Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

2009 mama's

<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 13 Okt 2013 03:36

Re: 2009 mama's

Degene die nu op het kdv zaten, dat zijn er 4, die gaan naar de bso bij het kdv. De rest zal vast naar de bso bij de school gaan, maar daar heb ik geen idee van. Ze worden vervoert met de auto/busje, het is 5 km.
December 2009
juli 2012
<<

Sofie

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 13 Okt 2013 18:47

Ik ben er ook!

Nog maar twee weken en dan is B. al weer 4. Dinsdag neemt ze afscheid op de peuterspeelzaal. Aansluitend een gesprek met de juffen en krijgt ze een plakboek met werkjes mee. Traktatie staat al klaar en B. kan niet wachten om te trakteren. Ze is de dagen aan het aftellen tot wij haar (en mijn) verjaardag vieren.
Aanstaande woensdag heeft ze haar laatste wen ochtendje op de kleuterschool. Ze heeft het daar zo naar haar zin, zo fijn om te zien. Afgelopen woensdag was er inloopochtend en mochten de papa's en mama's in de klas kijken. Ik was bij de kring. Heel leuk om te zien hoe het allemaal gaat. B. was helemaal niet verlegen en deed goed mee.
De kindjes vinden haar allemaal zo leuk. Als ze de klas binnenkomt roepen ze haar al en willen allemaal naast haar zitten. Of als wij langslopen om naar de peuterspeelzaal te gaan roepen ze haar vanuit de klas. En het eerste vriendenboekje heeft ze al mee om in te schrijven.

Lieke: Moet wel erg aan deze naam wennen, haha.
Wat sneu voor J. Fijn dat niet duimen goed gaat!

IceCream: Had al zo'n vermoeden dat jij LotteK bent.
Wat leuk dat S. 2 vriendinnetjes heeft. Ben benieuwd wanneer B. een vriendje of vriendinnetje mee naar huis wil nemen. Ben ook wel benieuwd wie het dan zal zijn.

Mama29: Welkom! Gezellig dat je mee komt schrijven!

Stuiterbal: Wij zijn lekker aan het knutselen geweest aan de verjaardagskroon voor B. haar verjaardag. Verder spelen wij veel spelletjes nu.

Juutje: Alvast gefeliciteerd met je verjaardag!

PiP: Pff, lastig dilemma. Ik weet niet wat ik zou kiezen.

Thunder: Hoe gaat het met jullie?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Okt 2013 21:38

Hier gaat het goed, Sofie, gezien de omstandigheden. Het loopt momenteel allemaal even lekker en ik geniet daar volop van, want het kan zo weer anders zijn. Er loopt momenteel nog 1 onderzoek en ik moet nog achter de uitslag aan bellen. Dat kon wel drie maanden duren en we zitten nu op 7 weken. Misschien nog maar even geduld hebben...

Op school gaat het goed, al is het voor de juffen flink zoeken naar de juiste gebruiksaanwijzing. Het is een behoorlijk pittig mannetje, maar hij ligt goed in de groep. De kindjes willen allemaal naast hem zitten en spelen graag met hem. Vriendenboekjes vul ik met enige regelmaat in, zo leuk.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

*Lieke*

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 14 Okt 2013 07:16

Lastig Pip... Ik zou denk ik gevoelsmatig toch voor de BSO bij school gaan, maar ik begrijp je twijfels heel goed.

Haha Sofie, ik moet ook nog steeds aan mijn naam wennen, log nog steeds vaak in onder mijn 'oude' naam... :wink:
Leuk dat jullie even binnen mochten kijken!

Thunder: fijn dat het nu zo goed gaat. Inderdaad van genieten! En wat fijn dat S zo goed in de groep ligt.

Hier een druk maar supergezellig weekend gehad. S begint in beweging te komen (werd ook wel tijd) maar ik kom ogen tekort haha.

J is wel toe aan vakantie, merk dat hij wel echt heel erg moe is op het moment.
Grote kanjer 3-6-9
Kleine kanjer 17-12-12
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 14 Okt 2013 08:01

Halloo! Goedemorgen!

Lieke: Hier ook wel een moe meisje, nog 4 daagjes en dan lekker vakantie! Wat goed dat S in beweging komt!
Thunder: Wat fijn dat het met S zo goed op school gaat! Niet meer huilen met brengen? EN hoe zwaar en groot is hij nu? Eet hij wel een beetje wat?
Sofie: Aftellen voor jullie ook. En dan mag ze eindelijk naar school! Maar dat komt helemaal goed! Wat gaan jullie voor een cadeau komen voor haar? En hoe is het met M?
Pip: Ik zou zelf denk ik voor de bso bij school gaan, zeker als S ook naar een gastouder gaat en je dus niks meer in het gebouw hebt. Kinderen zijn nog erg flexibel en passen zich snel aan nieuwe gezichten. M zit in de klas met haar beste vriendin van het kdv. Maar nu ze op school zitten spelen ze nog wel eens samen, maar lang niet zoveel meer als toen. Ze heeft nu ook een hoop nieuwe andere vriendinnetjes.
Juutje: leuk dat je weer mee komt schrijven, ik herken je idd ook nog wel!
Moepie: Wat een geweldige schoolfoto van E! Echt heel leuk. Je ziet dat ze het spannend vind en dat vind ik echt mooi om te zien hoe ze dat moment vast kunnen leggen. M is vrijdag geweest, ben benieuwd haha.
Icecream: Ik herkende je ook aan de geboorte datums van de kids, leuk! Hoe bevalt het nu, met 3 kids?
Mama29: welkom! Leuk! Vertel eens wat over je kind/kinderen.. ben erg benieuwd.
Stuiterbal: Leuk dat S het zo naar zn zin heeft op school. Haha stuiterbal is ook wel een goede naam voor hem. Als ik dat filmpje gister zag haha!

Hier alles goed. Vanmiddag het eerste gesprekje met de juf. Een evaluatie van de eerste 6 weken. Ben erg benieuwd! Ook mag ik vanmiddag helpen in de klas. Lijkt me zo leuk!
M doet het heel goed op school. Gaat altijd met veel plezier en leert elke dag nieuwe dingen. Zo mooi om te zien. Ze is wel erg moe en ligt elke avond rond 18u in bed. Ze slaapt dan tot ik haar om 7.15u wakker maak.
Helaas maakt haar broer er op het moment weer een potje van wat betreft slapen. Die is elke ochtend tussen half6 en 6u wakker en gaat dan hard roepen of huilen. We laten hem wel altijd liggen tot 7u. Gelukkig word M er niet wakker van, maar ik slaap niet meer. Acht het is een fase, het is een fase, het is een fase (die helaas al 2jr duurt haha).
T is 1,5week geleden bij m'n ouders heel hard gevallen en had een flink gat in z'n kin. Gehecht en alles. Het ziet er nu al een stuk beter uit maar het was echt een flink gat. Tussendoor nog een keer terug geweest omdat de wond weer open was en ging wijken. Toen hebben ze het nog even extra geplakt. Nu is alles eraf en eruit en geneest het wel goed. Maar ook T had schoolfoto vorige week dus zal een mooie worden met een grote pleister haha. Het is ook echt het kind wat nog vaker een gat ergens in valt, zo druk en onhandig. Maar voor m'n ouders wel heel vervelend. Die voelden zich zo rot en schuldig. Terwijl ze er echt niks aan konden doen en heel goed gehandeld hebben.

Volgende week heeft M lekker vakantie. We gaan een dagje naar de efteling en als ik werk gaat papa een dag met haar zwemmen (T gaat mee naar t kdv). Verder gaan we denk ik vooral relaxen.
Nemen jullie nu wel eens zomaar vrij omdat je kindje vakantie heeft? Ik werk volgende week maar 2 dagen (ene week 2, andere week 3) en heb dus geen extra vrije dag genomen. Mijn man werk altijd van 2u s'nachts tot 11.30u s'middags dus die is s'middags lekker thuis. Wel heb ik 5-12 vrij genomen omdat ik dan wilde kijken op school, en in de kerstvakantie een dagje extra.

Zo nu even snel het huis aan kant maken en dan vanmiddag knutselmiddag bij M op school.
Fijne dag allemaal!
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Okt 2013 08:24

Ienie, hij moet nu wel weer huilen, want de juf heeft hem gedwongen brood te eten en dat wilde hij niet. Als je dan toch doorzet slaat hij compleet de andere kant op. Hij wordt dan zó ontzettend dwars en eigenwijs, met als gevolg dat hij niks meer wil. Het blijft echt zoeken nog voor de juffen naar de juiste aanpak met/voor hem. Komt wel weer goed met dat huilen. Hij is nu ongeveer 95 cm en 13,5 kg. Ik moet in nov. pas weer naar de kinderarts dus dit is wel een gok hoor. Hij zal altijd de kleinste van de klas blijven zo'n beetje. Ook niet erg, tot nu houdt hij zich prima staande.
<<

Zebraatje

Noob

Bericht 14 Okt 2013 13:08

Pip; lastig.. onze voorkeur gaat dus uit naar de bso bij school, gewoon om dat dat het handigst is... maar ik snap je andere overweging ook. Doe waar jij je het best bij voelt.

Sofie; ohh nog even zeg dan zit B. gewoon ook al op school! Fijn he dat ze zich zo thuis voelt in de klas en dat het leuk klikt met de andere kindjes.

Thunder; fijn dat het op het moment goed gaat!! owww lees nu dat het toch minder gaat, jammer :(

Ieniemienie; ja wel grappig he die foto's? E. houd er helemaal niet van om op de foto te gaan. Deze fotograaf was nieuw op school, via facebook veel andere foto's gezien, echt geweldig! Geen standaard schoolfoto's allemaal moesten ze wel wat geks doen. springen, handen voor de mond, vingers in de oren, kusje geven etc. Echt heel leuk op die manier! E. had dus helemaal geen zin (mijn nichtje had het gezien) ze zat eigenlijk alleen maar met haar vinger in haar mond, heel verlegen. Daar hebben we ook 2 foto's van. Iedereen kreeg er trouwens 8 + een groepsfoto, van E. hebben we er maar 6. Maar ze zijn wel zoals ze is, dus dat is toch wel leuk!

Wat moest je doen in de klas met het helpen?
Leuk even wat leuks doen in de vakantie, als ik moet werken gaat E. ook wat leuks met papa doen omdat M. ook mee gaat naar het kdv.
<<

Mama29

Kwebbel

Bericht 14 Okt 2013 20:28

Zo, even weer tijd om te reageren, mijn dochter was vandaag jarig, en we hebben gisteren en vandaag haar verjaardag gevierd! Ze is enorm verwend, en voelde zich superbelangrijk vanwege alle aandacht en kadootjes die ze kreeg! Zo leuk, ze heeft beide dagen glunderend rondgelopen.
De rest van deze week mag ze nu naar school, waar ze enorm veel zin in heeft, en vanaf vrijdag is het alweer herfstvakantie!

Ieniemienie (en natuurlijk ook voor de rest): ik ben mama29, en ben dus 29 jaar, getrouwd en we hebben 2 kids, een meisje die vandaag 4 is geworden en een jongen die in januari 2 wordt.

Ik hoef trouwens geen extra dagen vrij nemen wbt school, aangezien ik mijn werkdagen en -tijden zelf kan bepalen.
Dus de bijzondere dagen/feestjes/activiteiten van school zorg ik gewoon dat ik me niet inrooster.
Ik besef me dat dat echt een hele luxe is, maar heb hier bewust voor gekozen.

Pip: Ik zal kiezen voor hetgene waar je het beste gevoel bij hebt, en als ik je verhaal zo lees, is dat niet de BSO bij de school... Als ik in jou schoenen stond, zou ik toch voor degene bij het kdv gaan. Ik vind dat het er wel leuk en uitnodigend uit moet zien eigenlijk, anders zou ik er ook geen goed gevoel bij hebben.
<<

Sofie

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 15 Okt 2013 08:42

Thunder: Fijn dat het zo goed gaat, inderdaad van genieten.
Ja heel leuk die vriendenboekjes, kreeg er net weer één mee van een jongetje van de peuterspeelzaal. Binnenkort ook maar eens kijken voor een boekje voor B.

Lieke: Gelukkig is het bijna vakantie. Hebben jullie nog plannen?

Ieniemienie: B. krijgt het prinsessenkasteel van playmobil, die staat hier al twee maanden in huis. Heb 'em met een hele mooie korting gekocht, eigenlijk vond ik 'em te duur. Voor 120/130 euro had ik 'em echt niet gekocht, maar voor 72 euro kon ik het niet laten liggen.
Op dit moment gaat het redelijk met hem. Er zit nu een stijgende lijn in, met af en toe een dipje. Omdat hij niet zo goed tegen drukte kan op dit moment vieren B. en ik onze verjaardag bij mijn ouders. Hij wilde het overslaan, maar dat vindt ik zo sneu voor B. zij kijkt er al maanden naar uit.
Hoe was het gesprekje met de juf? Hoe was het in de klas? Wauw, wat maakt M. heerlijk lange nachten. Het is ook wel veel zo ineens de hele week naar school.
Ik hoef geen vrij te nemen, ik ben altijd vrij. :razz:

Moepie: Ja daar ben ik heel blij mee. Het is toch altijd even afwachten hoe dat zal gaan.
Hoe doet E. het op school?

Mama29: Nog gefeliciteerd met je dochter!!!
Jij hebt eerder toch ook met ons meegeschreven?

B. is vandaag voor de laatste keer naar de peuterspeelzaal en mag trakteren. Foto van de traktatie staat op facebook. :yes: Kreeg er hele leuke reacties op van de andere moeders en ook van moeders die ik niet eens kende, maar tegenkwam in de gang.
Helaas is 1 van haar juffen er vandaag niet, die heeft gisteren besloten een vrije dag te nemen. :nopompom: Dus het gesprek straks gaat ook niet door en is verplaatst naar donderdag.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem171

Bericht 07 Jan 2014 22:50

Hoe is het met de 2009 mama's? Alle kinderen zitten inmiddels op school en de eersten worden alweer bijna 5.

M. heeft het enorm naar zijn zin op school, gaat er iedere dag blij naar toe. In de vakantie was hij aan het aftellen hoeveel dagen de vakantie nog duurde zodat hij weer naar school mocht!
Op school leert hij echt zo veel, momenteel is hij druk aan het rijmen, lettergrepen klappen en met letters in de weer. Ook liedjes heeft hij een geheugen voor en hij gaat zingend de dag door.

Wat een beetje minder is is dat hij een bril moet. Zelf vindt hij het super leuk maar ik baal ervan (duur, onhandig en zie dat koppie van hem liever zonder bril). Verder blijft hij tobben met z'n oren, af en aan looporen daardoor hoort hij slecht, praat erg hard en articuleert matig (over paar weken weer hertest bij logopedie).

Hoe is het met jullie kindjes? Hebben jullie een foto van hoe zij er nu uitzien?
Laatst gewijzigd door Anoniem171 op 10 Jan 2014 23:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem66

Bericht 07 Jan 2014 23:28

Knap kind zeg! Staat hem wel goed, die bril!

Heeft hij niet last van zijn amandelen? Komt mij erg bekend voor allemaal namelijk, L had die klachten ook. Nu hij eraan geholpen is, is het over.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 08 Jan 2014 14:45

Ik zal later uitgebreid reageren, maar wou alvast zeggen dat ik die bril echt leuk vind staan!!
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem115

Bericht 08 Jan 2014 16:31

Wat een mooi ventje en wat een stoere bril. Staat hem super.

R. gaat ook met sprongen vooruit. Tellen en cijfers herkennen.
Tekenen zelfs binnen de lijntjes. Juf die met trots over hem praat.
Ik ben een LOT moeder, Luizen Opsporings Team. Vanmorgen weer controle gedaan.
R. Zit sinds november op zwemles en hij vindt het erg leuk.
Sinds afgelopen zaterdag fietst hij grotendeels los. Alleen dat gelooft hij zelf nog niet helemaal.
<<

Anoniem171

Bericht 08 Jan 2014 22:22

Luce schreef:Heeft hij niet last van zijn amandelen? Komt mij erg bekend voor allemaal namelijk, L had die klachten ook. Nu hij eraan geholpen is, is het over.

Ja heel veel last, daarom zijn zijn neusamandelen al 5x verwijderd, in september is zijn keelamandel verwijderd, 4x buisjes gehad, allergietest gehad (niets gevonden) en nog steeds vreselijk verkouden en getob met z'n oren.

Hoe is het met jou en de kinderen? Hoe bevalt een gezin met 3?
<<

Anoniem171

Bericht 08 Jan 2014 22:24

Randall - wat fijn dat hij het zo goed doet!! Wow LOT moeder, dat klinkt veel stoerder dan bij ons op school: luizenpluisouder ;)

Pip - ben benieuwd naar jouw kids!
<<

Neva

Noob

Bericht 23 Aug 2015 18:16

Het is al weer een tijd geleden dat hier voor het laatst wat in is geplaatst.
Maar ik was wel benieuwd hoe het met iedereen is.
Alle kindjes al weer begonnen op school of zijn er ook nog die nog vakantie hebben.
Never let go of your dreams
<<

Anoniem171

Bericht 23 Aug 2015 21:11

Neva schreef:Het is al weer een tijd geleden dat hier voor het laatst wat in is geplaatst.
Maar ik was wel benieuwd hoe het met iedereen is.
Alle kindjes al weer begonnen op school of zijn er ook nog die nog vakantie hebben.

Leuk dat hier weer eens gereageerd wordt! Wie was jij eerst Neva?

Mijn oudste en middelste beginnen morgen weer op school.
Vandaag hebben we de verjaardagen van onze zoontjes gevierd.
Laatst gewijzigd door Anoniem171 op 24 Aug 2015 19:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 23 Aug 2015 23:10

Wat leuk dit topic weer omhoog!

Neva, ben ook erg benieuwd wie jij eerst was?
Nana, gefeliciteerd met je twee knullen!

Hier begint M morgen weer met school. Ze gaat beginnen in groep 3 en heeft er veel zin in!
De vakantie was wel erg lang, wij waren in Juni al op vakantie geweest, dus 6 weken thuis. En je merkte echt dat ze zich ging vervelen en ook vervelend werd haha. Ondanks de vele uitjes en dingen die we ondernomen hadden.

Nu nog 5 weken met T thuis, en dan gaat ook onze kleine grote vent naar school *slik*

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Neva

Noob

Bericht 25 Aug 2015 10:05

Ik was catwoman / randall

6 week vakantie was voor R. ook veel te lang.
Wij hebben veel uitjes en leuke dingen gedaan.
Hij was de nachten aan het aftellen wanneer hij weer naar school mocht.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 25 Aug 2015 12:14

Neva schreef:Ik was catwoman / randall

6 week vakantie was voor R. ook veel te lang.
Wij hebben veel uitjes en leuke dingen gedaan.
Hij was de nachten aan het aftellen wanneer hij weer naar school mocht.

Haha er valt een heel groot kwartje hier :p!

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Neva

Noob

Bericht 30 Dec 2019 16:35

Ik dacht ik gooi dit topic weer eens omhoog.
De 2009 kindjes zijn nu allemaal al weer 10 jaar.

Hoe gaat het met iedereen? En vooral, hoe gaat het met de kids uit 2009
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Dec 2019 20:24

En dan zijn het ineens tieners hè..? Gaat snel. Hier gaat het goed. S. zit inmiddels op het speciaal onderwijs in groep 6. Hoe is het met de rest?
<<

Neva

Noob

Bericht 26 Jan 2020 20:32

Hier gaat het goed, R. is nu 10,5 jaar.
Hij zit in groep 7, nu al weer 5 jaar geleden geswitched van basisschool.
Beste keus die we ooit hadden kunnen maken.

Qua nivo doet hij het ook goed, begrijpend lezen loopt iets achter, maar lezen, rekenen, Engels enz. gaat prima.
<<

Neva

Noob

Bericht 23 Dec 2023 21:11

Al heel lang geleden een laatste bericht in dit topic .... daarbij ook een hele tijd geleden dat ik voor het laatst hier ben geweest. Ik was wel benieuwd of hier nog steeds 2009 moeders zitten.

Hoe is het nu met jullie en met de kinderen ?

Met mij gaat het weer goed de laatste tijd. Veel gebeurd en meegemaakt.
Ondertussen ben ik zelf al weer 44 jaar 😳 en is Ruben al weer 14 jaar.
Ruben zit in de 3de van de HAVO en doet het goed op school. Waar het op de lagere school soms erg lastig was, zit hij zoooo op zijn plek nu.

Ben benieuwd....
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 23 Dec 2023 21:48

Ik ben er nog hoor Nena 😊 maar ben vooral een meelezer haha! Hier ook alles goed, maar gelukkig hebben we via de app ook af en toe nog steeds contact met elkaar

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen