Museumkaart
De grote musea(namen) kennen we wel en we hebben er ook al een aantal op het oog om heen te gaan. Wat zijn musea die wat minder bekend zijn en echt de moeite waard (ook met kinderen erbij)? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
05/2021
Niekske schreef:Wij hebben sinds kort ook museumkaarten voor het hele gezin. We zijn tot nu toe vooral hier in de omgeving geweest. Museum Klok en Peel in Asten is erg leuk, ze hebben een hele speurtocht voor kinderen. Afgelopen week waren de pompoendagen en ze hebben regelmatig activiteiten die aansluiten bij het seizoen. Prehistorisch dorp in Eindhoven is ook erg leuk. Het Limburgs museum.in Venlo, daar hadden ze afgelopen zomer leuke tentoonstellingen, over muziek en over 'vroeger' echt toegespitst op kinderen. Verder nog geen tips.
Niekske schreef:Mizz_S, ik ga jouw tips ook onthouden!
Olivia schreef:Hier ook een museumjaarkaart.
Het natuurmuseum in Leeuwarden
Universiteitsmuseum in Groningen
Groninger museum
Gevangenismuseum Veenhuizen
Veenkoloniaal museum Veendam
Twentse Welle
En juist ook in de vakanties zijn er vaak speciale leuke dagen. Het voordeel van de kaart vind ik dat je ook zomaar even ergens binnenloopt.
Edit: mijn kinderen waren juist enorm teleurgesteldin het spoorwegmuseum. Inderdaad weinig museum en de attracties gericht op kleine kinderen. Ze vonden de mijn wel heel leuk
Olivia schreef:Hier ook een museumjaarkaart.
Het natuurmuseum in Leeuwarden
Universiteitsmuseum in Groningen
Gevangenismuseum Veenhuizen
Veenkoloniaal museum Veendam
En juist ook in de vakanties zijn er vaak speciale leuke dagen. Het voordeel van de kaart vind ik dat je ook zomaar even ergens binnenloopt.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers