30 Sep 2023 23:29 door Pompoen
Ik sta er ook zo in GSTQ, ik vind het vooral belangrijk dat mijn nabestaanden iets doen wat ze een zinvol gevoel geeft.
Ik wil wel liever niet begraven worden, denk ik. Maar uiteindelijk maakt het me ook niet super veel uit.
We hebben wel een beetje de gekke situatie dat mijn eerste man gecremeerd is en een urnengraf heeft en mijn mans eerste vrouw begraven is op een ander deel van de begraafplaats en haar vader is daar een paar jaar geleden naast begraven. Mijn man wil wel bij haar begraven worden, maar ik zou niet daar dan ook nog bij begraven willen worden denk ik. Ik zou het wel weer prima vinden als mijn urn er komt te staan of zo. Dus ik heb wel bij leven nog iets van ideeën er over en mijn man en ik hebben het daar ook wel eens over (omdat we het ook al van dichtbij meegemaakt hebben) maar uiteindelijk vind ik dat ze moeten doen wat ze denken dat passend en prettig is. Het urnengraf van mijn man heb ik eigenlijk alleen voor Lu en zijn halfbroers gedaan. Eigenlijk wilde ik het gewoon uitstrooien over zee maar er ontstond ruzie over wat er met de as moest gebeuren (zijn ex wilde ‘hun’ helft hebben nadat ik hun twee kinderen had uitgenodigd om bij het uitstrooien te zijn) dus toen heb ik het eerst laten rusten en daarna na verhuizing naar D. heb ik hier een plekje gemaakt. Ik kom er ongeveer 1 keer per jaar, Lu vraagt er eigenlijk ook nooit naar maar we gaan soms de steen schrobben en plantjes neerzetten.