Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wat gaan jullie doen in de vakantie?

<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Jun 2024 19:58

Re: Wat gaan jullie doen in de vakantie?

De eerste week gaan ze logeren en werken wij door. De week erna gaan we kamperen. Daarna zijn wij nog 2 weken vrij en zien we wel een beetje wat we gaan doen. De optie om een tweede keer te gaan kamperen is er wel.
De vijfde week is mijn plan om met wat vriendinnen en hun kinderen af te spreken. Laatste week gaat mijn oudste 3 dagen hutten bouwen met andere kinderen uit de wijk. Haar halve klas komt, dus dat is wel heel leuk!
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Jun 2024 20:10

Pff, geen idee nog. We zijn 10 dagen op vakantie, later in de vakantie, en daaromheen moet ik gewoon werken. Ik denk dat de oudste ook nog wel bij mijn ouders zal gaan logeren, we gaan een keer naar het kinderboeken museum & kijken verder wel even op de vrije dagen wat we willen / kunnen doen.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 17 Jun 2024 21:06

Ik heb zelf vijf weken vrij. De eerste week gaat mijn zoontje nog naar de opvang 2 dagen. Dan kan ik wat klusjes doen en inpakken. Eind van die week vertrekken we voor een week naar een camping in Drenthe. Daarna zijn we samen nog een week thuis. Misschien dat ik dan nog een nachtje naar een hotel oid wil, maar nog geen concreet plan. De laatste twee weken gaat mijn zoontje drie dagen naar de opvang, zodat we het ritme weer een beetje oppakken (en hij heeft het daar leuk) en ik ook wat klussen kan doen die blijven liggen.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 17 Jun 2024 21:18

Wij gaan 2 weken naar Amerika op vakantie. De rest van de zomer moeten we gewoon werken en gaat zoontje zoals gewoonlijk naar de opvang.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 17 Jun 2024 21:30

Twee weken zomervakantie en vier weken bso/kdv/werk. We gaan vast her en der wat leuk doen, bij de baby neefjes kijken en logeren bij m'n moeder ga ik vanuit. Maar ik kan helaas niet enorm veel extra vrij nemen, vind het vrij belastend voor de kinderen maar het is helaas niet anders.
En het duurt inderdaad voor m'n gevoel nog een eeuwigheid, ook regio noord.
Let's discover the world together.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Jun 2024 21:36

Wij hebben de hele zomervakantie mijn dochter thuis omdat ze nog niet naar de bso mag en ook niet meer bij de opvang kan blijven. Ze wordt bijna 4 maar gaat na de vakantie naar school. Dus dat wordt een uitdaging en tegelijkertijd kijk ik ook heel erg uit naar de laatste weken echt samen voordat school begint. We gaan sowieso op vakantie en verder heb ik nog niks gepland eigenlijk. Misschien een keer naar Ouwehands om de koala’s te bekijken.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 17 Jun 2024 22:12

Zoon krijgt door omstandigheden al over tweeënhalve week al vakantie. Ivm verbouwing van de school krijgen ze een paar dagen eerder vrij. Die eerste anderhalve week moet hij gewoon op zijn vaste dagen naar de bso en dochter naar de opvang want ik krijg pas over 4 welen vakantie en mijn man moet ook gewoon werken. Is overigens niet erg want de bso organiseert dan een groot evenement voor alle opvanglocaties in de gemeente waar zoon nu al naar uitkijkt.
Verder hebben we, behalve onze vakantie van 2 weken, nog geen vaststaande plannen. Er is iig een festival in de stad waar we veel te vinden zullen zijn en de kinderen gaan vast wel een keer logeren bij opa en oma.
Meestal maak ik samen met de kinderen een soort to-do-list met diverse categorieën: grote uitstapjes (dingen die ver weg zijn zoals dierentuin, museum etc), kleine uitstapjes (een leuke speeltuin in een andere wijk, de bieb, etc) en dingen thuis (zelf ijsjes maken, in het zwembadje in de tuin etc.). En dan bekijken we per week een beetje wat we kunnen en willen doen.
Zelf heb ik 5 weken vakantie, mijn man maar 3 geloof ik want die kon niet zo makkelijk langer vrij nemen ivm net begonnen met een andere functie.
Laatst gewijzigd door Mizz_S op 19 Jun 2024 07:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Jun 2024 20:57

Ik heb de laatste 3 weken (regio zuid) vakantie. De eerste 3 zijn ze bij mijn ex.
Ik heb nog helemaal geen plannen, maar we hebben kaartjes voor walibi dus ik wil tussen Biddinghuizen en Emmen (want de dag erna of ervoor wil ik in Emmen naar de dierentuin) op zoek naar een hotel/airbnb/b&b/...
Maar ik hou mijn ogen ook open voor een leuke last minute vakantie richting de zon of gewoon een vakantiepark.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 18 Jun 2024 21:21

Heerlijk zomervakantie. Ik kijk ernaar uit. Ik ben zo’n vier weken vrij. In de eerste vakantieweek van de kinderen ben ik twee dagen vrij en werk ik er drie. Het weekend aan het eind van de eerste week gaan we met de hele familie een lang weekend naar zee. De tweede week van de vakantie ben ik vrij en aan het eind van de week ga ik met moeder en kinderen een week op vakantie naar Frankrijk. Als ik thuis kom zitten we in de vierde vakantieweek. Dan ben ik nog vrij. We zullen dan vooral activiteiten in en om het huis doen. De vijfde vakantieweek ben ik nog twee dagen vrij en werk ik er drie maar veel vanuit huis. En de zesde vakantieweek zijn de kinderen overdag bij mijn ouders en werk ik twee dagen op kantoor en drie thuis. Ik ben dus het overgrote deel lekker vrij met de kinderen. We gaan twee keer weg en verder veel thuis zijn en aanrommelen. Ik hoop op lange zomerdagen, veel buiten zijn, zwemmen, paardrijden, lezen.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Jun 2024 06:39

We hebben geen zomervakantieplannen. Zijn in april naar Thailand geweest. Zoon wordt volgende maand 4 maar gaat pas na de zomer naar school, gelukkig mag hij nog op de opvang blijven de hele zomer. Ga vast wel wat dagen vrij nemen maar geen vakantieplannen.
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 19 Jun 2024 07:52

Dit is de eerste zomervakantie met een schoolgaand kind voor ons, dus we moeten er nog een beetje inkomen haha. We gaan nog buiten het seizoen op vakantie in september. Ik ben 1 week vrij in augustus en neem verder nog wat dagjes vrij denk ik. We willen in ieder geval naar Moviepark Germany, want ik zag dat daar een Paw Patrol gedeelte is :P Verder hopelijk nog een paar keer naar het openluchtzwembad. De jongste gaat verder gewoon naar de opvang en de oudste gaat 2 dagen in de week naar de vakantie bso, heeeel benieuwd hoe dat zal gaan. Als het niet gaat kunnen onze ouders nog wel oppassen.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 19 Jun 2024 08:26

Wat heeft iedereen leuke plannen! Als het weer dan mee zit, heeft iedereen een mooie vakantie denk ik!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Jun 2024 09:09

De eerste week van de schoolvakantie werken wij beide nog. De kinderen gaan alleen donderdags naar de bso. De overige dagen werkt mijn man thuis, ben ik vrij (parttime dagen) of gaan ze met mij mee naar werk.

Daarna hebben we 3 weken vakantie en gaan we met de camper naar Denemarken (Kopenhagen en omgeving) en Zuid Zweden. We trekken wat rond, hebben een paar plekken vastgelegd maar voor de rest zien we wel waar we uitkomen. Over het weer maken wij ons gelukkig nooit zo druk. Als het droog is zijn wij al gelukkig.

De overige 2 weken van de vakantie zullen op dezelfde manier als de eerste week worden ingevuld. Wellicht passen mijn ouders nog 1 of 2 dagen op.
<<

Elisabeth

Lady-post-a-lot

Bericht 19 Jun 2024 11:25

Wij gaan zelf "pas" 8 augustus op vakantie. We gaan voor ruim 3 weken naar Thailand. De eerste drie weken van de zomervakantie gaat onze jongste nog 3 dagen naar de BSO. Verder ga ik wat extra thuiswerken. De kinderen zullen op onze werkdagen lekker thuis zijn en ik gok wel spelen met vriendjes. Omdat er dan zomerstop is van voetbal en wij op vakantie zijn als de opstart weer begint gaan de jongens ook nog wat extra trainen bij een voetbalschool in die eerste drie weken. Verder gaat de oudste na de zomervakantie naar de middelbare en daar gaan we nog voor op pad op spullen te halen.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Jun 2024 12:34

Ik kijk ernaar uit! Het voelt nog heel ver weg.

In de eerste week werken mijn man en ik nog, de oudste twee gaan op scoutingkamp, de jongste twee dagen BSO en een dagje beppe. Daarna gaan we ruim een week met de vouwwagen naar Denemarken. Hopelijk een beetje lekker weer dan, maar ik wilde niet weer in de hitte in Zuid-Frankrijk zitten 🙈 en we gaan natuurlijk naar Legoland 😁
Daarna is mijn man een week aan het gamen met vrienden. De oudste twee gaan daar ook twee nachten logeren. Verder ga ik die week leuke dingen doen met de kinderen (Nienoord, zwemmen, Sprookjeshof).
Dan gaan we nog 1-1,5 week naar Frankrijk in een huis met mijn schoonfamilie. Is ook altijd gezellig. Verder ben ik die week vrij, maar gaat mijn man weer aan het werk. Ik werk de laatste vakantieweek weer, de kinderen hebben dan speelweek.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 19 Jun 2024 19:18

Carra schreef:Wij hebben de hele zomervakantie mijn dochter thuis omdat ze nog niet naar de bso mag en ook niet meer bij de opvang kan blijven. Ze wordt bijna 4 maar gaat na de vakantie naar school. Dus dat wordt een uitdaging en tegelijkertijd kijk ik ook heel erg uit naar de laatste weken echt samen voordat school begint. We gaan sowieso op vakantie en verder heb ik nog niks gepland eigenlijk. Misschien een keer naar Ouwehands om de koala’s te bekijken.

Oh wat gek dit! Dus nu zitten jullie de hele zomervakantie met een opvangprobleem? Je zou toch verwachten dat kdv of bso hier wel wat in tegemoet kan komen.
❤️ 7 juni 2018
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Jun 2024 19:59

Ja dat doen ze nog 3 weken. Gelukkig maar want anders hadden we haar bijna 9 weken thuis. 😅
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen