Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Hoeveel geef jij uit?

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 13 Jan 2024 18:19

Hoeveel geef jij uit?

https://www.ad.nl/wierden/ouders-geven- ... a2ad285c0/

Ik las deels dit artikel en vroeg me af wat jullie uitgeven aan een kinderfeestje?

En hoeveel voor een cadeautje?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 13 Jan 2024 18:21

Re: Hoeveel geef jij uit?

Mijn oudste heeft volgende week haar feestje. Ik geef daar iets meer dan €100 aan uit. Het had minder kunnen zijn, maar ik heb dit keer een thema box gehuurd, omdat ik even geen ruimte in mijn hoofd heb om vernieuwende spelletjes te bedenken. We doen thuis cupcakes versieren, knutselen en spelletjes.

Ik geef 5/7€ uit aan een cadeautje. Beste vriendinnen krijgen iets duurder. Max 12/15€.
Laatst gewijzigd door Jip op 13 Jan 2024 22:27, in totaal 1 keer gewijzigd.

<<

Elisabeth

Lady-post-a-lot

Bericht 13 Jan 2024 18:28

Hier verschilt het per keer. Vaak zijn we toch wel tussen de 100 en 200 euro kwijt totaal. Maar dat is een keuze. Het zou ook minder kunnen.

We geven 10 euro per cadeautje uit. Voor de "speciale" vrienden ligt jet bedrag wat hoger. Net wat we tegenkomen.

Edit: ik heb even teruggekeken en zie dat we eerder tussen de 200 en 300 euro zitten. Schrik er wel van eigenlijk 🫠
Laatst gewijzigd door Elisabeth op 13 Jan 2024 18:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 13 Jan 2024 18:29

Ik heb niet echt een budget voor het feestje. Denk dat ik voor de feestjes in de afgelopen jaren tussen de 125 en 200 euro heb uitgegeven. Dochter geeft dit jaar haar laatste echte kinderfeestje. Kan best zijn dat die nog iets meer zal kosten omdat ze graag iets specifieks wil doen.

Voor cadeautjes geven we meestal 12-15 euro uit.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 13 Jan 2024 18:59

Ik heb denk ik zo’n 75 euro betaald aan het feestje van J in groep 3. Groep 4 zijn we niet gegaan omdat hij toen met de schoolwissel zat. Aankomend jaar gaan we waarschijnlijk een wandeling met boswachter doen. Dan nodigen we een paar kindjes uit. Mijn beste vriendin gaat helemaal los op de kinderfeestjes. Die heeft het hele feest geregeld in groep 3. Ik kreeg zelfs een heel uitgewerkt draaiboek met hoe we alles aan gingen pakken. Ideaal dat soort vrienden.
2015 💙
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Jan 2024 19:20

Ons eerste kinderfeestje heeft rond de 20 euro gekost. We hebben cake versierd, getimmerd en geknutseld. Afsluitend pannenkoeken gegeten. We hadden niet een specifiek budget overigens. Kinderen vonden het erg leuk.

Voor een cadeau doen we 5-8 euro per verjaardag, net wat we tegenkomen.

Ik verbaas me wel wat sommige ouders uitgeven en organiseren (buitenshuis). Dan voel ik me bijna schuldig dat ons feestje zo 'goedkoop' was.
08/2018
05/2021
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Jan 2024 19:35

Ik heb er geen specifiek budget aan hangen; 2 feestjes gehad nu van zoon en beide thuis gevierd met spelletjes, cake versieren, pannenkoeken etc, met cadeautjes voor de kinderen in cadeau tasjes; waren wel 7 kindjes. Volgend jaar wordt lekker buiten de deur iig en dat mag dan wel wat kosten; beter dan druk thuis.

Bv binnenspeeltuin met wat drinken en eten is €14,50 per kind hier; maar jumpsquire is €26 pp

Voor vriendjes meestal rond de €10, dat staat meestal ook op de lijstjes van ze. Vind het best veel met het aantal feestjes 😂 en voor z’n beste vriendjes die ook bij hem kwamen is het €10/€15 gemiddeld.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 13 Jan 2024 19:40

Vorig jaar hadden we 3 dagen een springkasteel gehuurd voor in totaal €160. Dan hebben we het kinderfeestjes van dochter de dag na die van onze zoon gevierd. Verder qua eten en knutselspullen rond de €40, dus €100 per feestje.
Dit jaar werd het bowlen, dan zijn we rond de €70 per feestje kwijt.

Ik weet uit ervaring dat kinderen soms juist helemaal niet zo veel extra nodig hebben en iets 'simpels' als cupcakes versieren, een speurtocht of Hollandse spelletjes ook echt goed in de smaak vallen. Ik zou het ook echt wel jammer vinden als de druk op de kinderfeestjes steeds meer toeneemt en je je eigenlijk verplicht zou moeten voelen om iets spectaculairs te doen.

Voor cadeaus ligt er een beetje aan wat we tegenkomen, maar vaak tussen de 7 en 12 euro.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ ♡ ♡ ♡
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 13 Jan 2024 19:41

MissEnergy schreef:Ons eerste kinderfeestje heeft rond de 20 euro gekost. We hebben cake versierd, getimmerd en geknutseld. Afsluitend pannenkoeken gegeten. We hadden niet een specifiek budget overigens. Kinderen vonden het erg leuk.

Ik verbaas me wel wat sommige ouders uitgeven en organiseren (buitenshuis). Dan voel ik me bijna schuldig dat ons feestje zo 'goedkoop' was.

Het klinkt mij ook echt als een leuk feestje hoor, dus niets om je schuldig over te voelen!
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ ♡ ♡ ♡
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Jan 2024 19:51

.namasté. schreef:
MissEnergy schreef:Ons eerste kinderfeestje heeft rond de 20 euro gekost. We hebben cake versierd, getimmerd en geknutseld. Afsluitend pannenkoeken gegeten. We hadden niet een specifiek budget overigens. Kinderen vonden het erg leuk.

Het klinkt mij ook echt als een leuk feestje hoor, dus niets om je schuldig over te voelen!

Het was ook gewoon lekker thuis in bekende omgeving voor iedereen (ze werd 5). Sommige kinderen waren nog 4 en voor hen was het het eerste feestje dus erg spannend!

In eerste instantie zouden we spelletjes in de tuin doen, maar het weer was erg slecht. Ik heb zelf ook de beste herinneringen aan mijn eigen thuis feestjes. Zeker op jonge leeftijd vind ik hele luxe dingen het niet waard. Wel kost het even wat voorbereiding en inspanning op de dag zelf (ik en papa).
08/2018
05/2021
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 13 Jan 2024 20:12

Met twintig euro heb ik het vorig jaar ook niet gered met knutselen cakejes versieren en spelletjes. Was voor het knutselen alleen al 20€ kwijt.

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 13 Jan 2024 20:17

We hebben tot nu toe zelf feestjes georganiseerd en ik weet de totale kosten niet echt. Niet heel duur, hoewel het materiaal voor de robotjes afgelopen jaar misschien wel opliepen.

Qua cadeautjes geef ik meestal tussen de 10 en 15 euro. Hangt ook beetje vanaf wat er op 't lijstje staat maar boven de 15 zou ik wel beetje teveel vinden.
Let's discover the world together.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 13 Jan 2024 20:33

Ik kan het artikel niet lezen, ben wel benieuwd wat voor bedragen er dan voorbij komen daarin en waarvoor.
Wij hebben pas 1x een feestje georganiseerd. Heb het net even nagekeken, en dat was 110 euro, met zes kindjes en twee volwassenen naar de Monkeytown. Ik vond dat eigenlijk best meevallen, daarvoor kregen we entree, onbeperkt drinken, chips, friet met snack een cadeautje voor zoontje en voor alle kids snoepzakjes. En het belangrijkste, zes blije kids en geen zooi thuis.

Qua cadeautjes doe ik meestal rond de 7-10, net wat ik tegenkom.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 13 Jan 2024 20:34

Ik geef er veel geld aan uit. Tussen de 200 en 300 euro.

Cadeautjes tussen 12 en 15 euro.
Laatst gewijzigd door Godsavethequeen op 13 Jan 2024 20:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Jan 2024 20:34

Laatste eigen kinderfeestje kostte ongeveer €150. Meestal doen we tussen 10 à 15 euro voor een cadeautje.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Jan 2024 21:12

Als je ergens een feestje viert (klimbos, zwembad, trampolinepark) ben je ook al snel 15-20 euro per kind kwijt. Dat zijn gewoon de prijzen.

Aan cadeautjes geef ik 10-15 euro per kind uit. Je dat telt uiteindelijk wel op. Maar voor minder kan je praktisch alleen rommel kopen.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Jan 2024 21:31

Aan een cadeautje geven we ongeveer €10 uit, max €15

Toen ze 5 werden vieren we het thuis, weinig kosten dus. Wat knutselen en spelletjes. Broodje knakworst, poffertjes en een eierkoek met slagroom versieren.

Toen zoon 6 werd, was hij net uit het ziekenhuis en hebben we geen kinderfeestje gehad. Wel goedkoop 🥲

Kinderfeestje toen dochter 6 werd en ook toen zoon 7 werd was ongeveer €100, naar een indoorspeeltuin

Toen zoon 8 werd gingen ze jumpen, dat was ongeveer €200.

Voor zoon zijn 9e verjaardag gaan we waarschijnlijk naar exotische dieren, dat is €170
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Jan 2024 21:43

Feestjes tot nu toe tussen de 100 en 200 euro. We zijn steeds ergens naartoe geweest, dochter is hartje winter jarig, buiten is dus geen optie en het lijkt me echt vreselijk om zoveel kinderen in huis te hebben, daar hebben we gewoon geen plek voor. En veel van dat soort feestjes zijn gewoon duur. Zoon is in de zomer jarig, hopelijk kunnen we dan gewoon naar een speeltuin met de hele bende.

Cadeautjes meestal rond de 10 euro, afhankelijk van wat we vinden.
december 2016
juli 2019
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Jan 2024 21:47

Het feestje zelf wil ik toch voor €150,- max wel gedaan hebben.
Vorig jaar met de oudste wezen bowlen en daarna naar de Mac Donalds geweest met 7 kinderen in totaal geloof ik.
Met de tweede naar een bijzonder dierentuintje en daarna thuis patat.
Dit jaar oudste waarschijnlijk weer bowlen, maar dan andere locatie en patat op dezelfde locatie.
Ze willen ook wel graag naar een jumpingpark, maar ik vind dat echt wel veel geld voor een uurtje ofzo springen. Komt dan nog eten overheen. Probeer dat af te houden. Of zeg dan als ze het echt willen, minder kinderen kunnen uitnodigen. Vervolgens waren ze het dan eens met de alternatieven die ik voorstelde.

Aan cadeautjes geef ik meestal tussen de 7,50-12,50 uit.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 13 Jan 2024 22:03

Olivia schreef:
Aan cadeautjes geef ik 10-15 euro per kind uit. Je dat telt uiteindelijk wel op. Maar voor minder kan je praktisch alleen rommel kopen.

Niet mee eens. Ik heb rondom Sint in de uitverkoop echt leuke cadeautjes gescoord voor feestjes. Ik koop dus op zo een moment groot in.

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 13 Jan 2024 22:04

Niekske schreef:Feestjes tot nu toe tussen de 100 en 200 euro. We zijn steeds ergens naartoe geweest, dochter is hartje winter jarig, buiten is dus geen optie en het lijkt me echt vreselijk om zoveel kinderen in huis te hebben, daar hebben we gewoon geen plek voor. En veel van dat soort feestjes zijn gewoon duur. Zoon is in de zomer jarig, hopelijk kunnen we dan gewoon naar een speeltuin met de hele bende.

Cadeautjes meestal rond de 10 euro, afhankelijk van wat we vinden.

Volgende week heb ik 10 meiden in huis. Ik woon niet groot. Vorig jaar ook gehad. Ging heel prima! Er kunnen er 10 aan mijn tafel. Dus dat scheelt veel. De bank naar achter geschoven waardoor er gedanst kon worden. Zo zie ik het nu weer voor mij :)

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 13 Jan 2024 22:13

Wat een geld allemaal! Maar goed, ik heb tot nu toe maar één feestje gegeven voor m'n dochter en een aantal jaar geleden twee voor m'n stiefdochter. Dat was allemaal thuis en kostte hooguit een paar tientjes denk ik.
❤️ 7 juni 2018
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Jan 2024 22:15

Jip schreef:
Olivia schreef:

Niet mee eens. Ik heb rondom Sint in de uitverkoop echt leuke cadeautjes gescoord voor feestjes. Ik koop dus op zo een moment groot in.

Ja, als je dat een beetje plant geloof ik ook wel dat dat lukt hoor. Zo georganiseerd ben ik niet. Ik koop pas iets als ik het nodig heb. De kinderen kiezen dan vaak zelf iets uit dat ze bij het vriendje vinden passen.
<<

Anoniem338

Bericht 13 Jan 2024 22:25

Voor thuisfeestjes was ik wel voor minder dan €40 klaar denk ik. Maar ik trek het eigenlijk niet, feestjes thuis. Dus dat ,wil ik niet meer. Nu betalen we rond de €120 voor feestjes buiten de deur (denk jumphal bijvoorbeeld). Vaak wel gecombineerd met patat eten thuis. Moet van de week gaan kijken voor een feestje voor dochter. Weet nog niet goed wat te doen.

Cadeautjes die ik geef zijn meestal rond de €7,50 (kleuters) of €10 (bij die van 9)
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 14 Jan 2024 06:14

Vorig jaar zijn we voor het eerst weggegaan, bowlen met het feestje van zoon. Ik was totaal 150 euro kwijt ongeveer.
Normaal gesproken gewoon thuis en dan ben ik max 50 euro kwijt als ik dat al haal.
Dochter geeft geen kinderfeestjes.
Voor een cadeau geef ik 7,50 uit. Meestal wordt dit een bon van intertoys.

Jullie nog tips voor iemand die 9 wordt?
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen