07 Jan 2024 14:30 door Alexis
Ik ben eigenlijk altijd sportief/beweeglijk geweest. Vanaf mijn 4e gedanst (gestopt op mijn 18e, omdat ik niet op spitzen kan staan), en altijd veel gekeelerd, gefietst, buiten gespeeld. We moesten 15 km fietsen naar de middelbare school, maar daarnaast deed ik dan ook nog minstens 2x per week iets aan sport. Of uren met de hond wandelen.
Voor ik een kind had, deed ik 4 a 5x per week aan krachttraining en liep ik hard. Ik gaf ook een tijd veel les (10 uur per week, en een tijdje zelfs 20 uur per week). Maar na de bevalling (bijna 6 jaar geleden alweer) ben ik er nooit meer echt bovenop gekomen helaas. Ik probeer nu 2x per week te sporten, ik geef 1 uur bodypump les en probeer daarnaast op maandagochtend te gaan hardlopen. Als er dan nog meer in zit, ga ik ook op vrijdagochtend en heel soms in het weekend (krachttraining dan). Mooi streven, maar in de praktijk ben ik meestal niet fit genoeg en blijft het vaak bij dat ene uurtje lesgeven. Ik ben gewoon constant ziek. Heel vervelend.
Ik merk het heel erg aan mijn mentale welzijn. Ik voel me 20x beter als ik wel sport!
Wij zijn nu bezig met een sportruimte in huis, zodat we ook thuis als onze dochter slaapt kunnen sporten. Hopelijk lukt het dan wat vaker.
Vriend is ook erg sportief. Die heeft een eigen bedrijf en kan daardoor ook overdag sporten. Hij doet aan hardlopen, fietsen (mountainbike en racefiets), krachttraining en padel. Ik vind het wel fijn dat we elkaar daarin begrijpen en de ruimte willen geven. Jammer dus alleen dat het bij mij steeds niet lukt.
Onze vakanties zijn ook meestal actief. Wintersport en in de zomer veel wandelen en fietsen en we boeken altijd een hotel met een gym erbij. Ook lopen we om beurten hard op vakantie. Ik heb als goede voornemen me dit jaar weer fit genoeg te gaan voelen om structureel te gaan sporten.