Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 16 Nov 2023 16:14

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Teun schreef:Ah dat vind ik superlief! Lastig hè soms. Uitnodigingen voor feestjes maken de verhoudingen in een klas zo expliciet. Jij hebt thuis dus eigenlijk beide kanten van de medaille bij je kinderen. Heel mooi dat je daarin voorkomend wilt zijn naar de vriendinnetjes van je dochter met een minder grote kring om zich heen.

Mooi gezegd. Ik zie meestal de andere kant, onze middelste wordt bijna nooit uitgenodigd. Eigenlijk alleen bij de minder populaire kinderen. Dat doet mijn moederhart soms wel pijn. Aan de andere kant snap ik het ook wel. Hij is net een vlinder die overal blij tussendoor fladdert. Hij hoort er wel echt bij maar bindt zich niet zo aan andere kinderen. Vriendschappen verwateren daardoor en dan wordt je ook niet meer uitgenodigd voor feestjes. Hij lijkt er zelf gelukkig geen last van te hebben, maar mij raakt het wel.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 16 Nov 2023 20:27

Gstq wat ben jij toch een geweldige vrouw dat jij zo'n rekening houdt met de andere kinderen!

Ik zou er dan gewoon 16 doen. Misschien kan je nog een buurmeisje, vriendin of een familielid vragen om te helpen, desnoods een andere moeder. Kan je de groep splitsen bv bij de kerststukjes. 2 die daarbij assisteren en 1 die kan helpen bij het andere groepje waar ze bv kunnen opmaken? Bij de action een goedkope make-up set halen met voldoende kwastjes.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 16 Nov 2023 23:05

Wat lief Siesa, sowieso leuk idee om ze ook te laten make-uppen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 17 Nov 2023 19:02

GSTQ wat lief dat je er zo over nadenkt. Als ik vanuit mezelf kijk maakt het niet terug uitgenodigd worden als een van de paar zoveel kapot. Ik heb daar afgelopen week nog weer een flinke klap van gehad. Wat fijn dat je dochter zo veel vriendinnen heeft. Wel lastig voor de andere 2 inderdaad die zien het verschil wel.
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 19 Nov 2023 16:29

Hoe streng zijn jullie met tekenen en knutselen op tafel? Moet er een kleed of placemat onder? Mogen ze zelf de knutsel/tekenspullen pakken of berg je het hoog op?

Ik vraag het omdat ik er zelf altijd vrij streng in was. Altijd alles hoog opgeborgen, altijd tekenen op een grote placemat. Sinds een paar maanden heb ik het wat los gelaten (te weinig energie / overzicht / twee kinderen die zestien keer per dag willen tekenen / huis is toch al chaos) en nu zit inderdaad de hele tafel onder de stift- en penstrepen. De scharen berg ik altijd op maar de andere spullen liggen toch vaak 's avonds nog op tafel en pakken ze 's ochtends weer. Maar nu twijfel ik of ik toch terug naar Anal Mom moet gaan of gewoon moet accepteren dat de tafel over een aantal jaar compleet geschuurd moet worden.

Wat doen jullie?
Let's discover the world together.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Nov 2023 16:33

Ze kunnen er zelf bij en in principe is het kleuren op een placemet of met verven een tafelkleed. Natuurlijk zit het niet altijd op papier maar een vochtig doekje doet wonderen!

We hebben een houten tafel overigens.
08/2018
05/2021
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Nov 2023 16:46

Anal mom??
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Nov 2023 16:47

Wij hebben er altijd een zeil op liggen. Later als we groot zijn komt daar ooit een mooie houten tafel onder tevoorschijn. Aan hun eigen bureautje mogen ze ook kleuren, die zit helemaal onder de strepen.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Nov 2023 16:49

Ze kunnen zelf bij de stiften, potloden en kinderscharen. Maar ze hebben dan ook een Flisat tafel waar aan getekend / geknutseld wordt. Daar liggen trouwens ook van die grote placemats van de action op, om strepen te voorkomen.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 19 Nov 2023 16:54

Amandine schreef:Anal mom??

Ja zo'n zeikerig figuur dat om alles stresst en super voorzichtig is met haar kind. Dat was ik met één kind toen hij nog klein was. Ik heb wel eens de hele kinderstoel in keukenrol en plastic wrap ingepakt toen hij ging verven. 😂
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 19 Nov 2023 16:58

Oh ja een eigen tekentafeltje hebben wij niet. Gaat hier aan de grote tafel inderdaad, van hout (gelakt maar verder weet ik niet wat er mee is gebeurd, geloof dat dat het is).
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Nov 2023 17:06

Onze eettafel is een antiek exemplaar, die al de nodige kuiltjes en deuken had toen wij em kregen. We hebben em wit geschilderd, maar hij ziet er geleefd uit, past er gewoon bij. Dus wat meer krassen en strepen horen er ook gewoon bij 😄
december 2016
juli 2019
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Nov 2023 17:09

Tekenen doe je op de placemat nou ja eigenlijk bureaubeschermer. Die ligt op z’n bureau boven en ook beneden. Deze ligt standaard op tafel. Tekenspul kan hij al heel lang zelf pakken. Ik heb dat nooit hoog opgeruimd. Kinderen mogen van mij best leren een beetje voorzichtig met spullen om te gaan.
2015 💙
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Nov 2023 17:16

Marin schreef:
Amandine schreef:Anal mom??

Ja zo'n zeikerig figuur dat om alles stresst en super voorzichtig is met haar kind. Dat was ik met één kind toen hij nog klein was. Ik heb wel eens de hele kinderstoel in keukenrol en plastic wrap ingepakt toen hij ging verven. 😂

Oh nou dan zijn wij dat met kleien. Die mogen ze niet zelf pakken en gebeurt ook niet vaak (blijft het natuurlijk wel speciaal). Als ze mogen kleien gaat er een plastic zeil op de keukentafel en krijgen ze zo'n knoeischort aan. Tafel is net 2 maanden oud en duur genoeg.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Nov 2023 17:17

Hier is er de regel tekenen doe je op papier 😁. Wat al niet altijd lukt. Dat 100 keer per dag anders spullen pakken e.d. vind ik te irritant . Maar jongste tekent op eigen tafeltje, als die vies wordt is niet zo spannend. Toch heb ik ook viltstift strepen op de eettafel en vloer. Leuk is anders, maar gelukkig niet zo opvallend.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Nov 2023 17:46

Nouja een beetje gebruikssporen kun je niet voorkomen maar als ze 16x per dag kleuren en bij wijze van 5x per dag een streepje ernaast wordt het wel een grote bende vind ik. Hier ligt een tafelzeil op tafel en wij hebben een knutselkleed. En elke avond is alles weer opgeruimd.

Dochter heeft laatst op de salontafel getekend met pen en dat heb ik er nog niet af grr. Dus al let ik goed op gebeurd er hier nog genoeg.

Hoe denkt je man daar eigenlijk over? Mijn man vindt tekenen zonder kleed dus echt een no-go en is nog zuiniger op spullen dan ik.

Ik snap trouwens wat je bedoelt met dat los laten maar ergens denk ik ook dat je soms juist wel even op je strepen moet staan bij dingen want anders wordt alles alleen maar nóg chaotischer. En dan krijg je het helemaal niet meer recht gebreid en irriteer ik me daaraan. Opgeruimd huis is fijn toch!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 19 Nov 2023 17:52

Oh ja snap dat je dan baalt Lot!
Voor mij is 't idd ook duidelijk dat als ik dus niet oplet het dus inderdaad mis gaat op de tafel.
Ik heb met name geen zin in zo vaak per dag de spullen pakken dus daardoor ben ik makkelijker geworden. Maar wel met gevolg dus.

M'n man baalt van de tafel maar is er tegelijkertijd ook weer makkelijker in.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Nov 2023 18:34

Oh jee, dit is voor het eerst dat ik erover nadenk haha. Wat is tegenovergestelde van een anal mom? A vulva mum (is wel flexibel zou je zeggen). Ze kunnen overal zelf bij, ook de anderhalf jarige. Ze kleien op de tafel en vanmiddag op de grond want dat was makkelijker voor dochter. Alles kan schoon en in de was toch? Onze ramen zitten ook altijd onder de whiteboard marker en komt ook wel eens per ongeluk op de bank. Doekje erover en klaar. Vind juist heerlijk dat ze zelf dingen verzinnen en creatief zijn. Vanmiddag zat er wat klei in het kleed, wat warm water en het was weer weg. Verf vind ik juist het allerfijnst opruimen. En rijst op de grond, echt dat stofzuigen maak je me blij mee haha.
Afbeelding
Afbeelding
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 19 Nov 2023 19:13

Ik ben wel zuinig op spullen hoor en dat leer ik de kinderen ook (probeer ik in ieder geval 😁).

Tekenen is op papier en met placemat eronder.
Wij hebben idd wel vaak dat het op tafel blijft liggen voor de volgende dag, ruimen we niet elke dag op. Maar dan schuiven we het naar de kant van de tafel die we niet gebruiken met eten, dus ligt niet in de weg. Inmiddels kunnen ze hun eigen stiften etc wel zelf pakken, toen zoontje kleiner was stond het te hoog voor hem, dus moest ie vragen.

Desondanks bewust de eettafel nog niet vervangen met een nieuwe, dat doen we wel als de kids 10+ zijn 😁

Als ik zelf stiften koop is t altijd goed uitwasbare stift, maar soms met traktaties ofzo krijg je toch wel eens van dat rotspul. Balpen strepen op de vloer en op mn eiken bureaublad(🥹) heb ik er met nagellakremover afgekregen, dus das nog een tip.
Whiteboard stiften zijn hier no go, wat een vreselijk rotspul. Mijn eigen permanent markers liggen ook nog steeds wel echt buiten bereik van beide kinderen.

En verder wel de regel knutselspul blijft op/bij de eettafel. Daar kunnen ze ook rustig met klei en kinetisch zand enzo, dat krijg ik wel weer schoon, dus geen probleem dat ze daar mee morsen.
Woonkamer/ bank is een no go met die spullen, dat wil ik echt niet hebben.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Nov 2023 19:14

Wij hebben van die grote placemats van de action. Die gaan er altijd onder als er gekleurd, geknutseld of gekleid wordt. Gaat natuurlijk wel eens wat naast. Maar als ik zie hoe die placemats er uit zien, ben ik blij dat het niet de tafel is ;)
De kinderen en ook vriendjes en vriendinnetjes pakken zelf de placemats al als ze willen kleuren oid. Potloden kunnen ze zelf pakken. Stiften, lijm, scharen, klei ed niet (of iig de jongste niet)
Verder wordt het hier in principe opgeruimd als ze er mee klaar zijn. Mar iig voor het avondeten is de tafel leeg en de spullen weer in de kast
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 19 Nov 2023 19:20

Ja op de bank mogen ze idd ook echt niet met dat soort spul. Dus wat dat betreft voel ik zelf ook prima m'n eigen grens aan. Ik zal die nagellak remover eens proberen op de eiken houten tafel met de balpen strepen.

Marsy, jullie wonen toch gemeubileerd gehuurd of zijn het jullie eigen spullen? Ben je niet bang voor de borg met dit soort vlekken? Of was het al vies en maakt het niet zoveel uit?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Nov 2023 19:31

Ze kunnen niet zelf bij verf, klei, squisy maker en ty and die. De rest wel. Er lag eerst een kleed op tafel. Maar ik vind het rustiger ogen zonder kleed. Dus die is weg. Mijn tafel is tweedehands, met deuken etc. Ze moeten wel een placemat (hele grote van action voor een euro of zo) er onder met lijm en verf en klei. Met tekenen ben ik wat minder streng.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Nov 2023 19:47

Marin schreef:Ja op de bank mogen ze idd ook echt niet met dat soort spul. Dus wat dat betreft voel ik zelf ook prima m'n eigen grens aan. Ik zal die nagellak remover eens proberen op de eiken houten tafel met de balpen strepen.

Marsy, jullie wonen toch gemeubileerd gehuurd of zijn het jullie eigen spullen? Ben je niet bang voor de borg met dit soort vlekken? Of was het al vies en maakt het niet zoveel uit?

‘Was het al vies?’ Huh? Nee, het is hier niet vies haha. Ik maak gewoon schoon. We huren gemeubileerd inderdaad maar hiervoor had ik ook een leven met gewoon eigen spullen. Ik ben gewoon niet zo moeilijk. Ben heel zuinig op alle spullen maar ik ga echt niet eerst de tafel bedekken (of een TrippTrapp stoel inpakken). Permanente markers, glitter of slijm is van andere orde maar gewone stiften, klei etc. - dat is echt zo opgeruimd. Sneller denk dat ik dan alle placemats etc moeten afwassen 🤷🏼‍♀️. Overigens doen ze veel zelf ook opruimen, zoon pakt in elk geval de spray en doekjes zelf tegenwoordig.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Nov 2023 19:49

Wellicht met een lichte tafel zou ik anders denken maar die hebben wij nooit gehad: zwart en nu 2 keer bruin. Wel lichte bank en die kussens konden in de was. Ik zou ook echt nooit dat soort meubels uitkiezen met jonge kids denk ik.

Ik typ dit nu en denk ineens terug aan de 3 jaar dat ik een eigen kinderopvang had en ook daar had ik niks over de tafels en stond alles gewoon pakbaar. We hadden grote mensen t-shirts die ze aandeden en lekker kliederen. Ook met scheerschuim en gemalen koffie. Was echt zo opgeruimd. 14 kiddos, maar waren nooit tegelijk daarmee bezig. En ze vroeg leren te helpen schoonmaken helpt ook.
Afbeelding
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Nov 2023 19:53

hier zitten de kleurtjes en verf in de kast. Die krijgt hij zelf niet open.

Voor de kinderen die al in een eenpersoonsbed slapen heb je dan een peuter dekbed of meteen groot?
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen