jongens voor een playstation.
Ik weet niet hoe het met de playstation zit maar ik zou voor de nieuwste gaan, kan je de nieuwe spellen ook blijven spelen (bij nintendo kunnen nieuwe games niet op een oudere variant). En als je voor de switch wil gaan, er komt een nieuwe aan en daar zou ik op wachten.
Op diverse Facebook groepen wordt gezegd dat de kwaliteit van de playstation spellen vaak beter zijn, de details, de kleuren, de manier van spelen.
<<

Elisabeth

Lady-post-a-lot

Bericht 04 Sep 2024 09:50

Hier hebben we ook beide. Toen ze kleiner waren speelde ze graag op de switch. Nu zijn ze 10 en 12 en de switch (we hebben er zelfs 2) liggen te verstoffen in huis en worden alleen nog gebruikt als back up om youtube te kijken als de tablet leeg is.

Grafisch is de playstation veel mooier. Ik zou ook kiezen voor een PS5 als je de mogelijkheid hebt.
<<

Loïs

Kletskop

Bericht 06 Sep 2024 16:41

Hier hebben ze beide. En de middelste zelfs een PlayStation porteble. Met de switches wordt weinig meer gedaan, idd YouTube kijken. Ik zou zeggen PlayStation 5. Maar ik heb geen idee of de nieuwste fifa versie ook nog voor de 4 gemaakt wordt.
<<

Lavina

Noob

Bericht 06 Sep 2024 18:35

Ik zou zeker een ps adviseren. Mijn dochter en zoon hadden beide een switch. Zoon (10jaar) heeft hem inmiddels verkocht en een ps4 terug gekocht. Dochter(13jaar) kijkt enkel nog filmpjes op YouTube.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Sep 2024 18:56

Switch vindt zoon leuk op schoot met Mario en spelletjes, op ps4 wil die vooral racen en spelletjes doen maar vind ik wel drukker in woonkamer op de tv.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Sep 2024 08:05

Wij hebben ook beide. De PS5 wordt veel meer gebruikt (11 en 9). Grafisch is het veel beter dan de switch. Toch vind ik de switch echt heel leuk voor kinderen. Mario en bijvoorbeeld minecraft is echt heel makkelijk te bedienen op de switch. Ik verwacht dat die spellen straks in de winter ook wel weer gebruikt gaan worden.
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 09 Sep 2024 09:21

dankjewel voor alle reacties. Ik twijfel toch nog even door. Gevoelsmatig vind ik ze nog te jong voor de Playstation, maar omdat we al een Wii hebben vind ik het ook een beetje zonde om de Switch erbij te kopen. Misschien toch maar voor een (tweedehands) playstation 4 gaan, zodat we over een aantal jaren, als ze de kwaliteit echt kunnen waarderen de 5 (of 6 tegen die tijd) kopen.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd