Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Fobie karton

<<

FOB

Noob

Bericht 06 Jun 2024 16:44

Fobie karton

Beste,

Ik heb een fobie voor karton en vroeg mij af of er anderen zijn die deze bijzondere fobie delen.

Wanneer ik karton met droge handen aanraak, iemand anders dit zie doen, of het geluid hoor, voel ik me zowel mentaal als fysiek ongemakkelijk.

Ik krijg dan kippenvel, tandpijn en mijn handen worden slap. Hierdoor kan ik tijdelijk geen kracht zetten en zelfs niet schrijven.

Is er nog iemand die deze opmerkelijke fobie herkent?
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Jun 2024 08:15

Re: Fobie karton

Ik herken het niet perse en ook niet zo heftig maar ik heb een beetje hetzelfde gevoel bij ham. Ik vind dat zo ranzig en wil het echt gewoon niet aanraken. Alleen het idee al doet me huiveren. Maar goed, dit is makkelijker te omzeilen dan karton natuurlijk dus geen idee wat er gebeurd als ik het wel zou aanraken haha.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Firefly

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 10 Jun 2024 18:34

Re: Fobie karton

Hier ook niet zo heftig, maar er zijn wel bepaalde materialen/texturen die ik naar vind en waar ik rillingen van krijg. Daar hebben ook best wat mensen last van, zie bijvoorbeeld ook deze discussie: https://www.reddit.com/r/NoStupidQuesti ... _textures/

Komt volgens mij ook vaker voor bij neurodivergente mensen (autisme, ADHD oa)

Terug naar Persoonlijk