Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Jeugdjournaal

<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 20 Apr 2024 08:28

Re: Jeugdjournaal

Ik wil hem ook niet weghouden van het nieuws maar het lijkt de laatste tijd alleen maar over oorlog te gaan. En dan is hij bang dat het hier ook komt.
Beetje teveel ver weg nieuws en te weinig dichtbij? De afstand tussen ons en Oekraïne of Gazastrook is natuurlijk ook niet te begrijpen op deze leeftijd.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Apr 2024 10:54

De keuze om niet naar het jeugdjournaal te kijken betekent natuurlijk ook niet dat er niet over moeilijke onderwerpen wordt gesproken of kinderen worden weggehouden van nieuws. Laat staan dat ze het jeugdjournaal nodig hebben om met tegenslagen om te gaan.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 20 Apr 2024 11:16

Allebei jouw uitspraken beweert toch ook niemand Carra?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Amelie123

Kwebbel

Bericht 20 Apr 2024 21:35

Hier kijken we niet. Ik kijk of lees zelf ook geen nieuws.
Ik vind het te confronterend, mijn dochter is al een piekeraar en doet dan denk ik helemaal geen oog meer dicht. Al die ellende hoort ze vanzelf, van mij hoeft het nog niet op deze leeftijd.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 21 Apr 2024 07:31

Mijn twee oudsten (8 & 10) kijken beide het jeugdjournaal. Mijn oudste is er mee gestart toen hij ongeveer 7 jaar oud was, hij zette het dan zelf aan. Ik heb wel met hem afgesproken om niet vlak voor het slapengaan nog te kijken, dus dan kijkt hij de dag erop terug. Voordeel van terugkijken is dat hij bepaalde stukjes doorspoelt als hij t niet wil zien.

Op school kijken ze beide ook naar het jeugdjournaal, vind ik alleen maar positief.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ ♡ ♡ ♡
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 22 Apr 2024 05:19

Dat is het denk ik ook wel, dat het net voor het slapengaan wordt uitgezonden. Dus dan zit het nog vers in het geheugen voor ze gaan dromen. Zou fijn zijn als ze dat een uur eerder uitzenden.
Terugkijken vind ik niet echt een optie want ik wil het samenkijken voor dat hij op school kijkt. Maar voor school is ook niet fijn.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 22 Apr 2024 18:53

Op school kijken ze een ander jeugdjournaal dan het jeugjournaal in de avond ervoor, dus dat zal niets uitmaken. Het ochtend jeugdjournaal komt altijd rond 9.45 uur online en duurt maar 5 minuten ongeveer, dus dat kun je niet van te voren al thuis kijken met je kind.
2011 2012 2017
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 23 Apr 2024 08:21

Dat is het ochtendjournaal, met nieuwsitems uit het Jeugdjournaal van de avond ervoor speciaal voor de basisschool. Duurt maar een minuut of 6.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen