Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wat doen met peuter vandaag?

<<

Rewie

Noob

Bericht 10 Dec 2023 08:50

Wat doen met peuter vandaag?

Iemand een leuk idee om vandaag te doen met 2 jarige peuter?

Gisteren hebben we al gezwommen. Kleuren en knutselen houdt ze niet zo van. En iets bakken zie ik ook niet zitten met haar aangezien ze alles door de kamer gooit.

Ik denk dat het monkeytown gaat worden maar misschien is hier een beter idee.

Dierentuin redden we niet meer kwa tijd aangezien ze ook nog moet slapen ‘s middags.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Dec 2023 08:53

Re: Wat doen met peuter vandaag?

Lekker naar een bos? Loopfiets mee en gaan
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 10 Dec 2023 08:53

Naar een kerstmarkt?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 10 Dec 2023 09:26

Dierentuin (of andere plek) en dan in de wagen slapen kan op zich wel toch? Dan ziet ze een deel niet maar jullie wel. Zou ik me niet door laten weerhouden.

Maar anders lekker warm aankleden en naar een speeltuin, bos, het strand (afhankelijk van waar je woont), of stel je woont dichtbij de Duitse grens naar een kneuterig Duits dorpje voor een kopje koffie en taartje in een konditorei (wel even checken of dat open is op zondag), kan natuurlijk ook gewoon ergens anders in Nederland. Kerstmarkt vind ik ook een hele goeie van bisq idd, die in Haarlem is dit weekend.

En anders thuis een leuke speurtocht maken ofzo.
Let's discover the world together.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Dec 2023 10:26

Intratuin of een ander tuincentrum waar ze een kerstshow hebben. En vaak hebben ze daar ook een speeltoestel.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 10 Dec 2023 10:32

Volgens mij hoef je met een peuter geen grootse dingen te doen. Naar het bos, stukje wandelen in de wijk en even van een glijbaan afroetsjen (wel handdoek meenemen), eendjes brood geven, samen boodschappen doen, thuis memory spelen of iets tekenen of doe eens gek vingerverf. En tussendoor een middagdutje. Dan is een dag zo voorbij. Mijn kinderen vonden als peuter het kabouterpad erg leuk. Misschien heb je die in de buurt?
<<

Rewie

Noob

Bericht 10 Dec 2023 10:45

Kerstmarkt is denk ik niet in de buurt (in de buurt van Purmerend aan het IJsselmeer) Bos had ik ook al bedacht, misschien gaan we daar wel even kijken. Ze heeft alleen een hekel aan wind 😂 we hebben hier alleen het purmerbos in de buurt, dat is net niks.

Wil eigenlijk iets buiten doen maar alle speeltuinen staan hier met plassen water. We gaan zo gewoon even op pad buiten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 10 Dec 2023 10:57

Is het Zuiderzee Museum niet leuk dan?
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Dec 2023 11:28

Beetje laat maar koekjes bakken ging op die leeftijd bij ons goed als ik het deeg van te voren maakte. Dan kon hij (met hulp) uitrollen, vormpjes uitsteken en versieren. Hou de verwachting mbt het eindresultaat laag en dan is het prima haha.
<<

Rewie

Noob

Bericht 11 Dec 2023 21:30

Harrison schreef:Beetje laat maar koekjes bakken ging op die leeftijd bij ons goed als ik het deeg van te voren maakte. Dan kon hij (met hulp) uitrollen, vormpjes uitsteken en versieren. Hou de verwachting mbt het eindresultaat laag en dan is het prima haha.

Oh goed idee, ga ik doen. Ik denk dat we nog niet eens koekvormpjes hebben, dus vrijdag eerst maar even langs de Hema / Action / Blokker op zoek naar vormpjes en dan ga ik de deeg zelf maken en samen uitsteken :-D Ben benieuwd.

Uiteindelijk hebben we gisteren niks gedaan want m'n schoonouders kwamen onverwachts langs en daarna heeft ze 2,5 uur in bed gelegen (langer dan normaal) en toen stond de buurman voor de deur en was de dag al om :smile:

We zijn 2,5 week met zijn 2en thuis, dus zoek wat ideeen om te doen omdat ze thuis wel eens tegen de muren aan vliegt en het buiten soms wel erg slecht is en daar hou ik zelf niet zo van. :palm:
<<

Rewie

Noob

Bericht 11 Dec 2023 21:31

Marin schreef:Is het Zuiderzee Museum niet leuk dan?

Jawel, ik dacht dat die dicht waren maar zie dat ze winteropening hebben. Hou ik ook in m'n achterhoofd. Nou zie ik wel altijd hoop problemen want dan valt ze op de terugweg in slaap en ik heb haar slaap zo hard nodig om thuis bij te komen :smile: 11 weken zwanger en alleen thuis met die kleine is vrij intensief hier haha.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Dec 2023 07:18

En overleef je het een beetje Rewie.

Hier is het stukje naar de glascontainer al een heel leuk uitje. Verder kan je:

Ochtend gaan zwemmen (peuterzwemmen)
Monkeytown idd (kan je zelf zitten)
Boodschappen samen doen
Dansfeestje thuis
Spelletje voor 2 jarige. (Memory is ook leuk: plaatjes bij elkaar zoeken)
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 19 Dec 2023 09:17

Rewie schreef:Kerstmarkt is denk ik niet in de buurt (in de buurt van Purmerend aan het IJsselmeer) Bos had ik ook al bedacht, misschien gaan we daar wel even kijken. Ze heeft alleen een hekel aan wind 😂 we hebben hier alleen het purmerbos in de buurt, dat is net niks.

Wil eigenlijk iets buiten doen maar alle speeltuinen staan hier met plassen water. We gaan zo gewoon even op pad buiten.

Wat leuk, je woont in de buurt!

Monkeytown
Zwemmen
Boodschappen doen
Tuincentrum
Kringloop
In Purmerend zit in het winkelcentrum boven een speelplek, vind K ook erg leuk om daar even te spelen.

Zuiderzeemuseum
Hoenderdael

(Playdate met K 😉)
2021🩷
2024 💙

Terug naar Zwangerschap & kinderen