Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Dubbele achternaam kind

<<

Reva

Yipyapper

Bericht 27 Mei 2024 13:17

Re: Dubbele achternaam kind

Tabbie schreef:Ik heb hier echt wel nagedacht om het met terugwerkende kracht te doen. Maar de 2 achternamen samen is zo niet mooi samen of lekker uit te spreken.

Maar je hoeft de dubbele achternaam ook niet overal te gebruiken toch? Bij niet officiële zaken bedoel ik dan.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Mei 2024 14:17

Wij hebben uiteindelijk besloten het bij zijn ene achternaam (die van mijn vriend) te houden. Ik voel mij niet meer of minder moeder als hij ook mijn achternaam draagt, mijn vriend zijn achternaam is makkelijker en past beter bij zijn voornaam en een dubbele lijkt me in de praktijk toch wat minder chill.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Mei 2024 15:29

Om diezelfde reden ben ik juist blij dat mijn dochter niet de naam van haar vader draagt. Dat zou echt een mega-kak naam worden dan :haha:. Daarnaast is hij er ook nooit geweest dus scheelt me weer irritatie en geld om het aan te laten passen in de toekomst. Ze had zijn naam denk ik niet willen houden dan.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 28 Mei 2024 18:27

DT heb je ooit nog een teken van leven gevonden van de vader van je dochter? Of nog steeds helemaal niks?

Wij hebben zoon de naam van vriend gegeven, omdat ik m'n naam altijd moet spellen. Ik vind dat rete irritant. Mijn naam staat ook altijd overal verkeerd geschreven (ook op diploma's etc). M'n vriend heeft een hele simpele achternaam, heerlijk vind ik dat! Als ik voor m'n zoon ergens heen bel begin ik uit automatisme z'n naam te spellen. Vaak is de reactie dat ze wel snappen hoe ze t schrijven haha.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Mei 2024 08:30

Haha het zit diep bij je dan ja, snap je keuze heel goed maar vaak is het zeker van mannen uit gezien gewoon een aanname. Als ik dat weleens met een ex besprak was het hek gelijk al van de dam. Ze snapten gewoon echt oprecht niet hoe ik uberhaupt kon overwegen dat een potentieel kind mijn achternaam zou krijgen maar vervolgens zelf niet willen trouwen haha.

Nee nooit meer iets van gehoord. Ik weet dat hij leeft want de ali is in januari omhoog gegaan maar meer dan dat weten we niet. Ik stop er ook geen moeite meer in. Met een beetje geluk gaat het met mn date de goede kant op en heeft ze met de tijd iemand in haar leven die die rol wat vervult. Haar vader is het niet meer waard wat mij betreft (al blijft het altijd haar keuze idd).
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 29 Mei 2024 13:41

Ik vind het een goede ontwikkeling dat er nu steeds meer mogelijk is qua achternamen. Hier is geen vader in het spel, dus mijn zoon heeft mijn achternaam gekregen. Als ik wel een partner had gehad weet ik nog niet welke naam het geworden zou zijn.
Ik vind het trouwens aan ieder zelf om te beslissen, ook bij het wel of niet aannemen van de naam van de partner als je trouwt. Maar wat ik toch altijd bijzonder blijf vinden is als je een geboortekaartje krijgt en er nergens de ‘meisjesnaam’ (dit vind ik echt een gek woord🤪) op de kaart staat. Dat voelt voor mij altijd net alsof het kind niet van die familie afstamt ofzo. Of je zelf de naam nog actief gebruikt maakt mij niet uit, maar op zoiets als een geboortekaartje zou ik dan wel altijd bij de ouders óók hun ‘eigen’ achternaam vermelden.
<<

Reva

Yipyapper

Bericht 29 Mei 2024 14:10

Char schreef:Ik vind het een goede ontwikkeling dat er nu steeds meer mogelijk is qua achternamen. Hier is geen vader in het spel, dus mijn zoon heeft mijn achternaam gekregen. Als ik wel een partner had gehad weet ik nog niet welke naam het geworden zou zijn.
Ik vind het trouwens aan ieder zelf om te beslissen, ook bij het wel of niet aannemen van de naam van de partner als je trouwt. Maar wat ik toch altijd bijzonder blijf vinden is als je een geboortekaartje krijgt en er nergens de ‘meisjesnaam’ (dit vind ik echt een gek woord🤪) op de kaart staat. Dat voelt voor mij altijd net alsof het kind niet van die familie afstamt ofzo. Of je zelf de naam nog actief gebruikt maakt mij niet uit, maar op zoiets als een geboortekaartje zou ik dan wel altijd bij de ouders óók hun ‘eigen’ achternaam vermelden.

Ik wilde ook mijn achternaam op het geboortekaartje, maar vond het niet mooi staan bij onze voornamen, omdat we ook de namen van mijn vriend zijn kinderen wilden vermelden. Gevoelsmatig werd het dan hun 3 en ik in mn eentje, dus daar de achternamen weggelaten en mijn zoontje alvast een dubbele achternaam gegeven op zijn geboortekaartje 😁
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 31 Mei 2024 18:20

DronkenTaart schreef:Haha het zit diep bij je dan ja, snap je keuze heel goed maar vaak is het zeker van mannen uit gezien gewoon een aanname. Als ik dat weleens met een ex besprak was het hek gelijk al van de dam. Ze snapten gewoon echt oprecht niet hoe ik uberhaupt kon overwegen dat een potentieel kind mijn achternaam zou krijgen maar vervolgens zelf niet willen trouwen haha.

Nee nooit meer iets van gehoord. Ik weet dat hij leeft want de ali is in januari omhoog gegaan maar meer dan dat weten we niet. Ik stop er ook geen moeite meer in. Met een beetje geluk gaat het met mn date de goede kant op en heeft ze met de tijd iemand in haar leven die die rol wat vervult. Haar vader is het niet meer waard wat mij betreft (al blijft het altijd haar keuze idd).

Zo'n rare situatie DT. Gelukkig heeft je dochter een goede moeder die er altijd voor haar is.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen