Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Sporten wel/niet/hoe

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 01 Jan 2024 12:37

Re: Sporten wel/niet/hoe

Lady schreef:Ik ga het nieuwe jaar zometeen gelijk goed beginnen mrt een workout in de sportschool. Na al deze dagen kijk ik er echt naar uit 😄.

Lekker! Ik heb vanmorgen ook al hardgelopen!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Jan 2024 18:25

Ik had het voornemen vandaag te gaan....Failed.... tegen de tijd dat ik vanochtend boven theewater was kwam er al visite.

Normaal probeer ik 3x per week naar de sportschool te gaan. Ik ben wel op zijn best in de ochtend, dus dat ik soms wel een lastig ding. Maar in de middag ga ik ook gewoon, dan maar wat minder soepel.

Voor/op mijn werk loop en sta ik de gehele dag en ook daar ben ik eigenlijk heel de dag bezig met workouts (tillen, trekken, duwen etc)
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Jan 2024 18:47

Ik was vroeger enorm sportief: ik danste 2 keer in de week en won altijd prijzen met de sportwedstrijden, met name hoogspringen en ver springen. Ik heb ook op hoog niveau ballroom dansen gedaan. Ook nog een blauwe maandag volleybal maar nadat eindelijk mijn aangeboren evenwichtstoornis werd vastgesteld op mijn 21ste werd duidelijk waarom ik bij gymnastiek altijd van de bank viel en ik dus ook een bal niet goed kon zien aankomen, laat staan raken (tennis kan ik dus niet). Eind 20 met fulltime werken etc ben ik eigenlijk gestopt. Nog een tijdje paaldansen gedaan maar ook daar te druk voor. En sindsdien doe ik eigenlijk.. niks. Ik heb goede genen en denk dat het vele sporten in mijn jeugd me ook goed heeft gedaan. Ik wil naast werken en kinderen niet nog meer energie kwijtraken door ergens heen te moeten rijden en omkleden etc etc. Ik krijg ook geen energie van sporten (nee, echt niet) en vind het niet leuk. Baal ik ook van. Man is echt enorm goed in sporten en doet dat vaak vroeg in de ochtend, voordat ik wakker word. Ik ga wel wat meer bewegen dit jaar heb ik besloten, want ik wil wel heel graag heel oud worden.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Ik was vroeger enorm sportief: ik danste 2 keer in de week en won altijd prijzen met de sportwedstrijden, met name hoogspringen en ver springen. Ik heb ook op hoog niveau ballroom dansen gedaan. Ook nog een blauwe maandag volleybal maar nadat eindelijk mijn aangeboren evenwichtstoornis werd vastgesteld op mijn 21ste werd duidelijk waarom ik bij gymnastiek altijd van de bank viel en ik dus ook een bal niet goed kon zien aankomen, laat staan raken (tennis kan ik dus niet). Eind 20 met fulltime werken etc ben ik eigenlijk gestopt. Nog een tijdje paaldansen gedaan maar ook daar te druk voor. En sindsdien doe ik eigenlijk.. niks. Ik heb goede genen en denk dat het vele sporten in mijn jeugd me ook goed heeft gedaan. Ik wil naast werken en kinderen niet nog meer energie kwijtraken door ergens heen te moeten rijden en omkleden etc etc. Ik krijg ook geen energie van sporten (nee, echt niet) en vind het niet leuk. Baal ik ook van. Man is echt enorm goed in sporten en doet dat vaak vroeg in de ochtend, voordat ik wakker word. Ik ga wel wat meer bewegen dit jaar heb ik besloten, want ik wil wel heel graag heel oud worden.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Afbeelding
Afbeelding
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Bericht 01 Jan 2024 19:06

Goed bezig! Ik heb mijn fiets in de tacx gezet en heb vanmiddag even een uur in de garage geracet.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Jan 2024 19:37

Interessant om allemaal te lezen! Ik kan me echt niks voorstellen bij niet sporten, al doe ik niet zo veel in vergelijking tot sommigen hier. Het is ook een stukje sociaal leven voor mij. Ik speel in een ontzettend leuk handbalteam en veel dames van de bootcamp ken ik ook al zo'n 7,5 jaar. We stimuleren elkaar om door te zetten en tegelijkertijd is het gezellig!

In mijn app groepje is het nog verrassend stil vanuit de meeste dames 😅 die enige vriendin die ook sportte en ik hebben al activiteiten gepost en één andere vriendin ook. Maar bij haar was het vooral dat ze een jaar niet heeft kunnen sporten vanwege een gebroken enkel (complexe breuk) en er zaten plaatjes en schroeven in die er net pas uitgehaald zijn, dus nu moet ze weer gaan opbouwen. En alle andere dames hebben nog niks gedaan dus 😁 ik las vandaag een stukje op nu.nl over bewegen en het effect op mentale gezondheid en een ander stuk over uitstelgedrag, dus die heb ik even doorgestuurd.
december 2016
juli 2019
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 02 Jan 2024 21:11

Ik heb voor de kinderen eigenlijk altijd wel gesport. Tot mijn 27e gekorfbald. Na de geboorte van mijn zoon nog wel een jaartje gespeeld maar was lastig te plannen met mijn man die in hetzelfde team zat.

In corona tijd hardgelopen en gewandeld. Ik had 2 jaar geleden het doel om 10 km in een uur hard te lopen. Dat is gelukt. Daarna gestopt en niets meer gedaan. Beetje in een soort burn out beland en bewoog heel weinig.

10 kilo aangekomen inmiddels en ik baal er van. Sinds maart vorig jaar hebben we een hond dus ik wandel nu wel wat meer. Van max 4000 stappen per dag ga ik nu naar gemiddeld 9000 stappen per dag.

Vorige maand ben ik weer gestart met korfballen bij mijn oude club bij de 'recreanten'. 1 x per week een uurtje korfballen, maar ik wil nog meer gaan doen. Het korfballen is al wel heel fijn. Het is gezellig en ik doe iets wat ik leuk vind. Veel bekenden van vroeger ook.

Ik wil het liefste 2 x per week erbij gaan hardlopen. Nu nog gaan. Dat is het moeilijkste voor mij.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Jan 2024 11:53

Interessant om te lezen! Ik heb altijd gesport, we "moesten" vroeger een muziekinstrument en sport kiezen. Moesten tussen haakjes want ik vond het heel leuk. Heb van alles gedaan, tennis, turnen, zwemmen en hockey. Hockey vond ik eht leukst dus dat ben ik blijven doen. Ik hockeyde daardoor 3x in de week en vaak ook nog andere sportieve activiteten. Toen ik ging studeren ben ik ook 2 jaar gaan roeien, maar hockey is altijd gebleven. Op een gegeven moment kreeg ik veel last van mijn rug dus ben ik krachttraining erbij gaan doen. Ik was toen echt super fit en sterk. Maar, toen werd ik zwanger, kwam de lockdown, stopte ik met hockey en sindsdien is het veel minder en niet structureel. Ik ben daardoor een stuk minder fit geworden en aangekomen. Het sporten moest echt weer even een nieuwe plek vinden naast werk, kind, relatie en sociale activiteten. Maar het gaat steeds beter! Mijn thema voor dit jaar is fit worden. Ik ben niet niet fit maar door het gebrek aan structureel sporten en teveel chocola eten kan het ook echt nog wel een stuk beter.

Sporten is ook echt goed voor mijn mentale welzijn, ik voel me altijd zoveel lichter na het sporten.

Mijn vriend is een fanatiek crossfitter en die plant religieus drie WOD's per week in, ik plande daar altijd een beetje omheen maar daardoor kwam het voor mij toch te vaak niet echt uit dus nu heb ik voor mezelf 1 avond gewoon vast ingepland en plant hij daarvoor of daarna als hij op die avond wil. We hebben de regel wie het eerst komt die het eerst maalt maar kunnen altijd overleggen en schuiven waar nodig, ook met andere activiteten. Sowieso doe ik nu vaak Rocycle lesjes en die duren maar 45 min dus die kun je altijd wel ergens tussenproppen. Mijn voornemen is ook om vaker thuis te werken zodat ik tijdens de lunchpauze even kan gaan.
<<

nicoleorriens

Noob

Bericht 07 Jan 2024 13:48

Ik was altijd een fanatiek sporthater, maar door mijn kraamhulp ben ik gaan hardlopen. Zij zei namelijk dat ze er zo rustig van werd in haar hoofd, en dat leek mij toen ook wel wat.

Het fijne aan hardlopen, en waarom het voor mij werkt, is dat ik er niet eerst ergens voor naartoe moet. Want dan heb ik meteen geen zin meer. Bij hardlopen hoef ik alleen maar mijn voordeur uit te rennen, en ik ben al goed bezig.

Maar naar een sportschool gaan, kan ik niet opbrengen....
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 07 Jan 2024 14:24

Ik ben jaren lid geweest van de sportschool, ik vind dat heel fijn maar de stap om te gaan was steeds zo groot dat ik nooit een echt ritme daarin heb kunnen vinden. Ik heb vorige week gekeken hoe vaak ik de laatste 2 jaar ben geweest; 4x… Ik was een goede sponsor dus. 🙈

Nu ben ik afgelopen woensdag begonnen met newbornfitmama. Sporten vanuit huis en geen excuus om niet te willen gaan, want het is letterlijk een minuut werk voor ik er klaar voor ben. Ik heb tot nu toe alle 5 de dagen netjes gedaan en ik vind het leuk! Hopelijk blijft dit zo en ga ik resultaat merken (lichamelijk en mentaal), want er moet wel wat gebeuren zeg maar.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Bericht 07 Jan 2024 14:30

Ik ben eigenlijk altijd sportief/beweeglijk geweest. Vanaf mijn 4e gedanst (gestopt op mijn 18e, omdat ik niet op spitzen kan staan), en altijd veel gekeelerd, gefietst, buiten gespeeld. We moesten 15 km fietsen naar de middelbare school, maar daarnaast deed ik dan ook nog minstens 2x per week iets aan sport. Of uren met de hond wandelen.

Voor ik een kind had, deed ik 4 a 5x per week aan krachttraining en liep ik hard. Ik gaf ook een tijd veel les (10 uur per week, en een tijdje zelfs 20 uur per week). Maar na de bevalling (bijna 6 jaar geleden alweer) ben ik er nooit meer echt bovenop gekomen helaas. Ik probeer nu 2x per week te sporten, ik geef 1 uur bodypump les en probeer daarnaast op maandagochtend te gaan hardlopen. Als er dan nog meer in zit, ga ik ook op vrijdagochtend en heel soms in het weekend (krachttraining dan). Mooi streven, maar in de praktijk ben ik meestal niet fit genoeg en blijft het vaak bij dat ene uurtje lesgeven. Ik ben gewoon constant ziek. Heel vervelend.

Ik merk het heel erg aan mijn mentale welzijn. Ik voel me 20x beter als ik wel sport!
Wij zijn nu bezig met een sportruimte in huis, zodat we ook thuis als onze dochter slaapt kunnen sporten. Hopelijk lukt het dan wat vaker.

Vriend is ook erg sportief. Die heeft een eigen bedrijf en kan daardoor ook overdag sporten. Hij doet aan hardlopen, fietsen (mountainbike en racefiets), krachttraining en padel. Ik vind het wel fijn dat we elkaar daarin begrijpen en de ruimte willen geven. Jammer dus alleen dat het bij mij steeds niet lukt.

Onze vakanties zijn ook meestal actief. Wintersport en in de zomer veel wandelen en fietsen en we boeken altijd een hotel met een gym erbij. Ook lopen we om beurten hard op vakantie. Ik heb als goede voornemen me dit jaar weer fit genoeg te gaan voelen om structureel te gaan sporten.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Bericht 07 Jan 2024 14:32

Gisteren hoorde ik op een podcast iemand zeggen dat hij tijd om te sporten/wandelen/afschakelen echt in zijn agenda plande en heel goed bewaakte. Die zei gewoon tijdens een vergadering als die uitliep: ik moet weg, ik heb een afspraak.

Eigenlijk zou ik dat ook meer moeten doen. Gewoon nee zeggen, omdat ik met mezelf heb afgesproken dat ik ga sporten.
Vaak is het toch een van de eerste dingen die ik skip, wat wel stom is. Vroeger zei ik gewoon: ik kom wat later, ik ga nog even sporten. Vaak werd daar zelfs om gelachen, want ik sportte al zoveel, waarom kon ik niet een keer missen? Nu vindt iedereen het gelukkig normaal. Ik heb het idee dat iedereen om me heen veel bewuster is met gezondheid.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Jan 2024 18:27

Sporten is voor mij ook een standaard afspraak. Komende woensdag is er een ouderavond op het moment dat ik normaal sport. Nu ga ik rond een uur of 16:00 trainen. Als J geen extra vrije dag had gehad dan was ik ‘‘s ochtends om 08:00 al gegaan. Zo’n vast ritme maakt het makkelijker.
2015 💙
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd