Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Tips bij waterpokken

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 18 Mei 2024 19:28

Re: Tips bij waterpokken

Top Max!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 19 Jun 2024 16:13

Wij hebben nu spul van dr. Leenarts, werkt echt super!

Middelste heeft ze in haar keel, zoveel pijn, zo zielig! Mn hart breekt.
⁠♡♡♡
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Jun 2024 10:27

Ik heb een vraag over de zalf van dr. Leenarts. Het is bij mijn dochter op haar gezicht helemaal ingedroogd. Maar zo erg dat ik die zalf rondom de pokken bijna niet kan verwijderen want dat doet dan weer pijn aan de pokken. Blijft mijn kind nu een hele week met zalf op haar gezicht lopen? Met in bad gaan is het niet gelukt het eraf te krijgen. Is verder niet erg hoor, maar het ziet er niet uit. 😅 Zou vaseline helpen?
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Jun 2024 10:29

Uffe, in de keel lijkt me ook echt akelig. Ik vind het maar nare dingen. Je kunt ook zo weinig voor ze doen. Mijn dochter heeft een heel rijtje aan de binnenkant van haar schaamlippen. Iedere keer weer gillen met plassen. Heel zielig.
Laatst gewijzigd door Carra op 25 Jun 2024 12:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 25 Jun 2024 11:25

Oh nee! Ik zou geen vaseline doen denk ik. Dat vettige is vast niet handig. Misschien toch in bad of onder de douche en het dan met een washandje/hydrofiel met havermout erin zachtjes poetsen? Die havermout wordt een beetje crème dus dat helpt misschien.

Wat sneu voor je dochter :(
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 25 Jun 2024 12:02

Hier heeft ze ook een paar dagen met witte vlekken gelopen. Wij hebben het in bad met een hydrofiele washand zachtjes schoon gemaakt.

Schaamlippen had ze ook inderdaad en in haar oren. Ik vind ze ook naar!

Gelukkig is ze inmiddels opgeknapt en weer naar school. Eigenlijk wilde ze niet omdat het zo lelijk was.

Oh nog een tip, ook bij veel pijn GEEN nurofen geven, dat had ik gedaan op advies van de huisarts maar mag dus helemaal niet!
⁠♡♡♡
<<

Max

Yipyapper

Bericht 25 Jun 2024 12:05

Inderdaad gewoon een paar dagen met witte stippen lopen. Toen de blaasjes korstjes waren geworden met een havermout washandje in band beetje gepoetst en toen was het eraf.

Vervelend waterpokken met dit warme weer.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Jun 2024 12:44

Ok dan laat ik het gewoon even zo tot het ergste voorbij is en dan ga ik donderdag of vrijdag in bad nog een keer poetsen. Dank voor jullie reacties!

Fijn dat ze weer naar school is Uffe. Ik hoop dat mijn dochter morgen ook gewoon naar de opvang kan.
<<

Saga

Major Yipyapper

Bericht 30 Jan 2025 19:35

Ik zit even te lezen hier, onze zoon (7 jaar, grote jongen) heeft de waterpokken. We hebben geen bad en hij past uiteraard niet meer in de wasbak voor een havermoutbadje 😅
Aangezien we er net pas achter kwamen, hebben we hem maar ingesmeerd met calendulan en morgen ga ik op pad voor Dr Leenarts.
Mijn man heeft ook nog nooit de waterpokken gehad dus ik ben benieuwd of hij ze ook gaat krijgen.
10.04.17
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Jan 2025 19:43

Wat vervelend Saga! Je kunt de havermout in een washandje doen en dan deppen onder de douche? Het hielp hier wel echt goed bij mijn zoontje.
Ik hoop dat je man het niet krijgt, volwassenen kunnen er ook flink last van hebben.
<<

Saga

Major Yipyapper

Bericht 30 Jan 2025 20:10

Oh dat is wel een goede om te proberen. Mijn man zei al dat we anders maar een nachtje hotel met bad moeten gaan boeken mocht de jeuk heel erg worden.
10.04.17
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 31 Jan 2025 06:48

Ik zou dan de douche ff uitzetten zodat het niet er meteen afstroomt. Dan zet je m even in een teil met warm water met z’n voeten zodat het niet zo koud wordt meteen en dan kan de havermout eventjes blijven zitten tot je hem weer afspoelt.

Succes! Waterpokken zijn zo sneu.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 31 Jan 2025 07:06

Havermout in een panty werkt nog beter dan in een washandje.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 31 Jan 2025 12:02

Er is een mousse wat helpt bij waterpokken.
Misschien kan je rondvragen bij familie of vrienden wie een bad heeft. Of een opblaasbad ergens neerzetten?
Succes!
<<

Saga

Major Yipyapper

Bericht 31 Jan 2025 19:18

Zoon zit er ondertussen echt compleet onder, maar tot nu toe vindt hij de jeuk best meevallen en is het niet zo erg zegt hij. Hopelijk blijft het zo 🤞
Ik heb hem net ondergestempeld met Dr Leenarts. Mocht hij nou echt erge jeuk krijgen ga ik zeker onder de douche met havermout in de weer. In een panty lijkt mij ook handig, wij hebben behoorlijk dikke washandjes namelijk. Slim ook om hem dan even met zijn voeten in een teiltje water te zetten! Bedankt voor jullie tips allemaal!
10.04.17
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen