Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Consultatiebureau

<<

Isabel_

Major Yipyapper

Bericht 04 Jan 2024 11:30

Re: Consultatiebureau

Huppekee schreef:Ik wil iedereen op het hart drukken in ieder geval de ogentest(en) te laten doen.
Dat kan echt heel veel onnodig leed voorkomen!

Mijn dochter is destijds juist met vlag en wimpel (woorden van de CB verpleegkundige) voor de ogentest geslaagd. Ondanks mijn bezwaren dat ze vaak met haar ogen kneep en bijvoorbeeld boeken heel dicht voor haar gezicht hield. Volgens het CB hoefde ik mij echter geen zorgen te maken. Het zat mij niet lekker en ik heb toen op eigen initiatief via de huisarts een verwijsbrief gevraagd voor de oogarts. Een maand later bleek ze -3,5 te hebben aan beide ogen en moet ze sindsdien elk half jaar op controle.

Mijn advies is dus om als je twijfelt aan de uitslag van de ogentest van het CB altijd zelf contact op te nemen met de huisarts en om een verwijsbrief te vragen voor de oogarts.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Jan 2024 14:29

Ik vind het altijd wel leuk bij het CB maar zo vaak kom ik daar ook niet? Zit me nu af te vragen of ik wat gemist heb? We hebben nu een afspraak voor volgende week toevallig maar de laatste keer dat ik er was was september 2021 geloof ik?! Zoon is 3,5.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 04 Jan 2024 15:04

Ik krijg toevallig net een uitnodiging voor de 2 jaar consult. Mevrouw was in oktober jarig. Lekker op tijd dus haha. En ik kan pas in april terecht.

Ik vond het altijd super gezellig op het cb. Sinds de verhuizing zitten we bij een andere locatie en dat was toen direct een ogentest door een stagiair. Dat ging niet goed, dus eind januari naar de oogarts. We gaan het zien. Maar merk wel dat het per locatie kan schelen hoe ze zijn en wat het gevoel is erbij.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Jan 2024 16:04

Gek dat dat per locatie verschilt. Ik ben met 3 nog geweest Harrison en onze kinderen zijn even oud.
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 04 Jan 2024 16:42

Hier ook met 3 jaar nog geweest en dan binnenkort de 3 jaar 9 maanden afspraak.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Jan 2024 20:02

Bij ons hebben ze personeelstekort en vroegen ze of het goed is dat we met de jongste een keer overslaan. Dan is hij met 3j en 9maanden weer aan de beurt geloof ik. Nou helemaal prima.

De vorige arts die we hadden was heel fijn, heeft goed doorgepakt met de kma van de middelste en daar advies in gegeven. De arts die we nu hebben snapt niet zoveel van wat er met de jongste gebeurd is dus heb ik minder mee. Verpleegkundige is heel leuk, die kom ik tegenwoordig bij zwemles tegen en klets ik dan mee haha!
⁠♡♡♡
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Jan 2024 20:42

Hier prima ervaringen met de artsen op het cb, de verpleegkundigen wisselt.
Mijn dochter zou met 2 jaar eigenlijk een oproep moeten hebben gekregen, maar nog niks gehoord, ze is nu 2 jr en 3 maanden.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Jan 2024 20:50

Hier gaat het juist altijd heel goed. Heel prettig. En wat ik eerder ook al las hier, als ik ergens een vraag over heb of over twijfel vragen ze eerst wat ik zelf denk. En bijna altijd zijn ze het met mij eens . Goed voor mijn zelfvertrouwen.
Alleen nu slaan ze een beetje door. Onze jongste moet voor het 8 maanden consult en moet gezien worden door de arts zelf. Alleen wordt ik zelf volgende week geopereerd, en moest ik de dus al geplande afspraak verzetten. Ze hebben wel 5(!) keer gebeld totdat we een nieuwe afspraak hadden. De kinderarts vond namelijk dat hij echt deze maand gezien moest worden vanwege afbuigende curve. Maar dat lukt agendatechnisch dus niet. Zij hebben dus net zolang zitten schuiven, dat het past 🙈 ik dacht zelf: dan wordt het februari, ook prima.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen