Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Nog (steeds) niet zindelijk

<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 08 Aug 2024 20:35

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Mijn oudste was ook van de één op de andere dag zindelijk, met ruim drie jaar. De middelste flink tijd moeten geven, blijft ook nu nog een aandachtspunt helaas.

Onze dochter plast op het kdv al regelmatig op de wc en blijft soms de hele dag droog. Thuis is het nog niet één keer gelukt om op de wc of het potje te plassen. We oefenen veel, ik let erop om haar erop te zetten als haar luier al een tijdje droog is, maar helaas nog geen succeservaring. Het is jong, maar ze kan het blijkbaar wel.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

InweCulnamo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 18 Okt 2024 08:05

Hebben jullie ook tips voor de zindelijkheid in de nacht? Of nou ja, eigenlijk het zonder luier slapen
Mijn zoontje word over een maand 5, is al lange tijd overdag zindelijk, maar snachts tot paar maanden terug iedere nacht natte luier, paar pogingen gedaan om savonds nog te laten plassen, maar dit was drama en strijd.
Nu is hij echter al bijna 2 maanden bijna elke nacht droog. Maar zonder luier slapen? Echt niet! Zegt iedere keer ; "ja morgen probeer ik het"
Als we door proberen te zetten volgen er enorme driftbuien waarna hij uiteindelijk toch zelf weer een luier aandoet. Een beloningssysteem is hij niet voor de porren. Want dat spiderman pak waar hij al maaaaaanden om zeurt hoeft hij dan toch echt niet meer te hebben!

15-11-2019
14-05-2023
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Okt 2024 08:50

Mijn dochter is 5.5 en nacht zindelijkheid zie ik voorlopig niet gebeuren. Ze heeft altijd een natte luier en als we haar niet ook laten plassen 's avonds, lekt ze ook regelmatig door haar luier.

Niet nacht zindelijk zijn is tot 6 jaar normaal. Volgens mij heel normaal als je tussen 4-5j dat wordt 's nachts. Je kunt het ook moeilijk aanleren. 's avonds laten plassen heeft bijv geen zin voor de zindelijkheid omdat ze dan alsnog niet uit zichzelf wakker worden om te plassen.

Ik zou het dus mooi op zn beloop laten en ook niet met beloningen gaan werken. Hij kan er immers niks aan doen dat hij niet wakker wordt om te plassen.

Dochter vindt het af en toe wel vervelend dat ze nog een luier heeft. Ik denk dat wij over een half jaar als er geen verbetering in zit, naar een plaswekker gaan kijken.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Okt 2024 09:32

Ik heb toevallig net advies gevraagd hierover aan de GGD:

Dit was het advies:
Goed uit laten plassen voor naar bed brengen.
Dan boekje lezen etc. of samen iets anders ontspannends doen.
20 minuten later nog een keer goed laten plassen.
Uit bed halen voor je zelf gaat slapen om te laten plassen. Dit moment steeds iets meer naar voren halen als het goed gaat.

Zo kan kind succeservaringen op doen. En ook gewoon lekker de luier nog even aanlaten zodat je zelf niet elke nacht een bed staat te verschonen.
<<

InweCulnamo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 18 Okt 2024 09:39

Het belonen is ook niet voor het droog zijn, ongelukjes kunnen altijd gebeuren. Dt hebben we hem ook gezegd.
Echter is het echt puur het zonder luier slapen. Hij is nu al 2 maanden bijna iedere nacht droog, word wakker als hij naar de wc moet, gaat sochtends direct naar de wc.
Dus hij kan het gewoon. Maar de luier uit wil hij echt niet....

15-11-2019
14-05-2023
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 18 Okt 2024 10:04

Onze zoon is negen en plast nog geregeld in bed. We hebben weleens overwogen ermee naar een arts te gaan maar het wordt steeds minder en we kijken het daarom nog even aan.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Okt 2024 11:02

InweCulnamo schreef:Het belonen is ook niet voor het droog zijn, ongelukjes kunnen altijd gebeuren. Dt hebben we hem ook gezegd.
Echter is het echt puur het zonder luier slapen. Hij is nu al 2 maanden bijna iedere nacht droog, word wakker als hij naar de wc moet, gaat sochtends direct naar de wc.

Oh haha oooh hij is al nacht zindelijk dus in principe :) wat fijn! Dan begreep ik je verkeerd sorry.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 18 Okt 2024 13:35

InweCulnamo schreef:Het belonen is ook niet voor het droog zijn, ongelukjes kunnen altijd gebeuren. Dt hebben we hem ook gezegd.

En als je eerst een onderbroek aan doet en dan z'n luier? Zodat hij went aan 's nachts een onderbroek aan. En hem dan zodra de mogelijkheid er is een keer vergeten of dat dit de laatste luier is en issie kapot dan issie kapot en is er geen nieuwe meer.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Marit Eline

Bericht 18 Okt 2024 19:58

Wat knap dat hij al nachtzindelijk is! Hij is nog geen 5 zie ik in je onderschrift? Ik denk dat ik hem gewoon lekker de luier zou laten aanhouden. Hij zal er vanzelf wel mee stoppen als hij eraan toe is.

Lady, mijn man was afgelopen jaar mee op voetbalkamp met 8 en 9 jarige jongetjes. Hoeveel luierbroekjes er toen wel niet meegesmokkeld werden en stiekem aangedaan 's avonds. Er zijn er genoeg die niet nachtzindelijk zijn op die leeftijd.
<<

InweCulnamo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 18 Okt 2024 20:13

Eerst onderbroek dan luier al geprobeerd, maar wil hij niet. Hij wil wel eerst luier dan onderbroek zegt hij dan haha..

Jaa ik denk dat we hem maar voorlopig de luier aanhouden, hij heeft al zoveel driftbuien dat ik het hierover niet de moeite waard vind.... hopelijk veranderd hij binnenkort uit zichzelf nog van gedachten

15-11-2019
14-05-2023
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Okt 2024 20:35

Geen nieuwe luiers meer kopen. Op is op. En die laatste kan hij dan helemaal opdragen en dan is het klaar. Zoiets?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Okt 2024 21:28

Waarom wil je dat hij zonder luier slaapt?
Ik zou het eerlijk gezegd zo laten, hij voelt zich kennelijk nog veilig bij. Komt vanzelf wel dat hij geen luier meer aan wil.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Okt 2024 22:37

Evt. luier hergebruiken als hij toch droog blijft, scheelt weer. Ik denk ook dat hij hem vanzelf wel een keer uit wil doen.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Dec 2024 15:17

Onze jongste is in principe zindelijk, maar 's nachts gaat het nog wel eens mis als we hem niet rond 22.00 nog even uit bed halen om te laten plassen. Hij wordt er gewoon nog niet wakker van (en slaapt ook rustig door in een nat bed 🤢).
De laatste tijd wordt hij af en toe wel wakker omdat hij moet plassen, alleen wordt hij toch niet zo wakker dat hij snapt wat er is. Hij begint dan te huilen en te schreeuwen dat hij buikpijn heeft en na enkele keren weten we nu dus dat hij waarschijnlijk die plaskriebel voelt, maar dat in zijn slaperigheid niet herkent en dan dus in paniek raakt. Wij zetten hem op de wc en dan plast hij en daarna kalmeert hij. Ik vind het zo sneu hoe hij in paniek raakt, hebben jullie misschien tips hoe we hem hierbij kunnen helpen? Ik zie het in principe als iets positiefs, hij begint die aandrang te voelen wanneer hij slaapt. Maar hij worsdt dus nog niet wakker genoeg om zelf naar de wc te gaan. Of heeft het gewoon nog tijd nodig?
december 2016
juli 2019
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 20 Dec 2024 00:56

Hier was dat ook een tijdje. En nog steeds heel erg soms. Maar ik herken het nu ook en als ik hem hoor kronkelen en kreunen, dan maak ik hem lichtjes wakker vertel dat we even gaan plassen want ik hoor zijn plas roepen en dan zet/til ik hem op de wc. Daarna slaapt bij weer lekker door.

Dus zeker herkenning hier! En de enige tip die ik heb is: iig benoemen dat dat dus zijn plasje is, zodat hij het ook als zodanig kan gaan bestempelen.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen