Appèl schreef:Zeker, maar ik hoor ook vaak dat een tweede kindje mee gaat in het leven van de eerste en dat men van 0 naar 1 kind zwaarder vinden dan van 1 naar 2 (of 2 naar 3 enz)
ellibre schreef:Ik ervaar het inderdaad heel anders, Marin. Mijn dochter is nu zo’n 20 maanden en ons hele ritme en wat we wel en niet doen wordt volledig door haar bepaald. Vooraf had ik me echt voorgenomen om zo makkelijk en flexibel mogelijk te zijn en haar overal mee naar toe te nemen. Maar ze slaapt zo verschrikkelijk slecht (nog steeds elke nacht urenlang huilen) dat we maar zo veel mogelijk aan een ritme vast houden, en veel minder doen dan ik zou willen. In die zin bepaalt zij enorm hoe ons leven er nu uit ziet. Ik verlang er wel echt naar om daar weer wat meer vrijheid in te krijgen.

ellibre schreef:Marsy, ik heb hier regelmatig gelezen over de heftige tijd die jullie met jullie zoon gehad hebben ja. Zo fijn dat hij daar nu helemaal doorheen is en dat jullie dochter zo anders is, het is jullie van harte gegund! Ik reken nergens op, maar heb wel goede hoop dat het met onze tweede 's nachts ook beter kan gaan. Ze het nog wel lastig krijgen om overdag net zo leuk en lief als d'r grote zus te zijn![]()
Terug naar Zwangerschap & kinderen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers