02 Mrt 2024 19:20 door Maple
Ik heb dit topic even snel geopend, maar even wat toelichting: Ik ben er namelijk zelf van overtuigd dat je je leven lang kunt leren, en ik heb dat eerlijk gezegd ook wel een beetje nodig om mezelf gefocust, gelukkig en uit een sleur te houden. Dat kan natuurlijk op werkgebied zijn, maar ik vind het vooral leuk om dingen te leren waar ik juist in mijn vrije tijd wat mee kan, of die me bepaalde inzichten in mezelf geven. De afgelopen jaren is dat er allemaal een beetje bij in geschoten en heb ik mezelf vooral op plek 2 gezet, gezien de situatie van de afgelopen jaren. Maar nu alles open ligt, wil ik wep cht van de gelegenheid gebruik maken om lekker in mezelf te gaan investeren.
Ik zal hem zelf ook even invullen:
Op werkgebied wil ik over een tijdje een niveau 4-opleiding gaan volgen. En misschien van daaruit een andere opleiding, maar wat en hoe weet ik nog niet zeker.
Ik denk er ook aan om een cursus 'ervaringsdeskundige' te gaan volgen, maar daar twijfel ik nog over omdat ik niet zo goed weet wat ik er daarna mee kan en wil.
Qua hobby heb ik een paar jaar terug een basiscursus fotografie gevolgd. Dat was heel interessant en ik zou best meer de verdieping in willen. Ik zit nu te denken aan landschapsfotografie of nachtfotografie.
Ook lijkt het me leuk om iets anders creatiefs te leren, maar ook daar ben ik nog niet helemaal uit. Handlettering lijkt me echt heel tof om te kunnen.
Op persoonlijk vlak heb ik een tijd terug een familieopstelling gedaan, dat vond ik heel interessant. Ik heb hiervan een aantal inzichten gekregen, hoe het kan dat bepaalde dingen me zo triggeren en wat daaraan ten grondslag ligt.
Ik wil over een tijdje bijvoorbeeld ook een ademsessie gaan doen, om te leren hoe je je ademhaling kunt inzetten om spanningen in m'n lichaam los te laten.
En ik heb me voorgenomen om elk jaar een keertje een in mijn eentje een paar dagen weg te gaan. Ik merk dat het me echt een enorme boost geeft om een paar dagen lang op mezelf aangewezen te zijn. En daarnaast ook super ontspannend om alleen maar datgene te doen waar je zélf blij van wordt.