Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Inspiratie gezocht: verlanglijstje jongen 1 jaar

<<

Tess_droom

Noob

Bericht 19 Mrt 2024 13:02

Re: Inspiratie gezocht: verlanglijstje jongen 1 jaar

.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Mrt 2024 14:21

Bloom schreef:Ja is dat echt leuk? Onze oudste heeft een Wobbel (ook open end) maar kijkt daar bijvoorbeeld niet naar om. En die stapelstenen zijn echt niet goedkoop ook.

Onze oudste keek vroeger ook niet naar de wobbel. De jongste speelt er nu (2,5) echt dagelijks mee. Het kan ook zo verschillen per kind.

Een wheelybug is ook erg leuk!

En stapelstenen (van ali) wordt ook veel meegespeeld door beide.

Heeft hij al een badjas?

Of iets voor op zijn kamer: een speeltafel?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Mrt 2024 14:21

Krijtbord ook erg leuk!
<<

Amelie123

Kwebbel

Bericht 19 Mrt 2024 19:07

Een leuk dekbedovertrek van iets wat hij leuk vind?

Toen mijn dochter 1 werd heeft onze vriendengroep geld bij elkaar gelegd en een speelhuis voor in de tuin gekocht. Misschien is zoiets nog een idee?

Bad dingetjes inderdaad erg leuk altijd!

En aankleding voor z'n kamer, een leuke poster in een lijst ofzo.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Mrt 2024 19:16

Ja zitten wederom leuke dingen tussen. Fijn!

Voor z’n kamer vind ik wel lastig. Zijn kamer is zelf mini, ook een reden dat we dit voorjaar ons huis te koop zetten. Dus dat vind ik dan zonde. Dan doe ik dat liever met de feestdagen ofzo. Maar ik onthoud het wel!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Bericht 23 Mrt 2024 12:12

Ik weet nog iets leuks, een jupiduu jumpspot . Wij hebben er een van een ander merk, maar die van jupiduu zijn veel mooier voor in huis.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Mrt 2024 15:42

Ik ben gekomen tot een mooi lijstje:
Boek: de dikste billen van heel het land
Vtech toet toet stuntpark
Little dutch blokkenkar
Ravensburger aqua doodle
Dansende krab
Little dutch waterbaan
Duplo mijn eerste dierentrein
Vtech baby telefoon
Little dutch zand/watermolen
Leertoren (geven we zelf)
Vest engel natur
Hoeslaken little dutch
Done by deer placemat
Done by deer bord
Done by deer bakje
Done by deer beker
Done by deer snackbox
Flow Amsterdam projector
Jollein zomerslaapzak dino
Meyco zomerslaapzak tie-dye

De jumpspot vind ik ook heel leuk. Maar ik heb gewoonweg geen ruimte meer in dit huis. Wellicht voor de feestdagen als we zicht hebben op een ander huis.

<<

Max

Yipyapper

Bericht 24 Mrt 2024 16:29

Jeetje wat een lijst! Mijn zoontje heeft wat kleine autootjes gehad voor z’n verjaardag toen hij 1 werd en een bak duplo waar m’n neefjes niet meer mee spelen. Voel me bijna schuldig als ik zo’n lijst zie.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Mrt 2024 16:30

Hoezo? Het is gewoon ter inspiratie voor mensen. Ze hoeven de hele lijst niet te kopen.
En als ze iets anders willen kopen, ook prima. Of als ze niets kopen, ook goed.

Ik heb gewoon vanalles gezocht in verschillende prijzen, en als mensen om het lijstje vragen stuur ik ze dit.

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Mrt 2024 19:41

Ja ik zei het ook al eerder, ik vind het nogal wat voor 1e verjaardag. Ben benieuwd hoe het lijstje eruit ziet als ze 6 zijn 😅
Afbeelding
Afbeelding
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 24 Mrt 2024 19:43

Ik snap het wel, wij hebben ook een grote familie dus altijd lange lijstjes met verjaardagen. Er staan ook gewoon nuttige dingen op!
⁠♡♡♡
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Mrt 2024 19:45

Ja maar het gaat me meer om de hoeveelheid, dat kinderen dus zoveel cadeaus gaan verwachten op de verjaardagen. Ik herken dat niet zo in mijn omgeving en ben zelf ook zeker niet zo.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Mrt 2024 19:55

Maar dat staat toch nergens dat ze alles krijgen van het lijstje. Je doen daarin een behoorlijke aanname.
Nogmaals, het is een lijstje ter inspiratie. Als mensen erom vragen kunnen ze het lijstje krijgen. Ze kunnen er iets van kopen, of zelf iets bedenken. Of ze komen met niks. Allemaal prima.

En de kinderen hebben al helemaal geen verwachtingen. Ze krijgen twee keer per jaar cadeautjes. Met hun verjaardag en met de feestdagen. En van ons krijgen ze dan beide een groter nuttig cadeau. En nu is dat voor de jongste een leertoren en de oudste krijgt een fiets.

Maar goed, ik ga mij niet verantwoorden eigenlijk. Mijn kinderen zijn geenszins verwend en hebben geenszins de verwachting dat ze alles van het lijstje krijgen, evenals dat ik dat als moeder niet heb.

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Mrt 2024 20:02

Ok!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Mrt 2024 20:12

Huh? Er wordt toch nergens gezegd of verwacht dat de zoon van Bloom al deze cadeaus krijgt? Het is toch gewoon een wensenlijstje waar uit gekozen kan worden wanneer iemand er om vraagt. Ik snap niet zo goed waarom hier zo vreemd op gereageerd wordt.
Ik heb ook altijd wel een lijstje paraat staan rond de verjaardagen van de kinderen waar misschien wel 15-20 dingen op staan wat ze op dat moment leuk vinden/om gevraagd hebben. Vraagt iemand dan om ideeën dan geef ik de link en kunnen ze kiezen. Ik verwacht niet dat ze dan die hele lijst kopen natuurlijk.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Mrt 2024 20:22

Ja, dat legt ze ook uit. Maar als ik het goed begrijp krijgen best wel wat mensen dit lijstje dus de kans is best aanwezig dat al deze cadeaus gewoon ingevuld gaan worden want anders was dit wensenlijstje niet aangelegd toch? Dan waren 2-3 cadeautjes uiteindelijk prima geweest voor opa en oma ofzo. Maar het werd toch een flinke lijst. Voor 1 jarige, die er niks van meekrijgt. Ik probeer te zeggen dat ik liever vanaf jongs af aan al mijn omgeving vertel dat het om kwaliteit gaan, niet kwantiteit. Hoeft iemand anders niet te doen, maar ik vond het wel interessant dit topic te volgen.

Edit: vind trouwens leuk lijstje hoor, daar niet van. Maar vind gewoon veel voor kind van 1.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Mrt 2024 20:27

Er komen 7 sets mensen (stelletjes, gezinnen, alleenstaanden) en ik bied mensen graag wat keus.

<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Mrt 2024 20:31

Maar als ik een lijstje heb met 15-20 dingen en er komen op de verjaardag van onze kinderen (ik zeg maar even wat) 6 families dan krijgen ze dus van dat best grote lijstje misschien 6 dingen. Het lijstje is bij mij groter omdat er dan voor misschien de 6e die er om vraagt dan ook nog iets te kiezen is en niet dat er dan dus nog maar 1 dingetje over is. Zo zie ik dit lijstje van Bloom ook voor me.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Mrt 2024 20:36

Ja zo is het ook Kajaka.

<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 24 Mrt 2024 22:31

En er is ook zoveel leuks voor die kids. Ik snap trouwens prima dat je mensen ook wat keuze wilt geven met het lijstje.
Mijn zoontje wordt ook bijna 1 en ik vind het zó lastig. Want ja, hij heeft al best veel en ik vind duurzaamheid ook belangrijk (dus tweedehands is ook prima en hij hoeft niet álles te hebben). Maar tegelijk vind ik het wel leuk als hij ook een paar wat grotere speeldingen heeft, zoals een keukentje en iets leuks voor buiten. Want tja, het wordt wel zomer en we hebben een tuin waarin hij lekker kan spelen. En hoewel we maar een kleine familie hebben kom je dan toch snel op best een aantal cadeaus. Krijgt hij daar op zijn verjaardag veel van mee? Vast niet. Maar daarom hoop ik dus wel dat hij cadeaus krijgt waar hij juist veel langer plezier van heeft. En nuttige cadeaus zijn ook écht helemaal oké.
Wat dit toevoegt aan de ‘discussie’ hier? Dat weet ik niet precies. Maar misschien wil ik hiermee illustreren dat je als ouder hierin best wat keuzes te maken hebt en dat het mij daarmee ook logisch lijkt dat iedereen hierin zijn eigen afweging maakt en ‘norm’ heeft. @Bloom, dit is dus op geen enkele manier veroordelend richting jou bedoeld.ik vind dit topic juist wel handig als inspiratie 😉
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 25 Mrt 2024 08:14

Ik doe dit ook echt al jaren zo. Vind het heel normaal. Dit is toch de essentie van een verlanglijstje? Ik heb ook liever dat ik wat cadeautjes 'stuur' hiermee in de juiste richting want anders krijg je misschien dingen die je liever niet hebt.
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Mrt 2024 08:55

Ik zat er net onder de douche nog even over na te denken (jaja, zelfs daar denk ik aan het forum) en ik besef dat ik wel wat veroordelend overkwam en daar wil ik nog wel even sorry voor zeggen (hormonen enzo). Ik denk dat ik 'viel' over dat het kindje nog geen 1 is en ik momenteel zo geconfronteerd wordt met de massaconsumptie overal. Dat klinkt ook zwaarder zo uitgetypt maar overal die bergen speelgoed, allemaal rotzooi dingetjes die overal worden aangeboden aan kinderen, zoveel plastic. Ik probeer dat zelf dus wat te beperken allemaal (zoon krijgt over 2 maanden een trampoline van mijn tantes gezamenlijk, dat wil hij namelijk graag, dus dan leg ik wel uit dat dat een gezamenlijk cadeau kan zijn) en we doneren ook enorm veel of kopen tweedehands. Dus: ik ging projecteren, maar dat was niet echt handig hier.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Mrt 2024 09:37

Oh maar dat ben ik met je eens hoor Marsi. Wij geven ook liever een groter cadeau met meerderen, dan veel klein grut. Afgelopen kerst kreeg de oudste van alle opa’s en oma’s een doos connetix, super blij mee! En hij heeft daarin niks gemist.

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Mrt 2024 09:56

Het was inderdaad aardig veroordelend. Iedereen doet het anders en ik maak ook altijd graag grote verlanglijstjes, omdat ik het altijd stom vind als ik zelf niets meer te kiezen heb in een bepaalde prijsklasse. Maar hier komen weinig mensen op verjaardagen, en het is altijd nuttig/leerzaam. Ook zet ik er vaak bij dat het ook tweedehands mag, gewoon zodat mensen daar dan ook aan kunnen denken.

Sowieso hou ik niet van vreselijke onzindingen. Daarom maak ik juist een verlanglijstje ;) Dan krijg je niet zoveel extra troep op een verjaardag.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen