Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Mag jouw kind laat opblijven voor voetbal?

<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 09 Jul 2024 15:15

Re: Mag jouw kind laat opblijven voor voetbal?

Filoria schreef:We hebben mail van de school van onze jongste, dat de kinderen donderdag om 9:30 mogen binnenkomen en dus een uurtje langer kunnen slapen, als ze willen! Vind ik erg leuk en lief.

Hier ook!
Nou kijken onze meiden niet, maar wel heel fijn dat school daarin mee denkt.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 09 Jul 2024 15:56

Wat lief van die scholen zeg!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 09 Jul 2024 18:01

Ja hier ook! En we gaan toch thuis kijken met vrienden dus als hij toch op wil blijven even mag dat wel.
Let's discover the world together.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Jul 2024 18:43

Ja wij kregen ook mail van school dat ze of om 8.30 of om 9.30 mogen komen. Ik moet gewoon werken maar vriend kan later beginnen dus mocht zoon wakker blijven hebben we uitloop 😎
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Jul 2024 18:50

Jeetje dat zoveel scholen de kinderen later laten starten vanwege voetbal. Dat verbaast me echt! Was dat hier ook maar zo!
Ze gaan geen voetbal kijken maar iets later beginnen in die laatste weken zou wel lekker zijn!😄
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Jul 2024 18:52

Ja is de laatste donderdag, gebeurd niet zoveel meer ook nu 😂 dus ik snap het wel, haha.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 09 Jul 2024 18:57

Ik heb het tegen mijn dochter gezegt dat veel scholen donderdag later mogen beginnen dus die zei gelijk al ik ga morgen even met de juf praten haha
08-03-2010
08-02-2016
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 09 Jul 2024 19:17

Ja de oudste mag van mij kijken hij is bijna 9 en is enorme voetbalfan. De andere twee gaan gewoon lekker naar bed, hebben er niet zoveel mee en zijn te jong.
2014~2017~2020
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 09 Jul 2024 19:37

Olíve schreef:Jeetje dat zoveel scholen de kinderen later laten starten vanwege voetbal. Dat verbaast me echt! Was dat hier ook maar zo!
Ze gaan geen voetbal kijken maar iets later beginnen in die laatste weken zou wel lekker zijn!😄

Hier heb ik de directeur gemaild met de vraag maar nog geen reactie 😅.

Ga toch maar proberen de jongste naar bed te krijgen maar ik weet niet of het gaat lukken. We gaan het zien en anders is het wat het is!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Jul 2024 19:54

Olíve schreef:Jeetje dat zoveel scholen de kinderen later laten starten vanwege voetbal. Dat verbaast me echt! Was dat hier ook maar zo!

Ik vind het opvallender dat zoveel ouders dat relaxt vinden 🤣. Moet zelf ook gewoon werken donderdag dus hup naar school.

Hier is opblijven (en überhaupt uitslapen na opblijven 😂) niet aan de orde. Ik vind het zelf wel jammer dat we ivm de tijd niet makkelijk met vrienden kunnen kijken en de kinderen (3 en 5) er zo niks van mee krijgen. Ze vonden het wel heel leuk de wedstrijden die we met anderen keken. Maar goed, dat is ook wat het is.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 09 Jul 2024 19:56

Zaterdag hebben we ze niet op laten blijven, omdat ze de hele week al zo moe waren en we zondag ook plannen hadden. Hier nog geen vakantie, dus ik twijfelde over woensdag. We zijn normaal ook helemaal niet zulke voetbalfanaten haha. Maar voor oudste (bijna 10) leeft het echt wel heel erg dus man zwichtte als eerste en ik ben er in mee gegaan. Morgenavond mag oudste dus in elk geval de eerste helft kijken (en waarschijnlijk de tweede dan ook maar...) en jongste valt mogelijk op de bank in slaap of breng ik op een gegeven moment toch naar bed. Donderdag moeten ze dus wel naar school, maar ben ik zelf vrij en kunnen ze de middag dus lekker chillen thuis.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Jul 2024 07:46

Mijn dochter van 7 mag wel kijken. Ook eventuele penalty’s. We zien wel of ze het volhoudt. Ik vind dit wel een historisch iets.

Ik heb net ook de directeur van school gesproken, maar school werkt niet mee met later beginnen. Vind ik wat flauw want vanavond is ook de musical van groep 8 en de kinderen met een broer/zus in groep 8 mogen wel pas om 10:00 beginnen. Maar goed, wei ig flexibel dus voor voetbal. Dan dus maar een dag moe op school.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Jul 2024 08:55

Joey schreef:

Ik vind het opvallender dat zoveel ouders dat relaxt vinden 🤣. Moet zelf ook gewoon werken donderdag dus hup naar school.

Hier is opblijven (en überhaupt uitslapen na opblijven 😂) niet aan de orde. Ik vind het zelf wel jammer dat we ivm de tijd niet makkelijk met vrienden kunnen kijken en de kinderen (3 en 5) er zo niks van mee krijgen. Ze vonden het wel heel leuk de wedstrijden die we met anderen keken. Maar goed, dat is ook wat het is.

De ouders die dat relaxt vinden kunnen het dan erom heen regelen natuurlijk. Dan lijkt het me toch logisch? Mijn kind is een stuk gezelliger als ze goed geslapen heeft :haha:. Ik werk normaal gesproken op kantoor die dag dus had ze op zich pech gehad maar ik kan makkelijk een uurtje later beginnen en gok dat veel mensen dat zullen doen. Toevallig ben ik vrij dus zou het helemaal opgelost zijn. Ik heb nog niets vernomen van school. Het zijn de laatste 2 dagen nu ook dus veel zullen ze niet meer doen inderdaad. Toen ik voor corona nog altijd op kantoor zat bracht ik haar gewoon op de standaard tijden naar school, ook als kinderen later mochten beginnen. Op zich is het ook voor de kinderen die wel eerder naar school moeten ook wel lekker toch? School is gewoon open en ze kunnen lekker chill beginnen. Niks raars aan ouders die dat dus relaxt vinden. Ouders die het niet kunnen regelen ondervinden er ook geen hinder van naar mijn idee.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 10 Jul 2024 08:58

Huh Luisa, wat gek. Dan zijn er dus klassen waar bijvoorbeeld 3 kinderen wél later mogen komen vanwege die musical, en de rest moet er gewoon op tijd zijn? Dan kan de leerkracht sowieso geen superbelangrijke rekenles gaan geven of zo, toch?

@Joey: hier een man die avonddiensten werkt, dus om 9:30 kan hij prima onze dochter naar school brengen 😊
T (2008) en I (2013)
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Jul 2024 09:05

Nee klopt Filoria, dat zei ik ook. Dat ze toch niets belangrijks zullen doen dan. Plus dat ze vrijdag vakantie krijgen. Maar die afspraak voor de musical geldt al jaren, zo zei de directeur. Ik denk vooral dat het geen voetbalfan is.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 10 Jul 2024 12:56

Ik twijfel heel erg. Ik moet morgen gewoon werken, dus de kinderen gaan naar opa en oma en zullen om uiterlijk 8.00 op moeten staan. Als het penalty’s worden dan moeten ze het met 8 uur slaap doen, dat is echt te weinig en daar hebben ze last van en mijn ouders die de hele dag oppassen uiteindelijk ook. Dus ik overweeg om alleen de eerste helft samen te kijken.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 10 Jul 2024 13:02

Ik twijfel ook. Ze zijn al supermoe de laatste weken van alle drukte. Morgen gaan de jongste 2 nog trakteren en de oudste heeft in de middag nog een feestje van een vriendin. Er is geen sprake van later beginnen morgen.

Ik denk eraan om ze om 19u op bed te leggen en dan om 21u wakker te maken. Als ze al goed hebben geslapen dan zit de hele wedstrijd er misschien nog wel in, anders de eerste helft.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Jul 2024 13:05

Hier moeten ze nog 1.5wkn naar school, zijn ze al moe, heeft de oudste vrijdag een “ slaap” feestje en moet de jongste vrijdag afzwemmen. Dus ik wil ze wel een beetje normaal laten slapen.
De jongste maakt het voetbal niet zoveel uit dus die gaat gewoon naar bed. De oudste van 9 vind het wel leuk, dus hij mag wel even kijken en gaat na de eerste helft naar bed.

Ik vind het persoonlijk ook nog niet zo enorm speciaal, een eventuele finale wel meer. Mochten ze in de finale komen dan bedenken we dan wel weer hoe we er zondag mee om gaan.

Ik ben blij dat de kinderen morgenochtend van school niet mogen uitslapen. Ik werk zelf voor een internationaal bedrijf ( waar lang niet iedereen kijkt dus) en mijn agenda zit morgenochtend gewoon bom vol, zo net voor de vakanties beginnen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Jul 2024 13:28

Luisa schreef:Nee klopt Filoria, dat zei ik ook. Dat ze toch niets belangrijks zullen doen dan. Plus dat ze vrijdag vakantie krijgen. Maar die afspraak voor de musical geldt al jaren, zo zei de directeur. Ik denk vooral dat het geen voetbalfan is.

Die directeur heeft misschien ook al veel gedoe gehad in combinatie met de musical en het voetbal. Dat is namelijk ook erg balen tegelijkertijd.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Jul 2024 16:17

Mijn jongste vertelde dat haar juf (groep 3) had gezegd dat ze de kinderen die voetbal gaan kijken veel plezier wenst maar dat ze íedereen gewoon om half 9 op school verwacht. 😅
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 10 Jul 2024 16:18

Hahaha duidelijke taal.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Jul 2024 19:02

Waar ik eerst nog twijfelde liggen de kinderen nu gewoon in bed en kijken dus niet vanavond. Ze hebben er ook niet moeilijk om gedaan. Ik heb met ze afgesproken (oudste 2) dat wanneer Nederland de finale haalt dat ze zondag wél mogen kijken als ze s’middags gaan slapen. Die van 8 zei dat hij dat dan zeker wel ging doen.

Hier mag er trouwens niet later op school gestart worden en ik zou daar ook minder blij mee zijn, want dat zou bij de kinderen dan wel het idee aanwakkeren dat ze mogen kijken. Maar wij moeten gewoon vroeg werken, dus uitslapen zit er voor hun niet in. Ze zullen om 7:30 toch op de bso moeten zijn.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 10 Jul 2024 19:27

Nou de jongste ligt plat. Afgesproken dat hij probeert te slapen en dat hij wel even naar beneden maar als hij om 21.00 nog wakker is. Ik kan me ook eigenlijk niet zo druk om maken.

De middelste van 9 mag sowieso opblijven, die trekt dat prima.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Jul 2024 19:44

J wilde heel graag voetbal kijken maar gaf om kwart voor 8 toch aan naar bed te willen, dus die ligt erin
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 10 Jul 2024 20:11

Hier ligt ie lekker te slapen ook.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen