Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Leuk uitje in Noord Nederland

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 03 Mrt 2024 07:22

Leuk uitje in Noord Nederland

Mijn zus is bijna jarig en ze is zwanger van de derde. Voor mijn verjaardag zijn we samen met de oudere kinderen naar Berlijn geweest, een heel erg leuk en mooi cadeau.
Nu wil ik natuurlijk graag een leuk iets terug doen en haar ook beetje in het zonnetje zetten. Geen grote babyshower, daar houdt ze sowieso al niet van, maar gewoon samen iets leuks doen. En niet te ver weg van haar huis, dan hebben we geen overnachting nodig al zou 1 overnachting nog wel leuk zijn misschien. Ik denk dus aan iets van een uitgebreide lunch, een high tea, misschien een activiteit in een leuke stad, plaats of juist in de natuur?
Ze is dus zwanger dus wijnproeverij of sauna vallen af.

Heeft iemand een leuk idee? Liefst dus provincies Groningen, Drenthe en Friesland. Evt net over de grens naar Duitsland kan trouwens ook nog wel. Het zal tussen maart en mei plaatsvinden qua weer type. Edit: Met z'n tweetjes dus in principe, zonder de kinderen.
Laatst gewijzigd door Marin op 03 Mrt 2024 07:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 03 Mrt 2024 07:42

Re: Leuk uitje in Noord Nederland

Is de Orchideeënhoeve iets? Camera mee en ergens nog een hapje eten. Heet nu plantopia volgens mij?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 03 Mrt 2024 07:43

Dat vind ik meer iets voor met de kinderen maar als we de oudste kinderen weer meenemen kan dat wel. Sorry ik bedoelde eigenlijk met z'n tweetjes, zal dat er nog even bij zetten!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 03 Mrt 2024 08:42

Naar een Waddeneiland misschien?
❤️ 7 juni 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 03 Mrt 2024 09:39

Ik zou voor een nachtje Leeuwarden gaan. Luxe in hotel van der Valk of juist uniek in een omgebouwde cel in de oude gevangenis. We hebben hier zoveel leuke winkels in de binnenstad, bekende ketens zoals My Jewellery, Costes, Sissy Boy, Dille en Kamille, etc. Maar ook hele leuke boetiekjes, plaatselijke winkels als Klup de dag en Fiftysix voor merkkleding als Yaya, G-Stad, Studio Anneloes, etc.

Veel leuke straatjes, de Kleine Kerkstraat heeft delicatessenwinkeltjes, je kunt een rondvaart door de grachten doen en legio leuke en hippe restaurants om lekker te gaan eten. In de oude gevangenis (Blokhuispoort) zit tevens een fijne bibliotheek waar je ook lekker kunt eten en drinken en er zit een smid waar je een workshop kunt doen om zelf een sieraad te maken van bijvoorbeeld een oude theelepel of iets dergelijks.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 03 Mrt 2024 09:52

Een high tea in Nienoord? Lekker classy/retro en daarna nog even wandelen.

Ik zou zelf een dagje Schier echt fantastisch vinden en heel goed te doen op 1 dag.

Landgoed Fraelemaborg is ook leuk voor lunch/hapje/High tea en dat bos is ook heel mooi om in te wandelen.

Elektrische fiets huren en naar Garnwerd fietsen, daar lunchen of high tea of borrel. Superleuk!! Zelfde geldt voor Winsum. Supermooi dorp en de Jongens uit de buurt een leuke tent :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 03 Mrt 2024 10:00

Ik volg sinds een poosje het Insta account Liefsuithetnoorden. Haar Insta staat vol met leuke uitjes in Noord Nederland.
2011 2012 2017
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 03 Mrt 2024 10:10

Een oud collega van mij heeft een insta account: ej_bijzondereplekj.es (laatste . even verwijderen). Misschien zit daar ook wel wat leuks tussen!

<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 03 Mrt 2024 11:17

https://www.loff-wellness.nl/?utm_sourc ... mpaign=gmb

Dit misschien? Hebben ze allemaal lekkere ontspannings arrangementen, ook voor zwangere vrouwen
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 03 Mrt 2024 11:21

Indigo, ja die volg ik ook sinds kort voor de leuke kinder dingen. Zal eens kijken of er iets leuks voor ons tweetjes tussen staat. Goeie tip!

Oh ja Garnwerd. 😍 Lunchen bij Café Hammingh net als we als kind deden! Dat is wel leuk! Nienoord en Fraelemaborg ook goed idee.

Dagje Schier lijkt me ook leuk, echt even eruit! Of idd Leeuwarden, leuk idee want ken ik eigenlijk echt niet!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 03 Mrt 2024 14:12

Marin schreef:Indigo, ja die volg ik ook sinds kort voor de leuke kinder dingen. Zal eens kijken of er iets leuks voor ons tweetjes tussen staat. Goeie tip!

Oh ja Garnwerd. 😍 Lunchen bij Café Hammingh net als we als kind deden! Dat is wel leuk! Nienoord en Fraelemaborg ook goed idee.

Dagje Schier lijkt me ook leuk, echt even eruit! Of idd Leeuwarden, leuk idee want ken ik eigenlijk echt niet!

Leeuwarden is echt een leuke stad hoor!

<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 03 Mrt 2024 16:38

Wellicht is Tea Time in Echten (Drenthe) iets?
Heerlijke high tea in echte Engelse sfeer.
April 2012 -juni 2014-september 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 05 Mrt 2024 19:51

Oh leuk daar houd ik van!

Ik heb net redelijk spontaan m'n schoonzus ook uitgenodigd (die is op dezelfde dag uitgerekend als m'n zus) dus we maken er een soort van mini babyshower (sprinkle) van met z'n drietjes. Ik neig nu iig naar één van de Waddeneilanden (denk Schier want wel zo praktisch dichtbij) of naar Leeuwarden want dat verwachten ze niet. Ga even leuk kijken! Iig een dagje, geen overnachting.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Mrt 2024 22:09

Als je een eiland wilt zou je ook nog naar Borkum kunnen gaan. Heerlijk eiland.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 05 Mrt 2024 23:29

Als je wel naar Leeuwarden komt, dan is dit misschien nog wel een tip voor jullie om te gaan eten. Het ligt wel net buiten het centrum dus ik zou het wel combineren met een dagje in de binnenstad.

https://westcordhotels.nl/restaurants/restaurant-eleve/

En anders zijn dit ook nog tips:

https://www.restauranteindeloos.nl/

http://www.restaurantby-us.nl/nl

Ik denk dat dit helemaal in jouw straatje past. Lokaal en culinair.

Maar ook: Roast; Pecorino wijn en eetbar; Post Plaza (oude postkantoor), Proefverlof (oude gevangenis) en wijnbar Pompeï (niet te verwarren met z’n broertje pizzeria Pompeii (ook al hebben die ook heerlijke pizza’s)).

Ja, ik promoot mijn stadje graag 😏.

<<

kerel

Yipyapper

Bericht 06 Mrt 2024 08:32

:) Jouw smaak een beetje inschattende: restaurant Jan Smink in Wolvega, jonge kok, 1 Michelinster en gewoon een hele leuke tent. En ja, ik kom er vanuit Brabant gemiddeld eens per jaar :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 06 Mrt 2024 09:08

Heel leuk! Maar dat is met twee zwangeren niet zo heel leuk. Maar zeker leuk voor keertje met m'n man samen haha.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 30 Mei 2024 10:34

Zondag ga ik m'n zus en schoonzus in het zonnetje zetten in het hoge noorden :)
Uiteindelijk wordt het dus Dokkum. Ik heb e-bikes gehuurd en we gaan lunchen aan het water op fietsafstand van het stadje. https://www.hetpaviljoendokkum.nl/

Alleen realiseer ik me nu dat ik niet echt rekening had gehouden met dat op zondag verder alles dicht is daar in het stadje. Ik wilde nog naar een leuke kinderwinkel en nog naar een pluktuin. Kan natuurlijk allemaal niet.

Duss.... mocht iemand nog wat anders in de omgeving weten waar we naar toe kunnen fietsen? En anders wordt het maar beetje rond fietsen haha.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Mei 2024 11:15

Marin schreef:Zondag ga ik m'n zus en schoonzus in het zonnetje zetten in het hoge noorden :)
Uiteindelijk wordt het dus Dokkum. Ik heb e-bikes gehuurd en we gaan lunchen aan het water op fietsafstand van het stadje. https://www.hetpaviljoendokkum.nl/

Alleen realiseer ik me nu dat ik niet echt rekening had gehouden met dat op zondag verder alles dicht is daar in het stadje. Ik wilde nog naar een leuke kinderwinkel en nog naar een pluktuin. Kan natuurlijk allemaal niet.

Duss.... mocht iemand nog wat anders in de omgeving weten waar we naar toe kunnen fietsen? En anders wordt het maar beetje rond fietsen haha.

Dokkum heeft 1x per maand koopzondag, de eerste van de maand! Dit weekend heb je geluk :smile:
https://dokkum.nl/koopzondagen-dokkum/
08/2018
05/2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 30 Mei 2024 11:28

Nooou moe! Haha bedankt! Hopen dat het kinderwinkeltje waar ik heen wilde ook open is maar anders is er iig wat reuring.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd