Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Zo moe worden van samen zijn

<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 08 Jan 2024 08:07

Re: Zo moe worden van samen zijn

Nee. Ik kan pas om 22.00 uur gaan zitten. Maar dan heb ik nog ongelezen appjes waar ik op moet reageren. Bijvoorbeeld over speelafspraakje, groepsapp van de klassen van kinderen, familie app, werk app of vriendinnen. Daar moet ik dan nog op reageren en ik moet dan ook nog douchen. Dus meestal kan ik als ik overal mee klaar ben meteen naar bed. Dus ik van opstaan tot naar bed gaan continu aan en continu bezig met reageren. Dat kan ik aan het eind van de dag niet uitzetten. Slapen gaat nu beter, maar nog steeds heel onrustig. Mijn kinderen vragen ook veel, maar de omgeving nog meer. Denk aan gymspullen, denk aan cadeautje kinderfeestje, denk aan werkmail, denk aan complex besluitvormingsstuk, denk eraan grijze container buiten te zetten, denk aan felicitatie verjaardag vriendin, denk aan inloopochtend/luizenpluizen etc. Al die notificaties en verzoeken die de hele dag binnen komen, ik registreer en later iets mee moet doen. Dan voel ik me compleet overvraagd. Ik krijg dat in de avond qua gevoel niet weg.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 08 Jan 2024 08:27

Maar genoeg gezeur. Ik ben ga weer uitgerust van start en vol goede moed voorwaarts. Ik zit er straks weer helemaal in. Troost me aan de gedachte dat dit ritme voor anderen juist weer heel fijn is en kijk alvast uit naar de voorjaarsvakantie waarin ik weer een week vrij ben. Fijne maandag!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 08 Jan 2024 08:47

Wat vervelend dat je zo laat pas kunt gaan zitten. Ik ook vaak maar niet zó laat, vaak rond 20.30. Komende periode ga ik 's avonds wel weer werken tot 22.30 maar dat vind ik ontspannend in de avond.
Ik doe het meeste van wat jij noemt ook alleen maar ik heb natuurlijk wel m'n man waar ik op terug kan vallen als het nodig is.
Zou je op je werk ruimte hebben om een half uurtje per dag vast wat privé dingen weg te werken zoals al die regel dingen, WhatsApp etc? Dat dat vast de helft scheelt?
Ik kan me voorstellen dat je hoofd nog aan staat als je pas zo laat echt tot jezelf komt.
Wat fijn dat je de krokusvakantie weer vrij bent. Ik moet dan wel werken. (maar de meivakantie wel weer beide weken vrij). Hoe pittig ik die dagen met de kinderen thuis ook vind, ik vind dat zelf nog altijd fijner dan ze de hele vakantie naar de BSO moeten doen. Dat moet in de krokus dus wel en voel ik me rot over maar is niet anders. Zij zijn gelukkig idd wel helemaal tot rust gekomen in de kerstvakantie en dat vind ik het allerbelangrijkste.
Jij ook fijne maandag!
Let's discover the world together.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 08 Jan 2024 09:47

Klinkt heel erg intensief GSTQ. Maar zo te lezen is er geen andere manier, waardoor alle weerstand alleen nog maar meer energie kost. Fijn dat je in de vakantie goed hebt kunnen opladen!

Alexis, voor mij is het ook heel herkenbaar. Mijn drietal maakt ook constant geluid. Mijn zoon heeft ook de drang veel te vertellen en veel te vragen, en als hij niet praat is hij eigenlijk altijd aan het zingen (iets met een frikandel en jingle Bell was de soundtrack deze vakantie 😩) of neuriën. En als hij iets wil zeggen gaat hij harder praten om de rest te overstemmen, hij wacht niet. Mijn oudste dochter is ook een kletskous en ze giebelt heel veel met haar zusje. Met z’n drieën kunnen ze er ook wat van en gaat het in hun spel steeds harder. Hoe vaak ik de afgelopen weken wel niet heb gevraagd of het zachter kan of rustiger, niet te tellen. Helpt eigenlijk nauwelijks. Dus nee je gevoel vind ik niet vreemd.

Goed dat je af en toe even wat voor jezelf doet zoals alleen skiën of haar even met je man op pad laten gaan. Is nodig. Ik doe dat ook, momenteel kan ik heel weinig prikkels hebben. Vind ik heel rot want ik ben juist ook zo graag met de kinderen, maar ik moet het goed doseren om het aan te kunnen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Jan 2024 11:32

Ik heb niet veel tijd voor mezelf nodig maar als het er helemaal niet is dan raak ik ook overprikkeld. De dagen tussen kerst en oud en nieuw is ons bedrijf gesloten en ik keek zo uit naar even een dag alleen thuis, ging mijn vriend thuis werken :laughcry: begreep dat van hem ook heel goed want er was weinig te doen en lekker relax maar ik ben dus maar op pad gegaan en heb een facial en manicure genomen.

Ik vond koken ook altijd ontspannend maar sinds we een open keuken hebben een stuk minder haha! Want in ons oude huis stond ik gewoon lekker alleen in de keuken en hadden we geen afzuigkap en nu sta ik in de woonkamer, waar onze zoon van alles aan me wil vertellen en laten zien en mijn vriend vaak ook nog zijn dag aan het delen is.

Nu is autorijden van en naar werk, sporten en wandelen/fietsen, dingen doen met vriendinnen mijn ontspanning. Al ontspan ik ook wel echt van met het gezin of 1 van beide zijn maar door de weeks wat minder omdat ik dan het gevoel heb dat ik van alles moet. Moet zeggen dat mijn vriend ook wel vaak de hort op gaat met onze zoon zodat ik alleen thuis kan rommelen. Andersom ook.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Jan 2024 18:31

Eigenlijk al sinds de jongens geen middagslaapje meer doen hebben we het " rusten" ingevoerd op dagen dat we de hele dag thuis zijn. Vaak is dat na de lunch, dan gaan ze beide naar hun kamer ( soms zoeken ze elkaar ook op en dat vind ik ook helemaal prima), soms kijken ze wat op de Ipad, maar vaak gaan ze ook met de Lego zitten spelen, of lezen of iets dergelijks. En ik en mijn man zijn dan beneden en we hebben alle vier even een rust moment, inmiddels vragen de kinderen zelf al of ze mogen " rusten", we vinden het alle vier prettig en het breekt de dag een beetje.

Ik zeg ook best wel vaak tegen de kinderen dat ze even alleen moeten spelen omdat ik iets moet doen en dat ze dus ook niet hele verhalen tegen me moeten vertellen. " Iets" doen kan ook gewoon even eten koken zijn, of lezen in een kookboek bijvoorbeeld, het hoeft niet iets groots of belangrijks te zijn. Ik deed dat al toen ze echt klein waren, ook om ze te leren zelf te spelen en dat ben ik altijd blijven doen eigenlijk. Als ze dan zingen of praten in hun spel, dan hoor ik het wel maar dat vind ik juist gezellig, ik hoef dan niet te reageren, kan mijn eigen ding doen en geniet van de geluiden.

Ik lees op werkdagen een paar keer per dag mijn appjes/ email ed en reageer meteen of gooi dingen die ik moet herinneren meteen in mijn agenda, dan kan ik het ook loslaten en door. Ook dingen zoals " bord mee naar school voor kerstdiner" of " cadeautje kopen voor kinderfeestje" zet ik allemaal in de agenda. Ik ontspan op mijn werkdagen altijd door onder de douche te gaan staan nadat de kinderen in bed liggen, dat is echt mijn rust moment en doe ik pas nadat alles klaar is verder, daarna ga ik nog even op de bank zitten maar dan lees ik bewust geen appjes ed meer.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Jan 2024 20:37

ik vind het pittig klinken GSTQ! Snap met zo'n programma dat het ontspannen best lastig is.

Hier ervaar ik zelf niet heel snel veel prikkels maar ik weet wel dat ik heel moe was toen mijn kinderen nog kleiner waren. Dan was ik moe van het werk, zij moe van het dagverblijf of school en de bso, dan moest ik nog koken en eten met die twee. Dan schoon worden en het bed in. Echt pittig vond ik dat. En toen kwam er ook nog zwemles bij door de week..

Maar vanaf groep 5/6 toen ze niet meer zo ongelooflijk moe waren na school en de bso, ging het beter. Ik heb op een gegeven moment de keuze gemaakt om op donderdagmiddag om 2 uur te stoppen en die uren op mijn vrije woensdagochtend te werken, zodat ik wat meer bij ze thuis was, zij een dag minder naar de bso hoefde en om wat minder haasten te creëren. Dat werkte toen ook heel prima voor mij.

Vakanties heb ik zelf altijd heel lekker gevonden, gewoon wat minder haasten, leuke dingen doen,meer relaxen dat werkte voor ons toen al goed en nu nog steeds.
:heart: :heart: 2011
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 09 Jan 2024 20:44

Maar GSTQ, leg je jezelf ook niet dingen op die je ook zou kunnen aanpassen? Ik las eens dat je met elk kind een halfuur leest ofzo, dat hóéft niet hè? Ze begrijpen vast dat jij ook rust nodig hebt soms. En zo zijn er misschien meer dingen die je wat kunt inkorten of gewoon even niet doet.
❤️ 7 juni 2018
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 09 Jan 2024 21:21

Ja dat zou kunnen maar dat is echt mijn geniet momentje van de dag. Ik heb op die drukke doordeweekse dagen verder helemaal geen ruimte om echt met de kinderen te praten/aandacht te geven. Als ik lezen zou inkorten zou ik me er niet beter of gelukkiger door voelen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 09 Jan 2024 22:15

Oké, dan is het ook goed natuurlijk! Heb soms het idee dat sommigen zichzelf van alles opleggen omdat ze zich anders een slechte moeder voelen. Maar je moet jezelf niet wegcijferen natuurlijk.
❤️ 7 juni 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 09 Jan 2024 22:31

Hier wisselt het. Ik kan soms een uur na dat de kinderen er weer zijn helemaal overprikkeld zijn. Na de overdracht. Dan zijn zij zoooo druk, hard stemgeluid, elkaar aan het klieren, hoge gilletjes, niet stil kunnen zitten, etc. Dat duurt dan meestel tot de volgende dag halverwege de dag.

Dan kan ik geprikkeld reageren, maar hoe harder ik roep dat ze rustig moeten doen, hoe drukker zij worden.

Ik zeg nu wel eens dat ik even rust nodig heb en loop dan naar boven, of ik verzin dat ik boven wat moet doen. Dan hoor ik ze beneden wel ruzie maken, maar na tien minuten is het dan stil en gezellig..en dan kan ik er weer bij.

Ik heb vanaf 19:30 de rust in huis. Na een werkdag ben ik gewoon moe, heb dan 17 patiënten gesproken en 15 collega's en dan nog eens tig telefoontjes, dus is mn sociale kant wel een beetje op. Ik breng de kinderen sinds een tijdje één voor één naar bed. Dat scheelt heel veel drukte bij het naar bed brengen. Ze hoeven dan niet te vechten om aandacht. De oudste ligt er daardoor wel wat later in dan wenselijk, maar soit.

Ik ontprikkel door sport, maar ook door creatief bezig zijn (doe ik veeeeel te weinig) en door dom tv kijken of filmpjes op Facebook of zo.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 09 Jan 2024 22:58

Godsavethequeen schreef:Ja dat zou kunnen maar dat is echt mijn geniet momentje van de dag. Ik heb op die drukke doordeweekse dagen verder helemaal geen ruimte om echt met de kinderen te praten/aandacht te geven. Als ik lezen zou inkorten zou ik me er niet beter of gelukkiger door voelen.

Ja dit herken ik ook! Voor lezen is altijd tijd en maak ik altijd tijd. Behalve als we ze slapend uit de auto halen ofzo. Maar vandaag was ik bijvoorbeeld pas om 7 uur thuis en heb de kinderen dus amper gezien maar wel allebei even aandacht gegeven om te praten over de dag en boekjes te lezen. Ik zou me eerder rot voelen als ik dat niet zou doen dan dat het tijd van mezelf weg neemt. Ik heb overigens daarna nog van 8 uur tot nu (10 uur) gewerkt, rustig op de bank, en dat was voor mij net zo ontspannend als tv kijken.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Jan 2024 23:10

Wat fijn dat dat zo ontspannend is, werken 😀.

Even wat hersenspinsels:
Hier is het bedritueel momenteel erg lang en de kinderen willen eigenlijk niet meer zelf gaan slapen. Dat komt deels door fases en dingen die in ons leven spelen en deels doordat ik denk ik ook niet zo consequent ben en het dan weer een nieuwe gewoonte wordt.

Zo wil mijn dochter al weken niet alleen zijn op haar kamer dus bleven we er maar bij zitten. Nu zit te zelfs op schoot en valt dan zo in slaap (na lange tijd). Heel lief en ergens denk ik dan van genieten, zo kort klein etc. En aan de andere kant vind ik het avondritueel soms maar heel lang duren (vooral als ik weg moet) en denk ik dan andere mensen leggen hun kinderen in 5 minuten in bed 😅.

Ik heb vanavond dus een gesprek gevoerd dat we weer gaan proberen zelf te gaan slapen, dat ze dat kunnen en ik daar vertrouwen in heb. We lezen een boekje, we knuffelen samen en dan ga je in je bed liggen en slapen. Ze reageerde hier eigenlijk best goed op maar terwijl ik het al zeg denk ik oh ben ik te streng, ze zijn maar zo kort klein etc 🙈. Vanavond al gestart met stap 1 en ging best goed maar soms zo lastig mijn eigen oordelen hierover. Of eigenlijk angst om niet genoeg te genieten of zo :-).

Er zijn trouwens fases geweest dat ze prima zelf gingen slapen en dan vond ik dat ook heerlijk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 09 Jan 2024 23:31

Wat goed dat je daarin een nieuw ritueel bent gestart Lot. Of eigenlijk een oud ritueel nieuw leven in aan het blazen bent. Dat gebeurt hier ook wel hoor, dat er dan iets in sluipt en het eigenlijk niet de bedoeling is, zoals nu bij je dochter met het op schoot in slaap vallen is gebeurd. Je kunt dat soort dingen echt wel weer doorbreken maar dan is het vasthouden aan de routine die je wilt wel belangrijk. Dan duurt het wel even voordat het beklijft maar dat gaat dan uiteindelijk wel weer. Hebben wij ook met aantal boekjes bijv. En nee je bent dan niet te streng, maar snap je gevoel daarin wel. Je wilt dan toch die aandacht maar geven. Maar goed hoor, probeer maar vast te houden aan het ritueel wat je nu hebt geïntroduceerd. Klinkt heel fijn.
<<

InweCulnamo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 12 Jan 2024 20:27

Herkenbaar Lot. Hier mag onze oudste elke vrijdag bij ons in bed slapen en rest van de dagen dan in zijn eigen bed.. Echter toen zijn broertje in het ziekenhuis lag mocht hij die nachten bij 1 van ons in bed slapen (andere was in het ziekenhuis bij broertje).
Toen hij thuis was uit het ziekenhuis weer ingesteld dat hij in zijn eigen bed slaapt en op vrijdag bij ons... Maar ondertussen kruipt hij weer iedere nacht halverwege de nacht bij ons in bed, en zijn we te moe en te veel wakker voor de jongste om er een strijd van te maken en slaapt hij dus weer tussen ons in...
Aan de ene kant ook super gezellig en genieten we er zelf ook wel van, maar moet er straks toch echt wel weer af.. we slapen er namelijk niet beter om. Maar goed, komt wel weer als we zelf ook meer uitgerust zijn en weer wat beter in ons vel zitten rondom zorgen met de jongste

15-11-2019
14-05-2023
Vorige

Terug naar Persoonlijk