Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Creatieve topic

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 13 Nov 2023 22:28

Re: Creatieve topic

Indigo schreef:Ik heb hier niets te zoeken in dit topic qua creativiteit, maar wil even zeggen dat ik je keramiek echt prachtig vind Pompoen! Hoe maak je zoiets?

Dankjulliewel!

Meestal ga ik uit van een mal, ik rol van verse klei een dunne plak die ik in de mal leg en goed stevig aandruk, dan de randjes bijsnijden en gladstrijken. Meestal ben ik daarna een tijd bezig met zorgen dat het overal echt even dik is, dat doe ik vooral op gevoel. Daarna begin het grootste werk, ik rol klei dun uit die al een stuk droger is geworden en daaruit steek ik dan met een stekertje het vormpje (zeshoekje, rondje, vierkantje etc.)wat ik wil gaan gebruiken. Ik kras vervolgens op de schaal die in de mal zit de klei in en dit maak ik een beetje vochtig, ook kras ik mijn uitgestoken vormpje aan 1 kant in en vervolgens plak ik het op de schaal en duw ik het aan. En dat dan telkens opnieuw voor elk vormpje. Ik ben met zo’n schaalecht uren en uren bezig. Maar ik vind het heerlijk werk. Daarna moet de schaal drogen, ongeveer een week of 3. Dan wordt het gebakken (biscuitbak) en daarna glazuur ik het dan. Dat is meestal ook nog wel een hoop uren werk, glazuur moet namelijk 2/3 lagen dik, soms zelfs 4. Daarna wordt het nog een keer gebakken en dan is het klaar!
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 13 Nov 2023 22:53

Wat zit daar ontzettend veel werk in, maar lijkt mij ook wel iets rustgevends hebben om te doen. Echt heel erg mooi!
2011 2012 2017
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Nov 2023 09:24

Wow echt prachtig inderdaad en wat veel werk! En lekker creatief verder ook zeg. Ben benieuwd naar die kleden die je maakt. Leuk ook dat je dat van draagdoekenstof hebt gedaan.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Anoniem338

Bericht 14 Nov 2023 09:32

Oh wow, je keramiek is echt tof Pompoen! Heel mooi gemaakt allemaal!
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 14 Nov 2023 18:23

Oh wauw, echt prachtig! Verkoopwaardig
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 14 Nov 2023 19:13

Wat een werk pompoen! Maar wel super mooi!
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd