Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Voor het eerst naar de basisschool + werk ouder

<<

Loïs

Kletskop

Bericht 30 Mei 2024 21:25

Re: Voor het eerst naar de basisschool + werk ouder

Mijn middelste is een paar dagen voor jouw dochter jarig en startte destijds juist meteen na de zomervakantie, zodat hij meteen mee kon in het ritme, omdat voor alle kinderen het even wennen is na de zomervakantie. En bij ons startte het schooljaar toen al half augustus. Hele rare reden want als je kind half juli jarig zou zijn dan, dan heeft het toch zo n zelfde start?

Ik zou gewoon aangeven dat je kdv hebt opgezegd en bso hebt geregeld per 1 september, omdat eerder is afgesproken dat ze direct start. Ik zou geen ruimte laten voor discussie. Hadden ze maar meteen anders moeten zeggen.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 30 Mei 2024 21:32

Mijn kind is van half juli, maar is voor de zomervakantie nog een paar keer wezen proefdraaien.

Eens met Loïs hoor, had ze maar duidelijker moeten zijn en ook echt een hele goede reden om het gesprek aan te gaan.
2011 2012 2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 30 Mei 2024 21:35

Nou dat vind ik fijn om te horen dat jullie dat ook vinden! Ik ga dat dan inderdaad aangeven dan, ze snapt het hopelijk vast.
Let's discover the world together.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Mei 2024 21:51

Oh ik zou echt not amused zijn, alsof ze ook denken dat ouders dat wel allemaal even kunnen regelen met werk/opvang enzo. Ze kunnen het op zijn minst overleggen met jullie in plaats van zo mededelen. Wij hadden bij de oudste de situatie andersom. We gingen ervan uit dat ze na haar 4e verjaardag zou starten (bso contract ging toen ook in) maar we hoorden maar niks over wennen enzo. Bleek de school niet aan wennen te doen en mocht dochter een week voor haar 4e verjaardag starten. Maar ja, toen hadden we nog geen bso voor haar en ik kon met mijn werk überhaupt geen vrij nemen, dus dan zou mijn vriend haar elke dag moeten brengen en halen, ook niet ideaal. Dus we hebben haar alsnog gewoon na haar verjaardag laten starten.

Ik denk dat ik niet eens zou vragen of M alsnog op 2 september MAG starten, ik zou mededelen dat ze GAAT starten op 2 september. Ik zou iets mailen als 'bedankt voor uw bericht en de zorgen die u deelt. Wij delen deze zorgen echter niet en we hebben bovendien contracten met kdv etc opgezegd per 1 september en bso laten ingaan omdat we er vanuit gingen dat M dan op school zou zitten. Wij laten haar dus, zoals eerder per mail overeengekomen, starten op 2 september'.
december 2016
juli 2019
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 30 Mei 2024 22:03

Ik zou het niet op die manier mailen, ik denk dat je dan niet per se op goede voet komt te staan met de school. Gewoon het gesprek aangaan, uitleggen van de opvang en bso. Ik neem aan dat daar begrip voor is en dat het dan geen probleem moet zijn om haar gelijk na de zomer te laten starten.
2011 2012 2017
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 31 Mei 2024 04:00

Ik zou niet mailen maar gewoon even aanspreken. Je kan natuurlijk niet opeens een maand langer kdv afnemen, haar plaats is nu naar een ander kindje.
Kinderen onder de 4 zijn niet verzekerd op school, moeten ze speciaal aanvragen. Misschien heeft het daarmee te maken?
Ik zou gewoon het gesprek aangaan en zeggen waarom je wil dat ze na de vakantie start.
<<

Maple

Kletskop

Bericht 31 Mei 2024 05:22

Minx schreef:Direct volle bak. Eerst halve dagen is eerder uitzondering dan regel op de school waar J zat. Ik hoor de halve dagen vooral via internet. Ik ken IRL niemand waarvan het kind met halve dagen is begonnen.

Dit is meestal ook zo bij de kinderen die 4 worden op mijn werk, direct hele dagen. Eventueel de eerste week nog even geen bso. Het scheelt ook, jouw dochter is de opvang/psz al gewend en heeft daarmee al drukkere weken dan O had toen hij 4 werd, dus het zou zomaar kunnen dat ze redelijk makkelijk in het nieuwe ritme mee gaat.
<<

Maple

Kletskop

Bericht 31 Mei 2024 05:30

En nog even een aanvulling (ik had niet door dat dit topic 3 pagina's had): ik zou idd het gesprek aan gaan met school. De toon die Niekske gebruikt, zou ik uit blijven, bereik je weinig mee. Maar je zou wel kunnen aangeven dat M's plekje bij het kdv inmiddels al opgevuld is, beetje bluffen daarin kan geen kwaad, en met de huidige wachtlijsten... En ze hebben er vast ook begrip voor dat je niet al je vakantiedagen kunt inzetten om dit op te lossen. Misschien is er een mogelijkheid dat ze 3 dagen per week gaat? En jij en je man allebei in de tussenliggende weken haar een dag thuis hebben?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 31 Mei 2024 05:36

Ja dat zou prima kunnen inderdaad Maple, ik werk woensdagochtend thuis dus dan kan ik haar er wel bij hebben en vrijdag ben ik vrij.
Goeie tip om eventueel voor te stellen als compromis. Ik ga vandaag even kijken of ik haar zie, maar ik mail liever, dan ben ik duidelijker en staat het op papier.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 31 Mei 2024 05:48

Ik denk dat ik wellicht wat zakelijk reageer, omdat ik hier zowel van school als van bso geen geweldige communicatie gewend ben 😅 maar goed, ik snap dat de toon wellicht wel erg zakelijk is, maar dan nog zou ik me niet in allerlei bochten gaan wringen met werk en weet ik veel wat. Jullie hebben afgesproken dat M op 2 september zou starten. Punt. Dan kun je toch aangeven dat je haar dus graag dan ook wilt laten starten? En dat alle het opzeggen van opvang en starten van bso op die datum gepland is. Omdat dat was afgesproken. Ik zou daar dus ook voor gaan en geen compromis of iets gaan voorstellen.
december 2016
juli 2019
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 31 Mei 2024 06:26

Dat laatste zou ik ook doen.

Ik zou terug mailen dat je omdat je er van uit ging dat ze 2 september start je alles wb werk etc al geregeld hebt, en dat ze niet meer op de kinderopvang terecht kan. Dat allemaal een beetje in kleden en netjes verwoorden en inderdaad geen ruimte laten voor een compromis.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 31 Mei 2024 06:38

Als het op zo'n compromis aan zou komen om haar wel eerder te laten starten zou ik dat helemaal prima vinden. Maar ga eerst 'gewoon' vragen hoor. Keep you guys posted.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 31 Mei 2024 08:33

Nou ze heeft al weer terug gemaild en neemt het heel serieus en wil ons zeker tegemoet komen hierin en begrijpt dat het heel onhandig van haar is geweest. Ze gaat wel nog even met de kleuterjuf overleggen over een goede invulling voor die eerste weken, dus evt idd halve dagen. Ik heb aangegeven daarin wel flexibel te kunnen zijn en vanuit huis te kunnen werken bijvoorbeeld, zo komen we er samen wel uit. Ze komt er dinsdag op terug.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 31 Mei 2024 13:12

Oh ik zou dit ook echt niet ok vinden inderdaad. Wat idioot ook dat ze er gewoon niet bij stil lijken te staan op die scholen dat je er toch een hoop omheen moet regelen. Juist zo'n begin van het schooljaar is toch voor alle kindjes spannend. Lijkt me juist een perfect moment om te beginnen. Ik zou ook niet schappelijk geweest zijn haha. Eerst proberen en dan pas aangeven dat je flexibeler bent dan ze weten. Je moet tenslotte wel werken vanuit huis. Je had het als achtervang zo geregeld en dat zou het op deze manier natuurlijk niet zijn.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 31 Mei 2024 18:19

Eens met DT. Ik had gewoon gezegd dat je nu geen opvang meer hebt en dat je er wel op moet kunnen rekenen als de directrice een toezegging doet. Tsja er moet ook gewoon gewerkt worden.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 31 Mei 2024 19:07

Als je het op de mail bevestigd hebt gehad zou ik daar zeker aan vasthouden, het gaat “maar” om 3 weken voor je dochter in dit geval, dus snap het probleem niet zo goed dan, juist goed om gelijk erbij betrokken te zijn lijkt me.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen