Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Het grote borstvoedingstopic #2

<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Aug 2024 06:14

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Oh, dat weet ik niet meer. Waarschijnlijk als ik het ervaar dat ik denk: o ja!

En nee, niet teveel last gehad met weer vanalles doen. De oudste tilde ik natuurlijk niet. Maar na twee weken bracht ik ze wel zelf weer naar de opvang met de auto en de jongste in de maxi cosi op de kinderwagen.
Ook in huis rommelen voelde goed. En geloof dat we met een week of 3 voor het eerst weer naar de dierentuin gingen.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Appèl

Noob

Bericht 01 Aug 2024 06:43

Ik heb maar één kindje dus dat is anders dan wanneer je er nog één of meerdere rond hebt lopen.
Maar zeker anders een lactatiedeskundige mee laten kijken (vaak ben je hier ook voor verzekerd) voor de zekerheid?
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Aug 2024 08:11

Gefeliciteerd Lot!

Hier was het bij de tweede ook erg rommelig. Mijn melkproductie was meteen goed op gang, maar het aanhappen en drinken ging niet fijn. Er heeft toen ook een lactatiekundige meegekeken en die concludeerde dat het tongriempje of lipbandje (ik weet het niet meer 🙈) te strak was en gekliefd moest worden.

Niet dat het dit is hé, maar ik bedoelde meer te zeggen dat een lactatiekundige toch op een professionele manier meekijkt en dingen ziet die jij niet ziet. Ik had ook het gevoel van 'Ik heb dit toch al een keer gedaan?' Maar iedere keer is anders!

Wat betreft rust houden, dat was gewoon geen optie. We hadden een peuter van 2,5 rondlopen, man moest na 2 weken weer aan het werk en de jongste was een waardeloze slaper. Ik heb wel bekkenfysio gehad en probeerde echt op de bank te liggen tussendoor, maar ik kon geen rust pakken als er zo'n rotzooi om me heen lag enzo 🙈 en mijn man is niet bepaald een huishoudwonder zeg maar. Luister naar je lichaam zou ik zeggen 😘
december 2016
juli 2019
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 01 Aug 2024 08:20

Lot gefeliciteerd!

Hier niet echt redmiddelen gehad, behalve zo'n opvangvacuumding voor aan mijn andere 't.ie.t tijdens het voeden. Maar ik heb tijdens mijn enige borstvoedingsavontuur bij de jongste enkel een keer last gehad van spruw. Dat deed ook zeer btw!

Als je twijfelt, zou ik altijd even iemand mee laten kijken. En wellicht kan een tepelhoedje helpen bij de kloven (naast smeren natuurlijk).

Over rust houden: ik zou vooral dan bespreken met je partner wat diegene oppakt en wat jij oppakt. Ik heb bij de eerste amper rust genomen en dat is mij zuur komen te staan. Bij de 2de probeerde ik zoveel mogelijk mee te dutten en rustig aan te doen. Mentaal en fysiek is het toch topsport bevallen en die eerste periode. En zeker als je ook nog borstvoeding geef. Focus je vooral op het moederschap en je baby. Deze tijd komt nooit meer terug 😉 en laat het huishouden lekker over aan iemand anders, al is het een professional.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Aug 2024 08:55

Gefeliciteerd !

https://www.gewoonborstvoeding.nl/rite-aids-hydropads

Deze bij gevoelige tepels en/of kloven. Mijn redmiddel. Ben ze bij de derde en vierde preventief gaan gebruiken tussen voedingen door en geen kloven gehad. Nummer 2 spuugde op een gegeven moment gewoon bloed door de kloven tot ik deze pads ontdekte.

Ik deed vrij vlot alles weer. Viel niet veel te rusten met nog 3 kinderen thuis. Dus na een week bracht ik ze weer zelf naar school, lopend ca 1km. En pakte ik ook in huis alles wel weer op. Maar goed dit ligt ook aan je herstel natuurlijk, ik voelde me na m’n bevalling zoveel beter dan de 9 maanden ervoor 😅.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Aug 2024 12:47

Ik heb ook een lactatiekundige ingeschakeld, dat zou ik zeker doen als ik jou was. Helaas heb ik nooit volledig bv kunnen geven, ik kolf nu en combineer het met flesvoeding.
Die steken heb ik ook en ik bleek spruw te hebben, zou je dat misschien ook kunnen hebben?

Qua rust houden heb ik hetzelfde gehad als Kajaka. Ik voelde me zo slecht tijdens mijn zwangerschap dat ik blij was weer wat te kunnen doen. Na een week deed ik eigenlijk alles weer, toen mocht de baby ook naar buiten (mocht eerder helaas niet) en toen ben ik ook gaan wandelen. In een week tijd opgebouwd en na drie weken weer gaan fietsen. Dat vond ik wel spannend ivm ruptuur maar ging gelukkig prima!
Ik denk dat je zelf wel voelt of het lukt of niet. Als het nodig is en bij twijfel nog lekker je rust pakken.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 02 Aug 2024 08:16

Die dingen die Kajaka noemt waren bij mij ook echt lifesavers! Voelden heerlijk, dus dat is echt een aanrader.

Verder toch een lk inschakelen. Zeker als het verzekerd wordt, waarom niet :) ik had bij de 2e haar ook benaderd. Toen kon ze het af via whatsapp, dat was ook ideaal. Hielp alsnog veel!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Aug 2024 22:05

https://nl-healthcare4all.glopalstore.c ... e-nipples/

Zijn dit dezelfde? Die andere zijn overal uitverkocht.

Ik heb vandaag even contact gehad met LK en kan daar maandag langs indien nodig.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Aug 2024 06:17

Ja dat zijn dezelfde! Fijn dat je eventueel maandag langs zou kunnen, goed om achter de hand te hebben.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Aug 2024 18:24

Ik heb ff mijn mandje gevuld met verzachtende middelen en een voedingshouding gevonden die voor nu wel lijkt te werken. Het lijkt al iets te genezen.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen