Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Hoeveel geef jij uit?

<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Jan 2024 07:48

Re: Hoeveel geef jij uit?

Jip schreef:
Olivia schreef:
Aan cadeautjes geef ik 10-15 euro per kind uit. Je dat telt uiteindelijk wel op. Maar voor minder kan je praktisch alleen rommel kopen.

Niet mee eens. Ik heb rondom Sint in de uitverkoop echt leuke cadeautjes gescoord voor feestjes. Ik koop dus op zo een moment groot in.

Ik heb voor het laatste feestje iets gekocht in de uitverkoop van kruidvat, wat elders 7 euro kost en nu 2 euro! Nog wat kleins ernaast en klaar.
Vorig jaar had ik voor 5 euro iets weg dat normaal 25 kost. Als je rond je heen kijkt, kun je best leuke dingen vinden! Meestal is dat dan overigens niet in de standaard speelgoedwinkel maar bij een kruidvat, trekpleister of voordeel winkel.
08/2018
05/2021
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 14 Jan 2024 08:24

Siesa schreef:Vorig jaar zijn we voor het eerst weggegaan, bowlen met het feestje van zoon. Ik was totaal 150 euro kwijt ongeveer.
Normaal gesproken gewoon thuis en dan ben ik max 50 euro kwijt als ik dat al haal.
Dochter geeft geen kinderfeestjes.
Voor een cadeau geef ik 7,50 uit. Meestal wordt dit een bon van intertoys.

Jullie nog tips voor iemand die 9 wordt?

Toen onze jongste vorig jaar 9 werd, hielden we een fotospeurtocht in het dorp. Twee dagen voordien ben ik het rondje zelf gelopen en heb toen heel veel detailfoto's gemaakt langs de route. Voor ieder kind had ik een vel papier geprint met 9 verschillende foto's en ze moesten die onderweg allemaal vinden. Volgens mij had ik het idee hier van het forum, maar het was een megasucces! Vooral door ieder kind andere foto's te geven, heb je niet zo dat competitieve. Anders heb je altijd een paar kinderen die alles de hele tijd als eerste vinden en is er voor de rest niets meer aan ;-) Ik zorgde dat het speeltuintje halverwege de route was, zodat ze daar even lekker konden uitrazen en daarna thuis nog pannenkoeken gegeten. Feestjes op woensdagmiddag zijn ook altijd fijn, dan nam ik ze mee uit school en deden we een lunch thuis. Toch net wat makkelijker organiseren en wat gezonder dan frietjes/pannenkoeken.

Cadeautjes doe ik maximaal voor 10 euro per kind. En feestjes buiten de deur kosten toch altijd wel tussen de 100 en 200 euro. We wisselen het hier een beetje af. Het ene jaar jumpen of een binnenspeeltuin, het andere jaar thuis.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Jan 2024 08:43

Hier is mijn oudste laatste 9 geworden en zijn we op vrijdagavond gaan discozwemmen, eerst vooraf friet eten en daarna dus het zwemmen, dat bood het zwembad zo als combinatie aan.

Toen hij 8 werd gingen we klimmen in een klimhal. Dat zou dit jaar ook zeker nog leuk geweest zijn.

En toen hij 7 werd naar de film in het plaatselijke filmhuis, ze hebben toen speciaal een film voor het feestje geprogrammeerd, ze gaven een aantal opties en mijn zoon mocht kiezen. Kan dus in overleg waarschijnlijk ook goed voor een 9 jarige. Daar mochten we eigen taart meenemen en zat een drankje en bakje Pringles bij de prijs in.

Qua kosten, zitten we vaak rond de 150 euro voor de kinderfeestjes. De eerste jaren wel een Lego feestje thuis gedaan bijvoorbeeld maar de kinderen worden groter en als de oudste jarig is, is het altijd slecht weer, dus we kiezen nu voor feestjes buiten de deur.

Qua cadeautje geven we meestal iets van €12,50, maximaal €15,- als er een specifieke wens is/ we iets leuks zien. Maar ik zag dat mijn zoons samen in de komende 3 weken vier kinderfeestjes hebben, dus dat tikt ook best nog wel aan.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Jan 2024 11:46

Hier nog alle feestjes thuis gevierd. Speurtocht buiten en dan wat knutselen en spelletjes spelen. Groot succes altijd. Maar nooit echt goedkoop. Zo rond de €100,- zijn we dan kwijt. Ik vind vooral op jongere leeftijd nog niet zo nodig om buitenhuis wat te doen om vermaak te bieden. Al begrijp ik wel dat hiervoor gekozen wordt ivm troep/drukte/ruimte thuis.
Qua bedrag aan kadootjes geef ik rond de €15,- uit. Ik probeer iets te kopen wat kind echt leuk vind en let dan minder op prijs. Wel koop ik rond sinterklaas of blackfriday in de sale voor wat beste vriendinnen. Maar voor de meer onverwachte feestjes is dat lastiger.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Jan 2024 13:13

Heel wisselend, mijn zoon wilde z’n laatste feest gaan bowlen met eten erbij. Dat was 18,50 per kind geloof ik en er waren 7 kinderen in totaal.
Mijn dochter hield haar laatste kinderfeest in gr 8 thuis, film kijken, wat lekkers erbij. Toen waren we veel minder geld kwijt.
De eerste feestjes van mijn kinderen hielden we thuis, toen waren we ongeveer 50/60 euro kwijt (frietjes eten, knutselspullen, lekkers).
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Jan 2024 13:26

Aan een cadeautje gaven we 10 euro uit.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 14 Jan 2024 16:14

Cadeautjes voor de ander rond de €5/€7 aan uit.

Kinderfeestje is beetje wisselend. Middelste was nu thuis, had wat knutselspullen bij de action, roze koeken met versiering en friet met mini frikandellen/kipnuggets. Was denk rond de €30.

Oudste had een pony feestje waar alles geregeld was, dat was €18 per kind. Maar hebben we ook wel eens thuis gedaan en ook een jaar niet door corona.
⁠♡♡♡
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Jan 2024 09:38

Tijdens de corona crisis heb ik 2 keer een feestje thuis gevierd (koekjes bakken/ glitter tattoos/ paddenstoelen lampje maken) maar m'n dochter kon toen maar een paar kinderen uitnodigingen omdat wij echt heel klein wonen. Ze was nog jong en dat was toen ook geen probleem. Ik lees hier dat iemand anders ook klein woont maar er 10 kinderen aan tafel passen. Dat is hier echt niet het geval :haha:. Ik geef dus met liefde wat meer uit om het buitenshuis te vieren. Ik vind het fijn dat het feestje aan het einde ook gewoon klaar is in plaats van dat ik nog van alles op moet ruimen. De laatste keer was ik 250 euro kwijt en dat vond ik prima voor wat ze er voor kregen. Kinderen genoten zichtbaar ontzettend veel dus dat was ook erg leuk om te zien.

Ik of mijn dochter kijken overigens ook helemaal niet neer op huisfeestjes. Die vinden kinderen net zo leuk. Andersom hoor ik net zo goed over feestjes dat er een zwembad in de tuin opgezet is en de kids allemaal waterspelletjes hebben gedaan. Dat gaat bij ons nooit lukken. Bij mij in de familie is een keer oud Hollandse spelletjes gedaan, viel ook super in de smaak. Zo is er bij iedereen wel wat toch? Als de ruimte er zou zijn dan had ik dat ook wellicht makkelijker thuis gedaan maar nu zou mijn dochter niet kunnen kiezen wie ze dan uit moet nodigen (ze wil er dan meer dan mogelijk) en ik heb het geld dus zoeken we iets leuks uit. Tot nu toe elke keer wel iets kunnen doen wat nog niet eerder gedaan was dus toch steeds een leuke verrassing.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Jan 2024 20:12

Ik weet natuurlijk niet hoe klein jij woont, haha! Ik heb een tafel van 240x80 in de keuken staan. Met vier stoelen en een zitbank. Op de bank kunnen nog wel 6 van die meiden. Beneden is het 8x4,5 ongeveer. Daar zit dan de gan en toilet en zo nog bij.

Mn oudste heeft al helemaal zin er in!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Jan 2024 21:14

Leuk dat ze er zo'n zin in heeft!

Wij hebben pas 2 feestjes thuis gedaan, voor de oudste. Wij hebben 1 auto, dus geen idee hoe we een hele bups kinderen ergens heen moeten vervoeren. We wilden het de laatste keer bij de lokale ijssalon doen, mogen ze zelf ijs maken, maar de oudste wilde niet.
De eerste keer deden we een prinsessenfeest. Allemaal jurk aan, kroontjes knutselen, taart versieren, glittertattoos. Tweede keer kitten. Oortjes knutselen op een haarband, weer taartjes versieren, pomponnetje uit de boom slaan. Hoogtepunt was dat we een nieuwe bank zouden krijgen, dus alle kussens mochten ze een nest van bouwen op de trampoline.

Inmiddels heeft ze meerdere Monkey-Town-feestjes achter de rug, dus goede kans dat ze nu ook zoiets wil. Dan hebben we nog even wat logistieks op te lossen. Voor mezelf zou ik het wel fijner vinden. Minder stress en ik heb het idee dat het net zo duur is. Taartversierspul is zo al 20-30 euro, knutselspul meer. Ze knutselen er daarna nog wel een tijdje mee, maar je zit zo aan de 100 euro. Het taartversierspul hebben we wel weggedaan, op een gegeven moment gingen ze verpakkingen in hun mond leeggieten. :face:
<<

Amelie123

Kwebbel

Bericht 15 Jan 2024 21:18

Wij zijn een x wezen bowlen met frietjes erbij, een x naar Happy Italy, daar betaal je geloof ik 7 euro per kind en dan mogen ze zelf hun pizza beleggen, in de oven doen, een Nutella pizza delen als toetje, onbeperkt drinken en die ballenbak in dus dat was een leuk betaalbaar feestje, en een x thuis. Toen gingen we cupcakes versieren, wst knutselen en naar de speeltuin (was met corona).

Toevalig hadden we het net over kinderfeestjes en toen zei ze dat ze het wel in de tuin wilde vieren met her zwembad erbij en leuke speeltjes. Wie weet, zag al helemaal een summer party voor me met cocktails enzo. Nog even tijd om wat te bedenken iig.

Aan kadootjes geef ik meestal tussen de 10 en de 15 euro.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen