Ik ben altijd eigenlijk wel creatief bezig.
Momenteel ben ik een sjaal aan het haken met een speciale methode waardoor je een soort kleurveranderingen ziet bij beweging. Het gaat wel enorm langzaam, dus of het ooit echt een sjaal wordt weet ik nog niet zeker

. Kreeg ook na een paar dagen enthousiast er mee bezig zijn enorm last van mijn pols, arm en schouder dus toen moest ik weer even stoppen.
Ik keramiek twee middagen in de week (het is dagbesteding, maar ik leer er dus wel echt van alles al zou ik nog wel eens een cursus willen doen voor meer technieken), ik maak van alles maar vooral veel schalen. En soms beeldjes en ook wel eens borden, mokken, bakjes etc. En laatst heb ik een project afgerond met huisjes, ik heb kleine huisjes gekleid en auto’s, bomen, een brug etc. En een platte schaal waar alles op kan staan met een wegenmotief en water en groen en zo. Daar ben ik eindeloos mee bezig geweest. Meestal deed ik aan het einde van de middag nog even een paar elementen met de droger geworden klei.
En een van mijn grootste hobby’s is naaien, ik naai tassen, kleding, draagzakken en eigenlijk alles wat je kunt bedenken. Ik heb voor mijn jarige zoon knikkerdoolhoven genaaid om te trakteren op school bijvoorbeeld. Ik naai sowieso meerdere keren per week en regelmatig besteeds ik er meerdere uren per dag aan. Op dit moment ben ik aan het voorbereiden voor het naaiweekend waar ik binnenkort weer naartoe ga. Dan vind ik het fijn om niet ook nog patronen te hoeven over te nemen of stof te hoeven knippen dus ik zorg vaak voor een stapel projectjes die alleen nog maar genaaid hoeven te worden.
Ik doe ook nog wel andere dingen, ik maak af en toe tekeningen, helaas heb ik meestalnvoorak inspiratie en behoefte als het psychisch niet zo lekker gaat dus die zijn vaak nogal droevig of beklemmend, maar het is een fijne uitlaatklep. En als ik een vol hoofd heb en niet kan nadenken dan ga ik ook wel eens diamond painten, kleuren op nummer of zoiets.
Sowieso heb ik aktijd meerdere projecten ligfen en verzin ik nog wel eens wat nieuws om te gaan doen. Ik brei wel eens sokken, ik naai ook sommige dingen met de hand omdat het overal kan en je geen machine nodig hebt en soms schilder ik in plaats van dat ik teken. Het is maar net wat er in me op komt en wat ik voorhanden heb.