Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Oude films/series/boeken opnieuw zien/lezen

<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Dec 2023 14:47

Re: Oude films/series/boeken opnieuw zien/lezen

Ik heb dat met series meer dan met boeken. Daarbij vind ik het al snel irritant dat ik weet hoe het verhaal afloopt.

Momenteel zit ik samen met m’n oudste dochter Friends te bingen. Voor mij de 8e of 9e keer dat ik die hele serie kijk. Vanmorgen zijn we naar The Friends Experience geweest, vond ze geweldig.

Met m’n man heb ik net Seinfeld voor de zoveelste keer gezien.

Mijn all time favorite film is The Bodyguard. Ik heb deze - zonder gekheid - 43x gezien, kan alle nummers meezingen én hele stukken tekst opzeggen 🫣
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Dec 2023 17:08

Ik herhaal ook een hoop, maar mijn geheugen is in sommige opzichten ook best slecht. Ben nu ook weer een boek aan het herlezen waarvan ik de afloop niet meer weet, sowieso ook de verhaallijnen niet. Soms denk ik bij een detail "ohja". Zo was er een karakter wat me heel erg bijgebleven was, voor mijn gevoel een hoofdpersoon. Bij het herlezen blijken welgeteld 4 regels aan hem gewijd te zijn.

Er zit wel een maximum op, na een keer of 3 is het wel klaar. Bij Harry Potter of de Hunger Games bijvoorbeeld. Paar keer gezien en gelezen, weet de verhaallijn nog, dus dan hoeft het voor mij niet meer.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Dec 2023 18:41

Ik heb hetzelfde. 60% van wat ik kijk heb ik al eerder gekeken en 80% van wat ik lees al eerder gelezen.

Favorieten:
Series: Gilmore Girls (originele serie), Sex And The City (alleen de serie), Felicity, Everwood, Dawson’s Creek (zolang ze nog niet naar de uni zijn), Friends, Brothers & Sisters, Downton Abbey, Mr. Selfridge. Laatste drie ‘maar’ twee keer gekeken, maar er komt vast nog wel een derde keer. Treme, The Wire en The Leftovers wil ik sowieso nog een tweede keer kijken.

Films: Dirty Dancing, Bridget Jones’ Diary, The Sound Of Music, Notting Hill, Closer, Pretty Woman, 3 Men And A Baby, Father Of The Bride 1&2, Titanic, The Horse Whisperer, Die Hard 1. Oh en Barbie heb ik acht keer in de bios gezien. :laughcry:

Boeken: Getting Off Clean van Timothy Murphy, David Copperfield van Charles Dickens, Twee Vrouwen van Harry Mulisch, Het meesterstuk van Anna Enquist, The Great Gatsby van F. Scott Fitzgerald, Pride & Prejudice van Jane Austen, The Horse Whisperer van Nicholas Evans.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 31 Dec 2023 19:48

Wij hebben vandaag bassie en Adrian gekeken met de kinderen. Geweldig! En de kinderen zijn net zo enthousiast als ons 🤣
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 31 Dec 2023 19:52

Bij mij is het alleen Harry Potter. Ik kijk en lees alles jaarlijks 🙈
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 11 Jan 2024 22:03

Ik vergat trouwens helemaal de film die ik denk ik wel het vaakst heb gezien, al van kleins af aan: Jesus Christ Superstar! Misschien wel twintig keer gezien, én twee keer de show met de echte Ted Neeley in Nederland. En nu gaan we volgende maand weer naar de nieuwe productie ervan in het theater. Ik hou dus verder helemaal niet van musicals, maar deze vind ik gewoon zó tof! Lekker hippie-achtig ofzo. En leuke liedjes allemaal.
❤️ 7 juni 2018
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 12 Jan 2024 05:59

Jip schreef:Ik heb dat helemaal niet. Ik vind het dan saai omdat ik uiteraard al weet wat er dan gaat gebeuren.

Ik ook, enkele films kijk ik twee keer maar dan houdt 't wel op. Boeken dubbel lezen doe ik al helemaal niet.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Jan 2024 07:59

Ik hou ook niet van herkijken of herlezen behalve deze
Films:
De klassiekers van Disney
The sound of music

Boek:
De stam van de holenbeer series
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 12 Jan 2024 14:45

Bloom schreef:Bij mij is het alleen Harry Potter. Ik kijk en lees alles jaarlijks 🙈

Ik ook! Voor de verandering luister ik de boeken nu, toch weer anders!
30-04-2017
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd