30 Sep 2023 16:08 door Filoria
Ginny, ik had je playlist al gevonden via Insta, leuk hoor! Kunnen we nog even nagenieten.
Wij hadden VIP-kaartjes via een vriend van ons. Was wel een toffe ervaring. Je wordt dan helemaal welkom geheten bij een speciale ingang met champagne en een liftboy en zo. En dit was een prima concert om zittend mee te maken.
Het geluid vond ik juist wel goed! Veel beter dan bij ons laatste concert in de Ziggo Dome, dat was Arcade Fire.
De enige andere keer dat ik The National heb gezien was op Lowlands, meer dan tien jaar geleden. Mooi om te horen dat de stem van de zanger toch weer wat doorleefder is geworden. Ik had een paar keer echt kippenvel.
En ik was veel te veel aan het letten op de trombonist, misschien omdat mijn zoon trombone speelt? Maar ik vond het zo leuk dat hij met één hand een keybordje bediende en met één hand trombone speelde. Of piano met zijn trombone op schoot. En dan weer gitaar, en dan backing vocals. Er staat ook wel echt een goede band. Mooi vol geluid als ze allemaal samen spelen.
Mijn favoriete nummers waren Mr. November en Terrible Love, denk ik, maar ze hebben er echt veel gespeeld, zeg.
T (2008) en I (2013)