02 Feb 2024 19:28 door minoessepoes
Mijn jongste heeft al vanaf drie jaar een bril, inmiddels is hij zes. Vanuit het ziekenhuis kregen we de tip om vooral een opticien in de buurt te zoeken zodat je makkelijk langs kan gaan als de bril kapot is. De opticien aan de overkant van de weg was dan ook een uitkomst, wekelijks gingen we er in het begin heen om de bril recht te laten zetten, schoon te laten maken en de pootje er opnieuw aan laten zetten of een veertje vervangen 🙈. Dat was allemaal service en hoefde we niet extra voor te betalen.
Ik heb zo vaak een berichtje gehad van de kleuterjuf dat er een pootje van de bril af was, er een glas uitgevallen was of dat hij hem niet meer op wilde omdat het glas gekrast was 🙈 Inmiddels gaat het een stuk beter.
Wat wij meestal doen is 1 bril van de opticien en een reserve en zonnebril via Charlie Temple.
Die laatste heeft niet super veel keus maar wel leuke modellen vaak, afstellen is wel lastiger om zelf te doen.
Ik moet zeggen dat ik ook echt wel kritisch ben qua bril voor mijn blonde ventje, felle kleuren steken gewoon heel hard af en dat vind ik persoonlijk niet mooi. Zijn eerste montuur was plastic, bruin gemarmerd, de meeste opticiens hier adviseren plastic modellen voor jonge kinderen omdat het steviger zou zijn, ik vind het persoonlijk veel minder mooi dan een metalen montuur bij mijn zoon. Mijn voorkeur gaat dus uit naar een metalen gouden montuur, eerst had hij een piloten model en nu een rond Rayban brilletje.
Mijn zoon wil ook altijd graag een gouden bril, dat vind hij stoer!
We hebben nu ook een speciaal schroevendraaiertje voor brillen gekocht en een trilbadje om hem schoon te maken, ideaal want nu hoeven we niet zo vaak meer langs de opticien. Mijn zoon ziet goed genoeg zonder bril om zich goed te kunnen redden dus vanuit de school en bso sturen ze er op aan dat hij zijn bril af doet met gymmen en ook in Monkeytown zet hij hem af bijvoorbeeld. Verder is hij er inmiddels zo aan gewend dat hij soms in slaap valt met zijn bril op 🥰
25-11-2014 & 09-06-2017