Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Vriendin zonder kinderen

<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 19 Sep 2023 04:29

Re: Vriendin zonder kinderen

Gelukkig Marin! Ik snap jou wel, ik blijf ook liever thuis in mijn bubbel. Daarom zou ik een logé ook niet trekken. Ik wil in de ochtend rustig wakker worden.
Maar ik ben blij om te lezen dat je vaker voor jezelf kiest!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Sep 2023 07:02

Wat grappig dat zoveel het niet trekken, ik zou het supergezellig vinden en denk eigenlijk ook: yes, hoef ik de ochtend niet alleen te doen. Iedereen mag altijd blijven slapen. Maar ook ik zou de beslissing bij de vriendin laten, het is óf met kinderen óf een andere datum. Heb genoeg vrienden zonder kinderen, die kwamen trouwens inderdaad vaak bij ons en dan als de kinderen op bed gingen begon de volwassenenavond. En bleven dan ook slapen, soms hadden we wel een woonkamer vol met matrassen. Maar het is wel 7 uur opstaan ;) Lekker even wandelingetje, koffie halen voor iedereen. Ugh, mis m’n vrienden nu.
Heb in Nederland eigenlijk geen vrienden zonder kinderen besef ik terwijl ik typ.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Sep 2023 07:04

Ik vind een logee niet zo heel erg of uitmaken. Zolang ze maar weet dat we er hier om 7 uur al wakker zijn en niet nog tot 12 uur wil blijven liggen 😂

Ik heb laatst nog een nachtje gaan logeren bij mijn schoonzus. Lekker bijkletsen met thee en in de ochtend lekker knuffelen met mijn nichtje. Heerlijk. Nu woont ze op 2 uur rijden, dus dan is dat ook handiger dan even langsgaan en dan weer terugrijden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 19 Sep 2023 07:04

Aah ik wilde gisteren sowieso voorstellen dat je een keer bij mij komt logeren als je moet werken. Kom je een keer logeren bij mij Marsy?

Haha ja als zij tot 9 uur wil liggen prima. Ik ben om 7 uur wel wakker. Ga ik vast ontbijtje maken. Dat soort dingen kosten me juist geen energie.

Datis wel gezellig Tabbie. Wil ik ook altijd met m'n zus doen!
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Sep 2023 11:27

ooooooh leuk Marin!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Sep 2023 14:07

Leuk om al die verschillen te lezen. Fijn Marin dat je nu een afspraak hebt kunnen maken die voor jou goed voelt.

Ik heb zelf wel kinderen, maar ik wil soms ook zonder kinderen afspreken, dan heb je toch andere gesprekken. Vind het ook prima om daar oppas voor te regelen, maar zoiets gebeurd ook niet heel vaak. Wanneer ik met de kinderen alleen ben, vind ik het juist heerlijk om daarna nog lekker te borrelen met een vriendin, weer even een volwassen gesprek en een glas wijn! Dus de afspraak die je nu hebt, lijkt mij juist erg leuk.
december 2016
juli 2019
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Sep 2023 23:01

Ik had vroeger precies zo een vriendin, ook pusherig en perse eens in een vast tijdsbestek willen afspreken en ik mezelf altijd maar door bochten wringen om aan haar vraag te voldoen want anders praatte ze me wel een schuldgevoel aan. Duurde heel lang voor ik dat in zag en wat meer op mn strepen ging staan. Dat vond de toen al niet leuk natuurlijk. Alleen hier had zij wel een kinderwens dus dat heeft de vriendschap onder aan de streep wel genekt. Na tientallen jaren de vriendschap verbroken en geen seconde spijt gehad.

Als je je eigen reacties eens terug lees zie ik ook dat jij haar maar tevreden probeert te houden maar je komt nu eenmaal met kids en soms lopen dingen andere in het leven als je gepland had. Naar mijn idee hoort een vriendschap geen moetje te zijn. Blij met mn huidige vriendschappen die niks pushen en waarbij er niet zo’n druk op me word gelegd.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 20 Sep 2023 05:56

Een moetje niet, maar zo voelt het ook niet. Ik vind wel dat je in een vriendschap rekening met elkaars gevoelens en wensen moet houden, zeker als ze verschillend zijn. Zij is gelukkig wel een heel eerlijk iemand die ook echt zegt wat zij vindt dus dat kan je ook tegen haar zeggen. Zo zijn we wel eens samen naar Londen geweest en zij had heel erg de behoefte aan samen leuke dingen doen. Ze is altijd alleen, dus dat heeft voor haar veel meerwaarde om samen dingen te delen. Ik ben altijd met anderen dus gaf toen aan ook graag één middag voor mezelf te willen. Dat snapte ze prima en zo zijn we toen gesplitst.
En laatst wilde ze een creatieve workshop doen wat ik niet leuk vond dus toen heb ik dat ook aangegeven en zijn we na die workshop samen gaan lunchen. Vind dat bij haar eigenlijk juist altijd heel fijn dat je eerlijk kunt zeggen wat je wil doen. Ik zie die vriendschap niet als een moetje. Wel heb ik een andere behoefte in frequentie en vaak in activiteit, dat maakt het inderdaad lastig want dat is beetje geven en nemen van beide kanten.

Maar heb er intussen wel zin in hoor. De dag daarna (na 't logeren zeg maar) ga ik naar Peppa Pig World in Leidschendam met de kinderen dus dan mag ze ook gerust mee maar denk ik dat ze liever naar huis gaat haha.
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 20 Sep 2023 06:14

Marin, je klinkt als een lieve en fijne vriendin! En ook prima dat jouw kinderloze vriendin gewoon lekker eerlijk is en jij dat ook terug kunt zijn.

Hier logeren juist heel vaak mensen, vooral familieleden dat wel. Ik woon 2+ uur van mijn familie vandaan, dan is dat wel zo handig. Het went eigenlijk wel en het is vaak ook erg gezellig. En ja, van de een trek ik dat beter dan wanneer de ander blijft logeren, haha! Maar dat hoort er dan maar even bij.
Ik zou als kinderloze vriendin overigens de volgende dag lekker meegaan naar Peppa Pig World, gezellig juist. En na afloop lekker naar huis en blij zijn dat ik gelukkig zelf geen kinderen heb 😜.

Bij vrienden met kinderen houd ik graag rekening met hun planning, zodat we soms even lekker zonder kinderen kunnen kletsen en afspreken. Maar het komt ook vaak voor dat we juist met kinderen afspreken. Die zijn hier van harte welkom of ik ga daarheen. Spreken ook regelmatig iets af wat de kinderen ook leuk vinden of lekker vinden om te eten. Beetje schipperen, prima! Maar ik vind kinderen heel leuk (ben leerkracht) en kan er goed mee overweg en zij meestal ook met mij. Ik hoef ze alleen zelf niet 😉
Laatst gewijzigd door Ginny op 20 Sep 2023 06:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 20 Sep 2023 06:16

Marin schreef:Aah ik wilde gisteren sowieso voorstellen dat je een keer bij mij komt logeren als je moet werken. Kom je een keer logeren bij mij Marsy?

Haha ja als zij tot 9 uur wil liggen prima. Ik ben om 7 uur wel wakker. Ga ik vast ontbijtje maken. Dat soort dingen kosten me juist geen energie.

Datis wel gezellig Tabbie. Wil ik ook altijd met m'n zus doen!

Misschien kan Marsy ook dat weekend 😉
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 20 Sep 2023 06:17

Hahahaa leuk Ginny!

Ja zij is wel eens mee geweest naar zwemles en dat vond ik ook heel dapper van haar. 😂 Toen had ze op woensdag opgepast en zoon van school gehaald en daarna nog even mee naar zwemles. Kreeg ze ook een ijsje van me. 😂
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 20 Sep 2023 06:20

Marin schreef:Hahahaa leuk Ginny!

Ja zij is wel eens mee geweest naar zwemles en dat vond ik ook heel dapper van haar. 😂 Toen had ze op woensdag opgepast en zoon van school gehaald en daarna nog even mee naar zwemles. Kreeg ze ook een ijsje van me. 😂

Haha, super gezellig dus! Op zo’n dag word ik ook altijd erg blij van de snoepjes, snacks en het eten. Lekker even zelf een groot kind zijn, dat vinden kinderloze vriendinnen soms best fijn 😂.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 20 Sep 2023 06:24

Haha! Dank je voor het relativeren.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen