Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Ben je tevreden met je leven?

<<

Coco

Noob

Bericht 01 Jul 2024 12:14

Re: Ben je tevreden met je leven?

Studiebol ik herken veel van jou verhaal!
Mijn sociale kring is de afgelopen jaren erg klein geworden door verschillende redenen. Inmiddels ben ik de drempel wel over om ook dingen alleen te gaan ondernemen. Hoewel er ook genoeg dingen zijn die ik niet snel alleen zou doen.
Een vriendinnengroep lijkt mij ook zo fijn.
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 01 Jul 2024 13:15

Hier mwah. Qua gezondheid en gezin ben ik heel blij en gelukkig, maar mijn werk is momenteel echt niet leuk. Daarnaast zijn we een tijdje geleden verhuisd maar heb ik echt mega heimwee en wil ik eigenlijk gewoon weer terug. Toch twee grote pijlers in mijn leven die dagelijks in mijn gedachten zijn en waar ik last van heb. Het zijn natuurlijk op zich wel dingen waarmee je concreet iets kunt, maar waarbij je niet over 1 nacht ijs gaat (werk) of die tijd nodig hebben (huis).
<<

Henque

Kletskop

Bericht 01 Jul 2024 16:27

Ik ben zeker tevreden, maar ook nog zoekende naar een nieuwe balans. Ben namelijk moeder geworden in april, waar ik heel dankbaar voor ben, maar natuurlijk ook een grote verandering is. Ik heb nog kleine 2 maanden verlof, maar ben in mn hoofd al wat meer bezig met dat ik straks weer ga werken. Mn werk vraagt veel van me dus ben benieuwd hoe die combinatie gaat zijn. Tegelijkertijd heb ik ook wel zin om weer wat anders te zijn dan alleen moeder. Dus even weer gewoon Henque zijn, zowel op mn werk als met vriendinnen.

Mn relatie ben ik blij mee, nu zijn we nog veel bezig met de baby natuurlijk. Maar heb wel vertrouwen in dat we onze weg gaan vinden de komende maanden.

Qua vriendinnen zou ik het leuk vinden om nieuwe contacten op te doen in het dorp waar ik woon. Heb wel steeds wat meer contact met een buurvrouw, dus dat is een begin.

Wat ik nog wel zou willen verbeteren, is hoe ik ontspanning blijf zoeken. Ik merk aan mn lijf dat ik spanning direct vast houd in mn spieren. In mn nek, schouders, kaken maar ook bekkenbodem. Dus nu mn leven nog drukker js geworden, maak ik mij daar wel een beetje zorgen over
<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 01 Jul 2024 21:18

Meest logische zou zijn dat ik nee zeg. Ben nu 2.5 jaar ziek (longcovid), 3 maand geleden volledig afgekeurd. Mijn leven nu is totaal anders als 3 jaar geleden.
Maar toch is het niet zo dat ik totaal ontevreden ben. Ik geniet nu volop van kleine dingen die voorheen er niet toe deden. Kan heel blij worden wat echt hele simpele dingen. Door mijn ziek zijn ben ik echt anders tegen dingen aan gaan kijken. De 1e periode van mijn ziek zijn was dit totaal niet zo hoor. Toen was ik alleen maar boos en gefrustreerd en volledig in een vechtstand.
💙: 07-09-2012
🩷: 15-07-2014
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Jul 2024 21:48

Coco wat vervelend dat je het herkent. Maar vind het knap dat je de drempel over bent en dingen alleen doet. Mag ik vragen wat dan zoal?

Henque ik snap heel goed dat je zoekende bent naar balans nu je net moeder bent.

Noor, ik vind het oprecht knap dat je hebt geleerd anders in je situatie te gaan staan. Ik kan me ook goed voorstellen dat je in het begin dat niet van plan was.
:heart: :heart: 2011
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Jul 2024 22:07

Kort antwoord, maar nee. Ik wil helemaal niet nogsteeds last hebben van die stomme ontsteking in mijn been/of misschien is het nu door de operatie. Relatie is natuurlijk voorbij en dat zorgt momenteel voor veel frustraties en discussies over geld en opvoeding. Over geld gesproken: ik vind echt dat ik te weinig verdien voor wat ik doe. Maar aangezien ik nog deels in de ziektewet zit, staat dat gesprek onhold. Ondertussen ziet het er financieel treurig uit ook in combi met de verbouwing en baal ik ervan dat ik niet goed weet hoe ik het af moet maken omdat ik geen vriendengroep heb hier die kunnen komen helpen met slopen. Ik voel mij daardoor de laatste tijd heel eenzaam en verslagen.
Ik ga gelukkig met veerkracht coaching beginnen. Ik hoop dat dat mij mentaal sterker maakt.

Maar verder gaat alles goed hoor 😅 werk is leuk, ik mag meedenken met veel leuke projecten en die dan gaan leiden. De kinderen zijn gezond en vaak lief. We knuffelen lekker veel. En ik heb mijn ouders die mij enorm steunen.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Jul 2024 07:41

Wat knap van je Noor. Heel fijn dat je nog lichtpuntjes ziet.

Sterkte Tabbie. Het klinkt heel eenzaam.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Jul 2024 07:43

Ik ben best tevreden. In ieder geval over mijn inner circle. Er zijn zeker dingen te veranderen en verbeteren maar daar is tijd voor nodig. Voor nu is het goed op deze manier. Wel vliegt het me geregeld aan dat de tijd zo snel gaat en hoe nietig ons bestaan eigenlijk is.
Vorige

Terug naar Persoonlijk