25 Nov 2023 09:40 door Marin
Sorry voor de late reactie Miss Energy. Had dit topic al lang niet geopend. Hoe gaat het nu met haar? Klinkt alsof ze het wel naar haar zin heeft. Fijn dat ze wat extra uitdaging krijgt op school. Hoe gaat dat nu?
Ik opende dit topic weer eens omdat ik zelf ook een update wilde plaatsen. Ik dacht dat het heel goed ging maar helaas nu even niet zo.
We hebben maandag een gesprek op school gehad met de juf, de ib'er en de jeugdcoach (die helaas gaat stoppen, onze periode zit erop).
Het was een heel goed gesprek maar ook duidelijk dat't minder goed gaat dan wij dachten. Belangrijkste is dat O het zélf heel erg naar z'n zin heeft. Hij vindt school zelf echt het leukste, baalt als het weekend is. Hij zit helemaal voorin de klas direct naast het bord zodat hij rustig kan werken en hij vindt dat zelf heel erg fijn.
Maar de juffen maken zich toch wel zorgen. Hij vertelt aan ons bijv dat ie gym heel leuk vindt... Hij blijkt dus helemaal nooit mee te doen. Hij zit alleen maar in de berging of langs de zijlijn te observeren en te spelen met dingen, de mooiste constructies te maken, maar niet mee te doen. Waarschijnlijk vindt hij het ook echt leuk om te zien, maar hij doet dus helemaal niet mee. En hij had het thuis de hele tijd over een jongetje uit groep 4 die hij leuk vindt. Blijkt dat er echt helemaal geen contact is...
Ze zien wel dat hij cognitief inderdaad echt heel lekker gaat, hij geniet echt van alles leren, maar hij volgt wel echt z'n eigen leerlijn en dat is wel lastig. Hij valt echt tussen wal en schip tussen groep 3 en 4. Hij wil eigenlijk het liefst de hele dag aan z'n tafeltje voorin de klas rustig zelfstandig werken maar hij doet eigenlijk amper mee met de klas. Nu afgesproken dat de juf gaat kijken of we het tafeltje een kwartslag kunnen draaien zodat hij iig een beetje naar de kinderen kan kijken en ook eens mee kan doen met een grapje oid.
En ze gaan overleggen of hij vast mee mag doen met de zogenaamde Rekensprinters, dat is een soort plusklasje voor kinderen die rekenen leuk vinden, vanaf groep 5 eigenlijk maar er mogen wel wat groep 4'ers mee dus nu gaan ze kijken of hij ook mee mag omdat hij met rekenen toch al groep 4 werk doet. Wie weet vindt hij daar wat meer aansluiting, want daar maken we ons allemaal (ook de juffen en ib'er) het meeste zorgen om. De ib'er gaf nog wat tips voor HB clubjes in de omgeving maar zit niet echt wat, maar m'n man gaat morgen met 'm naar een clubje in Alkmaar. Daar gaan ze dan proefjes doen enzo en oefenen met het thema 'uitdagingen' wat goed is voor kinderen die dat lastig vinden en bang zijn iets fout te doen. Ben benieuwd want wel weer spannend voor hem, maar daarom gaat m'n man mee.
Alleen gisteren was het heel erg mis. Ik kwam 'm ophalen uit school en hij lag in de aula van school enorm te huilen op de grond. De juf was bij'm en was echt heel erg lief naar 'm. Hij was gewoon compleet overprikkeld. S ochtends hadden ze Pieten gym gedaan en hij had samen met de juf 3 van 4 oefeningen gedaan, dus voor 't eerst meegedaan en echt super goed! Hij zei zelf alleen maar dat hij één deel níet had gedaan. Zo'n hoge lat.
Daarna ging z'n rekenwerk ook niet lekker. En toen gingen ze Sinterklaas liedjes in de klas zingen en dat vond hij veel te druk. Dus toen ging ie achter de bank in de klas liggen met z'n oren dicht, helemaal huilend. Vanuit de klas kwamen toen ook allemaal vragen dus hij stond ook nog in het middelpunt over waarom je soms iets teveel vindt en waarom iedereen anders reageert. Goede les maar wel heftig voor hem op zo'n moment. De juf heeft 'm toen even rustig op de gang gezet (niet als straf maar als oplossing zodat ie uit het lawaai was) maar hij was al helemaal klaar en bleef maar huilen. En toen kwam ik dus al. Juf heeft echt heel lief met 'm gezeten en ze was echt aangedaan, zag je echt aan haar. Eenmaal thuis ging hij weer op de grond echt intens verdrietig huilen, zo heb ik 'm nog nooit gezien. Dus op de bank met een dekentje en na een tijdje werd hij rustig. Juf nog lief berichtje gestuurd om te bedanken, vond ze heel fijn. Dus heel erg goed en fijn dat ie zo mee deed met de gym maar 't was wel echt heel veel voor 'm. En intussen maak ik me dus wel gewoon weer echt zorgen en word ik er verdrietig van, het leek zo goed te gaan maar gaat toch wel echt mee de nodige hobbels. Gelukkig zijn ze op school zo lief en meedenkend. Dat helpt enorm. Ze hebben daar ook van die stilte kop telefoons, dat gebruiken veel kinderen daar (ze zijn heel erg gericht op leren via verschillende leerstijlen) dus dat gaan we maandag even vragen of ze die klaar kan leggen voor 'm. Maar het blijft dus wel echt zoeken en zorgen.
Let's discover the world together.