Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Kleding middelbare school

<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 02 Jul 2024 16:24

Re: Kleding middelbare school

Ja dat zal inderdaad ook vast per school of regio verschillen.
Ach ik moet maar gewoon zien dat ik hem binnenkort een keer mee kan krijgen om te gaan shoppen (wordt nog een uitdaging).
En dan moet hij inderdaad maar gewoon uitzoeken wat hij leuk vindt.
April 2012 -juni 2014-september 2016
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Jul 2024 16:55

mardie schreef:En weet er iemand nog een leuk jeans merk voor lange maar smalle jongens (zonder billen/taille)? Hij vindt bijvoorbeeld die cargo broeken die je op dit moment veel ziet leuk, maar die zijn bijna allemaal te wijd rond de taille.

Heeeel herkenbaar probleem! Ik heb twee tips:

Van WE Fashion: heren tapered fit cargobroek met comfortstretch. Die is namelijk met lengtemaat. Ik heb de broek wel alsnog iets moeten innemen in de taille, maar de lengte is goed!

En van Kiabi: Rechte broek met zakken +1m90 - L38. Helaas nu uitverkocht in de smallere maten. Ze hebben ook gewone jeans (zonder van die cargozakken) en trainingsbroeken die extra lang zijn. Onze zoon vindt ze allemaal lekker zitten 😊
T (2008) en I (2013)
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Jul 2024 16:59

Of past jouw zoon nog in kindermaten? Hoe lang is hij?

(Mijn zoon is de 1.95 al voorbij, maar echt supersmal nog 🙄 Heel onhandig)
T (2008) en I (2013)
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 02 Jul 2024 20:36

Ik was vorig jaar met mijn twee zussen mee met mijn neefje om te shoppen voor de middelbare school. Die gaf en geeft ook totaal niks om kleding. We zijn voor een paar goede hippe maar neutrale basics geslaagd uiteindelijk bij de America Today. Totaal niet verwacht maar was een hele leuke winkel voor die leeftijd. Goede lichte spijkerbroek, 2 shirts, witte longsleeve, geruite blouse (ook voor over de t-shirts), hoody en later nog een paar witte Nikes en hij was helemaal good to go.
Smile, it's free!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 03 Jul 2024 05:55

Wat ik van puberzoon weet is dat Skechers echt not done zijn 🤷‍♀️.

Lady schreef:Onze oudste zit in de eerste en loopt er (in onze ogen) echt als een zwerver bij met joggingsbroeken en vaak te grote t-shirts. Hij vindt het zelf heel mooi en vooral heel lekker zitten. Hij moet van ons twee keer per week een jeans aan naar school, hij ziet er dan zoveel mooier en ouder uit (hij is heel klein voor zijn leeftijd vandaar dat over er ouder uitzien).

Ik troost me maar met de gedachte dat hij over een jaar of twee waarschijnlijk heel veel meer aandacht aan zijn uiterlijk wil besteden en er dan en stuk netter bij wil lopen.

Ik heb het idee dat het bij hem op school niet zoveel uitmaakt hoe en wat je aanhebt. Black Bananas is qua merk wel veruit favoriet.

Wel grappig om dit twee jaar later terug te lezen. Hij loopt er namelijk soms nog steeds bij als een zwerver haha. Maar toch begint het wel te veranderen. Nike Tech is favoriet en daarnaast sowieso Nike. Voetbal shirtjes zijn ook populair, merk of club maakt volgens mij weinig uit. Alles met een capuchon sowieso. Qua merken is het allang geen Black Bananas meer maar nu vooral Nike en The Northface. En en qua kapsel hebben veel jongens (ook die van ons 😁) tegenwoordig een permanentje zodat ze hun haar in de krul naar voren kunnen dragen, a la een of andere influencer.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 03 Jul 2024 19:38

Onze zoon zit in de eerste en zn smaak is dit jaar erg veranderd. Hij deed altijd aan wat ik voor hem kocht. Nu wil hij alleen nog maar cargo broeken aan en shirt met zo min mogelijk prints erop. Dus alleen een logootje of print aan de achterkant. Merken maken hem niet zo uit nog. Wel perse Nike schoenen.

Tip voor cargo broeken voor smalle jongens zijn Garcia en jack en Jones model JJIPAUL.
Onze zoon is 1.50cm en heel smal dus past nog makkelijk kindermaten inderdaad.

Onze dochter zit in de derde en draagt vooral wide leg jeans. Met basic topjes en tshirts erop. En ook die wil alleen nikes aan.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Aug 2024 10:48

Geen kleding vraag maar ik dacht, probeer het hier in dit topic;

Welke broodtrommel hebben jullie voor de middelbare?
Onze oudste is op de leeftijd dat ze alles alleen in zakjes wil maar de jongste gaat nu naar de middelbare en wil wel een broodtrommel. Mijn ervaring isdat van mepal de clips snel breken, al 4 van gehad. Dus ben benieuwd welke jullie hebben?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 14 Aug 2024 11:25

Viva schreef:Geen kleding vraag maar ik dacht, probeer het hier in dit topic;

Welke broodtrommel hebben jullie voor de middelbare?
Onze oudste is op de leeftijd dat ze alles alleen in zakjes wil maar de jongste gaat nu naar de middelbare en wil wel een broodtrommel. Mijn ervaring isdat van mepal de clips snel breken, al 4 van gehad. Dus ben benieuwd welke jullie hebben?

Geen. Niet stoer. Dus hij gebruikt altijd boterhamzakjes.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 14 Aug 2024 12:26

Zakjes of aluminium folie.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Aug 2024 12:39

Als ze al lunch mee naar school neemt dan in een plastic zakje. Maar het komt weinig voor dat ze brood meeneemt em als ze al iets eet op school is het een broodje uit de kantine of een Between tussendoortje oid.
<<

Elisabeth

Lady-post-a-lot

Bericht 14 Aug 2024 15:00

Hier van plan om de oudste gewoon zijn Mepal trommel mee te geven. Ben benieuwd hoe lang het duurt ;-).
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 14 Aug 2024 15:08

Onze oudste zoon heeft afgelopen jaar in de brugklas een zwarte Mepal broodtrommel meegenomen en eet gewoon zijn brood op school. Hij koopt eigenlijk vrij weinig op school of in de stad. Zijn eigen woorden zijn dat er thuis altijd genoeg lekkere dingen zijn haha. Benieuwd hoe lang hij dat volhoudt. Dochter neemt komend jaar ook gewoon haar Mepaltrommel mee naar de brugklas. Ik zou het wel erg jammer vinden als ze zakjes mee gaan nemen qua onnodige verspilling.
2011 2012 2017
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 14 Aug 2024 15:23

Mijn dochter heeft vorig jaar toen ze naar de brugklas ging deze trommel uitgezocht:
https://www.amazon.nl/dp/B0C1RD9CXB?ref ... uage=nl-NL

Het leek haar een handige, fijne trommel omdat ze gewend was om naast brood ook vaak wel wat anders mee te nemen. Zoals een stukje komkommer, een babybel kaasje, dat soort dingen.

De eerste tijd werd hij gebruikt, inmiddels niet meer. Mijn dochter is overgegaan van een rugzak naar een schoudertas en haar broodtrommel en grote rvs drinkfles passen niet meer bij de schoolspullen. Ik vind daar wat van, maar dochter loopt er liever trendy bij dan dat ze een rugzak meeneemt. Dus inmiddels gaat het brood in een zakje en eet ze ook hooguit nog wat brood op school en vooral geen extra dingen want dat valt op ofzo.. En drinken in een dopper, die past er dan nog net bij en is kleiner dan de fles die ze eigenlijk had uitgezocht.

Verder wel tevreden over de trommel, hij leek me niet zo geweldig sterk bij de sluitingen, maar gaat nog steeds mee. Zoon neemt hem nu geregeld mee dus hij is nog wel in gebruik.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 14 Aug 2024 16:24

Mijn zoon neemt nogsteeds zijn lunchbots rvs broodtrommel mee en eet ook gewoon z'n brood op. Vaak ook nog een bakje fruit wat ook opgaat. Voor water neemt hij z'n air up mee.

Dochter gaat over een paar weken naar de middelbare en zij eet altijd al slecht haar brood dus dat zal wel een ander verhaal worden.
<<

Loïs

Kletskop

Bericht 15 Aug 2024 09:56

Oh daar heb ik helemaal niet over nagedacht eigenlijk. Ik zal het hem eens vragen, anders moet hij zijn Ajax mepal bakje meenemen haha.

Het gebruik van folie en plastic zakjes ben ik echt op tegen, dus hoop dat die wens bij hem niet gaat spelen.

Oh ja, ik las iets over fruit hierboven; nemen alle kinderen dat mee? En mijn verwende krengetje wil z'n appel altijd gesneden hebben, dat is natuurlijk wel echt not done of niet?
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 15 Aug 2024 10:00

Mijn oudste nam vorig jaar in de brugklas eigenlijk altijd een banaan mee, maar hem boeit het vrij weinig wat anderen daarvan vinden.
2011 2012 2017
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 15 Aug 2024 10:41

Loïs schreef:Oh daar heb ik helemaal niet over nagedacht eigenlijk. Ik zal het hem eens vragen, anders moet hij zijn Ajax mepal bakje meenemen haha.

Het gebruik van folie en plastic zakjes ben ik echt op tegen, dus hoop dat die wens bij hem niet gaat spelen.

Oh ja, ik las iets over fruit hierboven; nemen alle kinderen dat mee? En mijn verwende krengetje wil z'n appel altijd gesneden hebben, dat is natuurlijk wel echt not done of niet?

Volgens mij de meeste kinderen niet, maar mijn zoon dus wel haha. Hij nam altijd een hele appel mee maar dat ging niet meer door zijn beugel dus de appel wordt gesneden. Maar hij neemt ook wel besjes, druiven, aardbeien enz mee. Het maakt hem niks uit wat anderen ervan vinden dus dat is wel makkelijk.
<<

Loïs

Kletskop

Bericht 15 Aug 2024 11:47

Fijn dat jullie jongens het gewoon niks uit maakt wat anderen vinden. Super goed. Ben bang dat die van mij in het begin wel z'n eigen ding doet, maar wanneer er meerdere kinderen een opmerking zouden maken past hij zich toch aan.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Aug 2024 18:10

Ik zie best veel kinderen met fruit en ook nog met van die verpakte kinderkoekjes. Appel in stukjes gesneden gooien ze op mijn school op de beugel😅
⁠♡♡♡
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Aug 2024 20:09

Bedankt voor de antwoorden. Hippie, klinkt als onze oudste haha
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen