Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Creatieve topic

<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 27 Sep 2023 19:38

Re: Creatieve topic

Agnes schreef:Ik snap wel wat je zegt Marin, en is ergens ook wel zo. Ik denk dat het in het grijze gebied zit. Desalniettemin ben ik vergeten te zeggen dat ik ook blogs schrijf (dat vind ik ook creatief) en soms fotografeer ik. Begin van het jaar was ik begonnen met naaldvilten, dat wil ik ook weer gaan oppakken.

Bedenk me net (omdat ik het zojuist op insta deelde) dat ik ook af en toe gedichten schrijf. Vorig jaar heb ik mijn eigen bundel uitgegeven :)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 29 Sep 2023 13:59

Pfoe, ik ben eigenlijk altijd wel creatief bezig ;) Heb natuurlijk ook mijn eigen webshop met gepersonaliseerde artikelen..

Houten lijntekeningen:
Afbeelding

Deurmatten:
Afbeelding

Mokken:
Afbeelding

Enz enz enz :D
Ik heb ook nog een kast vol met stof, maar kom er helaas niet echt aan toe om te naaien.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 29 Sep 2023 15:25

Wat leuk!
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 29 Sep 2023 15:31

Lejow teken je die tekeningen op de mokken en lijntekening zelf? Ze zijn prachtig!

Ik vind schrijven en poëzie heel creatief. Ik kan dat niet, ben slecht met woorden.

Ik ben de laatste tijd niet creatief bezig geweest. Heb net wat borduurpakketten binnen gekregen van alie. Dus dat ga ik de komende avonden doen. Moeten af met kerst.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 29 Sep 2023 17:11

Dank je! Lijntekening maak ik zelf, de mok druk ik alleen. Voor de illustratie werk ik samen met iemand anders. Nav foto's maakt zij de tekening.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 29 Sep 2023 17:16

Ik ben altijd eigenlijk wel creatief bezig.

Momenteel ben ik een sjaal aan het haken met een speciale methode waardoor je een soort kleurveranderingen ziet bij beweging. Het gaat wel enorm langzaam, dus of het ooit echt een sjaal wordt weet ik nog niet zeker :palm: . Kreeg ook na een paar dagen enthousiast er mee bezig zijn enorm last van mijn pols, arm en schouder dus toen moest ik weer even stoppen.

Ik keramiek twee middagen in de week (het is dagbesteding, maar ik leer er dus wel echt van alles al zou ik nog wel eens een cursus willen doen voor meer technieken), ik maak van alles maar vooral veel schalen. En soms beeldjes en ook wel eens borden, mokken, bakjes etc. En laatst heb ik een project afgerond met huisjes, ik heb kleine huisjes gekleid en auto’s, bomen, een brug etc. En een platte schaal waar alles op kan staan met een wegenmotief en water en groen en zo. Daar ben ik eindeloos mee bezig geweest. Meestal deed ik aan het einde van de middag nog even een paar elementen met de droger geworden klei.

En een van mijn grootste hobby’s is naaien, ik naai tassen, kleding, draagzakken en eigenlijk alles wat je kunt bedenken. Ik heb voor mijn jarige zoon knikkerdoolhoven genaaid om te trakteren op school bijvoorbeeld. Ik naai sowieso meerdere keren per week en regelmatig besteeds ik er meerdere uren per dag aan. Op dit moment ben ik aan het voorbereiden voor het naaiweekend waar ik binnenkort weer naartoe ga. Dan vind ik het fijn om niet ook nog patronen te hoeven over te nemen of stof te hoeven knippen dus ik zorg vaak voor een stapel projectjes die alleen nog maar genaaid hoeven te worden.

Ik doe ook nog wel andere dingen, ik maak af en toe tekeningen, helaas heb ik meestalnvoorak inspiratie en behoefte als het psychisch niet zo lekker gaat dus die zijn vaak nogal droevig of beklemmend, maar het is een fijne uitlaatklep. En als ik een vol hoofd heb en niet kan nadenken dan ga ik ook wel eens diamond painten, kleuren op nummer of zoiets.
Sowieso heb ik aktijd meerdere projecten ligfen en verzin ik nog wel eens wat nieuws om te gaan doen. Ik brei wel eens sokken, ik naai ook sommige dingen met de hand omdat het overal kan en je geen machine nodig hebt en soms schilder ik in plaats van dat ik teken. Het is maar net wat er in me op komt en wat ik voorhanden heb.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 29 Sep 2023 17:20

Marin schreef:Ik vind vrij schrijven juist veel creatiever dan bijvoorbeeld diamont painten waar je vast zit aan een bepaald iets! Niets ten nadele daarvan, dat lijkt me ook heel ontspannend (niks voor mij, maar snap de ontspanning), maar ik zou schrijven zeker wel onder je creativiteit scharen hoor Klaproos!

Haha, helemaal mee eens! Ik vind diamond painten meer ontspanning dan dat het echt creatief is. Hoewel ik het wel leuk is dat het laagdrempelig is en echt heel veel mensen het kunnen. Maar voor mij voelt het altijd als ‘dom plakken’, het is nog makkelijker dan puzzelen :laughcry: . Heerlijk vind ik het om dat te doen als mijn hoofd even niet wil. Luisterboekje aan en plakken maar.
Maar schrijven is juist een best wel intens creatief proces waarbij je vaardigheid en inspiratie nodig hebt. Dus ik zou schrijven zeker onder de creatieve noemer zetten.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 29 Sep 2023 17:37

Ik wil foto’s delen maar de app van myalbum snap ik niet meer, kan alleen een nieuwe map maken maar geen foto’s toevoegen.

Ik probeer even wat anders hoor. Dus dit is een test. Een foto van mijn keramiekstadje:

Afbeelding

Hmmm ik kan het zelf niet eens zien. Iemand hier een goede tip voor een site/app waar ik via foto’s hier kan delen?
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 29 Sep 2023 19:42

Gebruik je daar een app voor lejow of hoe doe je dat? Ik heb iets gezien wat ik wil namaken en daarvoor wil ik ook een lijntekening voor gebruiken van mijn kinderen. Dus zoek even inspiratie 😉

Pompoen ik ben heel benieuwd naar de foto's! Vooral die met de huizen klinkt echt gaaf.
Ik heb zoiets nog nooit gedaan, lijkt mij wel leuk.
<<

Saji

Kletskop

Bericht 29 Sep 2023 22:10

Momenteel niet heel creatief actief bezig.
Mag graag houtbranden, boekenleggers, serveerplanken.
Binnenkort weer met de houten huisjes van de action aan het freubelen. Vorig jaar kerstdorpje gemaakt, nu uitbreiden.
Voor de kinderen maak ik een schoolfotoboek. Deze wordt met handlettering aangekleed. Volgend jaar hier weer mee verder, altijd leuk. Is niet zo'n boek die je online besteld, gewoon fotoboek van de HEMA en dit naar eigen creatie indelen.
Mocht altijd graag borduren.
Miniatuur huisjes vind ik ook leuk om in elkaar te zetten.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 06 Okt 2023 14:50

Om even terug te komen op mijn eerste reactie hier. Ik ben weer aan het naaldvilten geslagen. Ik wist eindelijk wat ik leuk vond om te maken. Dat was wel even een ding haha. Ik heb een gnoom (oké, inmiddels al 2) gemaakt. :)
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 06 Okt 2023 16:25

Schattig Agnes!
Let's discover the world together.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 06 Okt 2023 20:05

Oh die is leuk! Ik zie nu een heel gnome kerstboom en kerstdorp voor me 🤣 je hebt nog wel even tot kerst!
Ik heb nooit gesnapt hoe dat werkt. Buurvrouw deed dat ook maar zij liet dat zo snel zien dat het echt niet te volgen was.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 07 Okt 2023 10:03

Haha, ja ik ga er zeker nog meer maken. Zo leuk en eigenlijk helemaal niet moeilijk. Maar je moet het even doorhebben. Dus ik denk dat jullie hier nog meer viltwerkjes van mij gaan zien :) Er zijn overigens op Youtube en zelfs tiktok genoeg filmpjes die het duidelijk laten zien!
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 11 Okt 2023 14:13

Afbeelding
Ik ben op dreef met mijn viltprojectjes. Heb deze kerstbal gemaakt en gelijk extra materiaal gekocht om er meer van te maken voor in de boom dit jaar! :D En ook alvast bezig aan een andere gnoom voor mijn therapeut als bedankje.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 11 Okt 2023 15:29

Wat leuk zeg dat vilten! Hoe doe je dat?

Ik heb wol gekocht (waarschijnlijk veel te weinig) om weer proberen te breien. Ooit mezelf aangeleerd.
En wol om pompons te maken met de kids om daar dam weer spinnen van te maken.

Ook ik heb een uitnodiging ontworpen voor mn dochter haar feestje. Je kunt maar beter op tijd zijn.

En twee patronen geprint om te gaan naaien,aar mn machines zijn de winkel voor onderhoud.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 12 Okt 2023 08:15

@Jip: even heel beknopt; je maakt met vulwol of kussenvulling een basisvorm. Dit prik je met speciale naalden voor naaldvilten Als deze aardig de vorm heeft wat je wilt 'bekleed' je de vorm met de kleurwol en dan ga je weer prikken. Je hebt ook verschillende diktes van de naalden. Zodra de kleur er op gaat, gebruik ik eigenlijk gelijk een fijnere naald. Dat vind ik het mooiste. Je prikt net zo lang door tot je het mooi vind. Je kunt daarna nog de pluisjes er evt. afscheren met een pluis scheerapparaat.

Dus niet heel ingewikkeld, maar je moet even feeling ervoor krijgen. En een voorbeeld hebben is ook heel fijn. Er zijn ook hele duidelijke filmpjes op Pinterest of Youtube die je stap voor stap meenemen hoe je iets moet maken.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 05 Nov 2023 06:03

Agnes heb je inmiddels al meer dingen gemaakt?

Hier gaan we volgende week beginnen met de surprises. Lekker kliederen met behanglijm en verf. Nu al zin in!
En ik heb bedacht dat ik kerstkaarten wil gaan maken. Ik verstuur ze nooit maar ik wil ze gaan uitdelen bij een verzorgingshuis.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 05 Nov 2023 15:50

Leuk Siesa! Ik heb ook jaren lang kerstkaarten gemaakt. Maar nu is al een paar jaar mijn inspiratie (en zin) op haha.

Ik heb nog een gnoom afgemaakt voor mijn therapeut. En nog bezig geweest met mijn kerstballen met een rendier. Ik wil ook nog een grote kerstman-gnoom gaan maken. Maar daar moet ik ook nog even tijd (en energie) voor vinden haha!
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 08 Nov 2023 20:00

Afbeelding

Ik heb van het weekend nog mijn grote kerstman-gnoom gemaakt. :)
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 09 Nov 2023 18:46

Oh die is leuk! Prachtig!
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 10 Nov 2023 22:00

Dankje Siesa!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 13 Nov 2023 18:39

Poging 780 om foto’s te plaatsen.

Wat keramiek werkstukken van de laatste tijd
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een tas die ik genaaid heb
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben ook bezig met het haken van een trui, tenminste, als het me lukt, het is een Amerikaans patroon en er staan vreselijk veel afkortingen in en het is allemaal zo kort dat ik soms echt in het duister tast wat ze nou van me willen. Terwijl ik echt prima kan haken.

Ook ben ik bezig met het maken van twee wandkleden van ‘scraps’ (van draagdoekenstof), eentje hoef ik ‘alleen nog maar’ een rand omheen te maken en iets van een systeem om ‘m op te hangen en dan is hij af, de andere ben ik vorige week mee begonnen. Ik heb nu 155 hexagons uitgesneden uit stof, verstevigd aan de achterkant en de randen gelockt zodat de stof netjes blijft (rafelt anders heel snel). Daarna heb ik het uitgelegd op de grond zodat ik kon zien wat er nog meer moest. Nog 70 hexagons erbij maken in elk geval en dan ook nog iets van 12 halve. En daarna moet ik gaan bedenken welke waar komt en hoe ik dat bij ga houden en ze aan elkaar stikken. Voorlopig ben ik daar nog wel even mee zoet dus.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 13 Nov 2023 21:36

Wauw, wat mooi allemaal Pompoen!!
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 13 Nov 2023 22:18

Ik heb hier niets te zoeken in dit topic qua creativiteit, maar wil even zeggen dat ik je keramiek echt prachtig vind Pompoen! Hoe maak je zoiets?
2011 2012 2017
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd