Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Interesse en empathie

<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 07 Jul 2024 09:41

Re: Interesse en empathie

Klopt Minx en daarbij zou iedereen gebaat kunnen zijn bij de tips die ze geven. Vooral kinderen willen duidelijkheid en dat kan ook met geef me de 5.
Ik doe het nu ook met neefjes en nichtjes en dat vinden ze allemaal fijn. En natuurlijk doen we nog gewoon iets spontaans maar wel met gmd5.
Gewoon even luisteren.

Zora ik snap dat je dat vervelend vindt. Ik kijk natuurlijk met een ass bril omdat mijn dochter dat heeft en mijn zoon ervan verdenk. Dus dat komt er bij mij meteen op.
Maar zoals er gezegd wordt, iedereen heeft kenmerken maar het gaat om de hoeveelheid. Het zijn gewone normale kenmerken die er net wat meer uitspringen bij de een dan bij de ander. Daarom kan die podcast helpend zijn.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 07 Jul 2024 10:22

Precies, goeie tip hoor! Ik ga ‘m opzoeken!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 07 Jul 2024 14:40

Zora schreef:Siesa en Gstq, mijn zoon kàn het dus ook wel. En hij speelt ook graag samen met andere kinderen, en is een van de populaire jochies in de klas. Delen vindt hij ook belangrijk. Maar, ook dat kun je terugleiden naar ‘regels’ hè. Hij houdt gewoon van weten hoe dingen moeten, routines, doen wat hij altijd doet.

Waarschijnlijk vinden de andere kinderen dit ook juist een kwaliteit dat hij zo goed gaat op routines, daardoor weten ze goed wat ze aan hem hebben.

Ik denk dat jullie het goed aanpakken door hem erop te wijzen dat het fijn is om interesse te tonen. Volgens mij zijn er heel veel kinderen (en ook volwassenen 😅) die dat niet makkelijk doen en er valt wel wat in te sturen nog op deze leeftijd.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 07 Jul 2024 15:56

Zora schreef:Sophie: leuk dat je reageert!! Misschien is dat wel de reden dat de jongste het vanzelf meer doet idd! Die heeft sowieso een meer open blik op de wereld (ohh mama heb je een nieuwe trui??). Helpt het bij jouw oudste dan bv als je even hint naar de interesse tonen in andermans vakanties?

Mwah ene keer wel, andere keer niet 😅
Tegelijk is ze wel iemand die van alles opmerkt, maar uit het dan dus niet altijd. Of dat ze dan later tegen mij zegt, ohh x had zo’n leuke broek aan. Ja das ook leuk als je dat tegen x zelf zegt meis ;)
Komt hopelijk vanzelf wel goed. Maar ik snap wel dus dat je daar mee bezig bent om dat te pogen wat te beïnvloeden.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 07 Jul 2024 19:05

Haha ja daar zeg je wat idd Teun, andere kids vinden voorspelbaarheid natuurlijk óók relax :)

Sophie, haha grappig hoe zoiets dan later opeens in hun hoofd naar boven komt borrelen hè.

Thanks voor jullie begrip en meedenken allemaal!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Jul 2024 10:30

Ik denk sowieso dat het zo verschilt per persoon. Als mijn vriend een weekend weg is met vrienden en ik vraag als hij terug komt hoe het gaat met iets specifieks van een vriend, dan weet hij dat 9 van de 10x niet eens haha. Terwijl ze dan een mega gezellig weekend hebben gehad inclusief diepgaande gesprekken. Alleen dan over andere dingen dan waar ik bijv. naar zou informeren.

Ik zou me niet perse meteen zorgen maken, zeker gezien hij wel kan samenwerken en vriendschappen heeft, en misschien ook niet teveel nadruk op leggen door het uitgebreid uit te leggen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 09 Jul 2024 13:18

Haha ja dat herken ik wel idd, dat ze dan niks hebben gevraagd (wat mij zou interesseren). Gister ook: vriendje uit zijn klas moest eerder van school voor een afspraak in het ziekenhuis voor zijn hart. Hij had tegen dat kindje gezegd: “doei!” 😂 zo bijzonder hoe dat werkt haha.

Die balans tussen niet teveel nadruk op leggen en hem wel soms wat context/ondertiteling willen geven gaan we de komende tijd een beetje ontdekken. Thanks voor je input Harrison!
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen