23 Aug 2024 06:19 door Marin
GSTQ, ik kan me nog één ding herinneren van wat je schreef, over de aanpassingen in de klas. Hij zit op een apart plekje naast de juf met z'n gezicht naar de klas zodat hij niet achter zich geluid hoort. Vorig jaar had hij een speelhoekje in de aula, wat naast zijn klas zit. Als hij te overprikkeld was of klaar was met z'n werk mocht hij daar spelen. Lego enzo. Samen met z'n vriendinnetje uit z'n klas die dat ook nodig heeft. Was echt hun domein. De juffen hebben gezegd dat in groep 4 een speelhoekje niet meer mag, echt heel jammer. Ik ga nog vragen waarom niet, wat is daar nou een goede reden voor. En ik ga vragen als het speelhoekje niet mag of er dan een rust plekje op diezelfde plek kan komen, waar hij zich kan terug trekken. Maar om te ontprikkelen heeft hij toch iets van speelgoed nodig, dus ik ga eigenlijk gewoon vragen of ze dat kunnen faciliteren. Ik snap het ook niet, het maakt hun dag ook makkelijker te doen. De juf wil heel graag dat hij participeert in de klas, mee doet met instructies. Maar dat is niet haalbaar. In overleg met de hb begeleidster gaan we aangeven dat ze hem best een beetje mogen laten. Ook als hij niet actief mee doet met de les pikt hij het toch wel op. En als hij een dagdeel in de speelhoek zou zitten zou ik het ook niet zo erg vinden op dit moment. Als dat hem gaat helpen wel komende tijd op school te blijven terwijl we intussen een passende school vinden, dan zou ik dat heel fijn vinden, beter dan thuis. Dus ik hoop dat ze hierin willen faciliteren zoals ze eigenlijk al deden en mee gestopt zijn.
Thuis scholing ed hoop ik wel echt te vermijden. Maar als het op thuis zitten neer komt, dan hoop ik dat we een oplossing zolas Zora of Jane Doe zegt kunnen vinden, misschien bestaat zoiets.
Jip, wat naar dat jij dat gevoel van wachten op zo'n telefoontje goed kent. Ik kan het me voorstellen. Het is slopend.
Let's discover the world together.