Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Must have: babyspullen

<<

Henque

Kletskop

Bericht 14 Jan 2024 15:01

Re: Must have: babyspullen

Ik snap totaal dat het persoonlijk is hoor, vind het gewoon leuk om te lezen wat iedereens overwegingen zijn :)
En als 80% zegt dat ze een draagzak/doek fijn vonden, en ik wou dat zelf ook al kopen, dan bevestigd dat wel m'n gedachte hierover dat ik het in ieder geval wil uitproberen? Want dat is natuurlijk met al die spullen, je weet het pas als je het probeert en daarvoor moet je het toch eerst lenen/kopen
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 14 Jan 2024 16:11

Wat ik ook echt onmisbaar vond is het slaapschaap, schaap met een soort muziekdoosje erin wat hartslag geluiden maakte. Sliepen onze kinderen zo goed bij.

Draagzak heb ik eventueel nog te koop mocht je interesse hebben, een Stokke buikdrager 😉
⁠♡♡♡
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Jan 2024 16:39

Wij hebben een RiffRaff, ook echt geweldig: https://au.riffraffbaby.com/collections ... sleep-toy/
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 14 Jan 2024 16:48

Van die koordjes om een speeltje/knuffeltje of speen aan vast te maken in de kinderwagen/buggy draagzak.

Als je een bad hebt een babydrijfmat en later een badstoeltje die je met zuignappen op de bodem vast zet.

Stokke 'dienbladen' voor op de eettafel vond ik op latere leeftijd heel handig met eten.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Jan 2024 17:35

De box vond ik heel fijn, vooral voor de veiligheid als ze zich wat meer gaan bewegen. Gewoon om rustig naar de wc te kunnen, of een wasje in de wasmachine op zolder te kunnen doen ( zolder is zeker niet babyproof hier). Maar mijn zoons klommen dan ook al
snel op de bank en vanuit daar op de vensterbank.
En de tweede vond het heel fijn als eigen plekje, waar hij niet gestoord werd door zijn broer. Wij zette ook het campingbedje in de tuin als box in de zomer met wat speelgoed bijvoorbeeld (we hadden toen nog geen gras).

Ik las hier altijd heel veel hydrofielen doeken, maar mijn beide kinderen hebben nooit gespuugd dus die heb ik maar minimaal gebruikt, zo ook de Spuugdoekjes. XL hydrofiel wel voor het afdrogen overigens. Dat zijn echt dingen die zo bijgehaald zijn, dus dat zou ik niet op voorhand veel kopen.

De newborn stoel op TripTrap hadden we alleen bij de jongste, hij zat er alleen in als wij aan tafel zaten en bij zijn eerste hapjes, ik vond dat heel gezellig.

Het badje hebben we bij beide als baby alleen met de kraamverzorgster gebruikt, daarna gingen ze mee in de douche. Maar toen ze eenmaal zelf konden zitten, zette ik het badje naast me in de douche en zaten ze daar lekker in te spelen en dan douchte we samen. Dan kon ik me afdrogen terwijl de baby/dreumes nog even in het badje zat te spelen en ze er daarna uithalen, dat vond ik ideaal!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 14 Jan 2024 19:42

Ik snap niet zo goed hoe je zonder een box kunt haha. Echt elke dag veel gebruikt! En de TrippTrapp ook meteen vanaf het begin met de newbornset, ideaal! Draagdoek of -zak dan weer niet gebruikt. Oh ja en de douchehandschoen vonden wij ook ideaal, heel veel gebruikt.

Verder echt geen idee meer wat voor spullen ik allemaal had. :silent:
❤️ 7 juni 2018
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 14 Jan 2024 20:51

Mijn eerste spuugde enorm veel. De spuugdoeken waren niet aan te slepen en had mega veel was! Ik heb toen enorm veel doeken bij gekocht.
Bij de tweede al die doeken weer tevoorschijn gehaald en heb er misschien 2 gebruikt 🤣

Bij de eerste kon ik niet zonder draagdoek en later draagzak. De tweede amper erin gehad.

De eerste wilde graag douchen en de tweede juist niet en enkel in bad.

Kortom, het ligt zo aan je kind wat je musthaves zijn.

Mocht je nog geen badje hebben, dan zeker de stokke flex badje kopen. Daar zit de oudste van 4 nog in te badderen vaak. Kortom, die gaat mega lang mee en makkelijk op te bergen.

Bij de tweede hadden we ook de cosleeper beneden als 'box' dat was prima! Toen ze ging bewegen hadden we het boxkleed op de grond liggen. Wel lekkerder als je een warme vloer hebt en geen hond of kind rondlopen die de baby gaat oppakken of mee ga leuren.

Ik ben groot fan van de wipper / nuna leaf. Ook met newbornset hebben we die regelmatig gebruikt. Ik had de baby bijna altijd in de wipper als ik zelf ging douchen.

En inderdaad: een extra verschoonkussen beneden. Had ik bij de eerste niet (maar die poepie en plaste ook niet in de blote reet), maar bij de tweede wel en dat was ideaal!

Ik had ook een speciaal mandje (organizer) met babydoekjes, zalf, luiers, etc. Ideaal! Die kon ik zo van boven naar beneden meenemen of even makkelijk erbij pakken. Echt handig is dat.

En we hadden een elektrische baby nagelvijl. Dat vond ik handig.

Verder:

Overslag rompers en truitjes! En boxpakjes
<<

Amelie123

Kwebbel

Bericht 14 Jan 2024 21:06

De box gebruikten wij echt vaak. Ik had gewoon een hoop tweedehands of geleend, werd het dan niet gebruikt gaf ik het weer weg.
Dus had een drager en een wagen, een box en een wipstoel erc en gebruikte alles wel. Het enige wat ik amper tot niet gebruikt heb is de tummy tub en de flessenwarmer.

Wat ik elke dag gebruikte was een kleine thermosfles waar ik gekookt water in deed, en dan een flesje met koud water zodat ik overal een fles kon maken zonder steeds te moeten vragen of het opgewarmd kon worden. Dat vond ik echt de meest ideale tip die ik kreeg!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Jan 2024 21:20

Overslag rompers en boxpakjes: eens
Stokke tripptrapp hebben wij ook , newborn en het zitje ook gehad. Prima tweedehands trouwens!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Jan 2024 21:44

Ik vraag me af of je veel hebt aan alle persoonlijke tips, het is voor iedereen zo anders! Maar goed, dat lees je al.

Hier was de box wel echt een musthave, fijn om even je handen vrij te hebben. Koken met een draagzak vond ik toch niet heel fijn bijvoorbeeld. We hadden ook een boxmobiel dat 30 minuten aan een stuk kon spelen. Dan hoefde je niet steeds na een liedje em weer op te winden ofzo.

Ik had heel veel hydrofiele doeken van normaal formaat. Die gebruikten we als spuugdoekje, de jongste heeft echt heel veel gespuugd.

Verder vonden wij de puckababy piep echt geweldig. Daar hebben we bij beide kinderen veel rust door gekregen.
december 2016
juli 2019
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Jan 2024 09:55

Ik was alleen met mijn dochter en heb veel gebruik gemaakt van mijn draagdoeken toen ik die eenmaal ontdekte (vrije handen!) en de box was ook fijn om haar af en toe in te leggen als ik iets voor mezelf moest doen.

Ik heb totaal geen gebruik gemaakt van de commode en die dus ook vrij snel weggedaan. Verschonen deed ik eigenlijk altijd gewoon op bed met een handdoek eronder omdat ik ook niet lang kon staan en zo kon ik er bij gaan zitten. Ik heb verder de "normale" zaken aangeschaft zoals ik een kinderwagen maar niets qua "handigheidjes" zoals een speciale luieremmer ofzo. Als je echt iets nodig hebt kun je het altijd nog bijkopen en veel mensen krijg je ook van mensen om je heen. Net als die draagdoek, die kreeg ik eigenlijk tegen mijn wil in bij mijn tweedehandskinderwagen. Uiteindelijk daardoor dus wel het gemak ontdekt. Als ik die niet had gehad dan had ik er waarschijnlijk wel eentje gekocht naar aanleiding van tips die ik kreeg van mensen om me heen.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen