Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Kinderen met verschillende behoeften / karakters

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 13 Nov 2023 06:28

Re: Kinderen met verschillende behoeften / karakters

Wat goed dat je zo duidelijk weet en kunt inschatten welke evenementen wel geschikt zijn en welke niet. Helaas door ervaring waarschijnlijk maar nu je het weet heel waardevol dat je beter kunt inschatten wat wel goed kan gaan.
Ik kan dat op dit moment nog niet, ik herken nu wel beter de tekenen wanneer het mis gaat maar de precieze waarom nog niet. Daarom wil ik 't zeker wel blijven proberen. Het gaat namelijk vaak ook wel goed. Ik ben ook met ze gaan zwemmen in m'n eentje met ze. Dat ging heel goed. Maar dan heeft hij inderdaad meer die eigen bewegingsvrijheid en autonomie daarover. Ik kan best wel eens dat in gedachten houden. Nu leek het ook oa mis te gaan omdat z'n vriendjes sneller door gingen omdat zij een ander liedje zongen dan hij en hij nog ging zingen zelf en daardoor achter de rest raakte.
Goeie gedachte, ik ga het zeker even onthouden of dit bij hem ook zo is. Net als evenementen waar we statisch zijn, dus lang ergens moeten staan inderdaad. Dan gaat hij aan mij hangen.
Wat ik ook nog niet goed weet is of we dan bij het eerste teken direct naar huis moeten gaan. Dan wordt dat misschien voor hem als hij dat door heeft ook wel heel makkelijk, oh ik wil niet? Dan gaan we naar huis. Maar nu hij beter leert lezen wil ik er ook aan denken vaker een boek mee te nemen voor hem.
Let's discover the world together.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 13 Nov 2023 07:42

Re: Kinderen met verschillende behoeften / karakters

Marin ken je de meeneemtas? Die staat hier standaard gevuld in de kast dus als we weggaan, kan ik die makkelijk pakken.
Er zitten boekjes in, een smartgame, kleurboek en kleurpotloden, fidget toys, lievelingsknuffel (de reserve) en natuurlijk iets te eten en drinken.
Dit is ons noodpakket voor het lang moeten wachten of als we ergens naar toe gaan waar geen speelgoed is.

Wachten is niet-ingevulde tijd. Dus dan gaan ze hangen, vervelen, klieren of jengelen.

En nou is dit iets wat vaak bij autisme een probleem is maar misschien heeft jouw zoon hier ook profijt van. Daarom noem ik het even.

Overigens ik vind het echt knap hoe jij het (meestal alleen) doet en blijft proberen.
Ik snap hoe jij je voelt want door mijn man z'n werk kan hij ook meestal niet. Maar je doet het wel. Ik kies er meestal voor om het dan maar niet te doen. Juist bang voor een bui als je op pad bent.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen