Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

2009 mama's

<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 30 Dec 2023 17:39

Re: 2009 mama's

Ah, wat veel anoniempjes in dit topic! Er zijn er veel weggegaan he?

Ik heb een zoon van 27-11-2008. De meeste andere 2008-moeders zijn hier ook niet meer helaas. Ik geloof alleen Liadan en af en toe Moederkoekje (heten ze nog steeds zo?) Of vergeet ik dan nog iemand?

Neva, wat fijn dat het zo goed gaat met je zoon! Wat maakt dat de middelbare meer zijn ding is?
T (2008) en I (2013)
<<

Neva

Noob

Bericht 31 Dec 2023 10:51

Op de basisschool werd hij vooral als lastig en druk gezien.
Hij zou ADHD hebben volgens school, er is zelfs wel eens gezegd dat we maar medicatie moesten opzoeken om hem rustiger te krijgen. Wij hebben R. nooit laten testen. Zolang hij een uitlaatklep had en uitdaging had was hij prima te doen. Voor ons was hij geen probleem, alleen voor sommige docenten. 1 juf was geweldig. Als hij wat drukker werd zag zij dat gelijk ... Dan mocht hij even in de aula rennen en gek doen, zolang hij maar stil was en niemand stoorde. Daarna was het weer klaar.

Hij leek altijd goed in de groep te liggen, speelde op school met iedereen, maar hij werd nooit voor feestjes of play-dates uitgenodigd. Achteraf gezien heeft ook mijn gemoedstoestand en drukke werk er denk ik debet aan gehad dat hij was hoe hij was.

En nu op voortgezet, hij is helemaal zennn, rustig en op zijn plek. Hij heeft een vriend waar hij alles mee deeld, ze logeren bij elkaar, ze doen heel veel samen en sinds dit schooljaar zitten ze ook bij elkaar in de klas. Bijna alle vakken vindt hij wel een uitdaging in. Hij werkt op niveau wat bij hem past. Hij had misschien een niveau hoger kunnen doen, maar dit past hem het beste. Combinatie vrije tijd en school is ook belangrijk
Never let go of your dreams
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Jan 2024 15:56

Hee Neva, wat fijn dat het zo goed gaat met Ruben op school! En heel leuk dat hij zo'n goede vriend heeft, dat is zo belangrijk!

A. is logischerwijs ook 14 en zit in 3VWO. Het gaat heel goed, maar ze moet er wel heel hard voor werken. Ze heeft nu gelukkig na 2 hele zware jaren (nieuw op school na verhuizing naar Drenthe, flink genegeerd en pesterijen door klasgenoten én diagnose dyslexie) haar plekje wel gevonden en ze kan dingen wat makkelijker naast zich neerleggen. Door haar dyslexie heeft ze heel veel moeite met lezen, maar gelukkig kan ze een digitaal (voorlees)programma gebruiken zodat toetsen nu ook beter gaan. Ze kon door haar lage leestempo vaak maar halve toetsen maken, waardoor ze lage cijfers haalde, die cijfers kan ze nu dus mooi ophalen! Dansen is haar passie en dat doet ze dan ook 5 uur per week, komende maand beginnen de wedstrijden weer. Ze heeft een handjevol vriendinnen waar ze regelmatig mee optrekt en ze heeft een folderwijk, dus verdient haar eigen geld al! Eigenlijk gaat alles dus echt prima, zelfs het puberen valt ons mee haha. Dat bewaart haar zusje voor ons denk ik :laughcry:
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen