Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wat is het favoriete voorleesboek van je kind?

<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Sep 2023 09:18

Re: Wat is het favoriete voorleesboek van je kind?

Woordeloze prentenboeken als de gele ballon zijn voor de taalontwikkeling net zo goed!

Hier veel uit boer boris voorgelezen en verder wisselt het. Na een keer of 5 ben ik wel klaar met het boek en wil ik wat anders 😆
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Max

Yipyapper

Bericht 14 Sep 2023 11:59

Dank allemaal! Ik heb er een paar bestelt. We hebben nu voornamelijk Engelse boeken, dus er mag wel wat meer Nederlands bij.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Sep 2023 12:32

Dikkie Dik. Vind ik zelf ook heerlijk lezen en lekker korte verhaaltjes.

“Nog even achter mijn oortjes kriebelen” is ook heel leuk! We hebben daar ook “Nog even een kusje erop” van.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 14 Sep 2023 12:36

We hebben trouwens ook mijn oude Jip & Janneke boek, maar dat is wel gedateerd zeg. Die verhaaltjes zijn niet 2023 proof zullen we maar zeggen.
M’n vriend heeft Nederlands geleerd met dat boek 😅
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 14 Sep 2023 12:42

De gele ballon inderdaad! Een grote hit op mijn werk. Dat ik er nooit zelf aan gedacht heb die te kopen.. Meteen even op het lijstje gezet.

Nog een favoriet hier; Onze octopus. Zo leuk!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 15 Sep 2023 06:29

Haha J&J is inderdaad best old school maar toch ook weer tijdloos vind ik. Lezen wij hier nog steeds uit voor!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Hugo

Lady-post-a-lot

Bericht 15 Sep 2023 10:18

Ik heb ook mijn oude Jip & Janneke boek nog. Binnenkort maar eens tevoorschijn toveren!😄
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 15 Sep 2023 10:21

Jip en Janneke, Floddertje, Rupsje Nooitgenoeg, Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft, Gele Ballon.
3 dochters van 12, 9 en 8 jaar 🖤
<<

Max

Yipyapper

Bericht 15 Sep 2023 10:34

Ik vind teksten als "negerpopje" echt niet meer van deze tijd. Heb 'm nu maar achterin de kast gezet.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 15 Sep 2023 11:11

Oh ja, de gele ballon is hier ook een hit. Alfabet ook trouwens, die vind ik zelf nog wel veel leuker zelfs.
Zoontje is en was ook fan van boeken met informatie, wereldatlassen, dierenatlassen, dinoboeken.
https://www.bol.com/nl/nl/p/atlas/92000 ... wAQAvD_BwE
Of een boek met platen over de boerderij.
https://www.bol.com/nl/nl/p/kijk-en-zoe ... uctPageUrl
Dochter vindt dat ook leuk overigens.

Jip en Janneke vind ik zelf echt ontzettend stom, ik snap nooit wat mensen daar nou leuk aan vinden 🤷‍♀️
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Sep 2023 12:55

Mijn zoon vertelde laatst aan de cassiere in de boekwinkel dat wij de " gele ballon" in het Engels hebben thuis :love: . Ze moest er hartelijk om lachen. Mijn man " leest" hem altijd in het Engels voor.

De Jip en Janneke boekjes die wij nog hebben van toen we zelf klein waren moeten we inderdaad met beleid lezen en soms wat woorden aanpassen, maar we hebben ook boekjes die de jongens gekregen hebben en die zijn behalve de rolverdeling wel aangepast naar deze tijd.

Verder ben ik het met Marin eens, veel van de prentenboeken van het jaar zijn leuk en hier dus ook ook favoriet. Kleine muis zoekt een huis, ik wil de maan, de gruffalo, we hebben er een geitje bij ed.

Ik vind zelf de tekeningen in " Ow giraf, wat ben je onhandig" echt prachtig. En woeste Willem hebben we inderdaad ook eindeloos gelezen net als Rupsje nooitgenoeg en over de kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft.

Op latere leeftijd Pluk van de Petteflat en onze jongste luistert nu ademloos naar de Gorgels.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 15 Sep 2023 13:39

Oh ja ook nog heel leuk:
De dikke mejuffrouw Muis
De kleine walvis
Het muizenhuis

Op vakantie hadden wij de mol die wilde weten wie er op zijn hoofd gepoept had in het vakantiehuisje liggen (wel in het Noors dus het was wat moeilijker voorlezen 🤣). Die vonden ze heel grappig.

Ik zag nog ergens een dialectboek genoemd worden. Mocht iemand nog een leuk boek zoeken in het Limburgs, dan kan ik 't Floortje in de jajajaad aanbevelen. De leuke plaatjes spreken hier enorm aan. Is geloof ik in meerdere dialectvarianten beschikbaar inmiddels.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 15 Sep 2023 14:59

Max schreef:Ik vind teksten als "negerpopje" echt niet meer van deze tijd. Heb 'm nu maar achterin de kast gezet.

Ik pas dat soort teksten gewoon aan terwijl ik voorlees. En verhaaltjes over sigaren enzo sla ik over.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 15 Sep 2023 16:15

Ja dat doe ik ook bij Annie MG Schmidt boeken. We hebben een hele oude druk van Abeltje, daar kwam ik ook allerlei racistische benamingen tegen. Met improviseren en hier en daar uitleggen dat we dingen nu gelukkig anders noemen kom je een heel eind.

Jip en Janneke vind ik minder leuk dan bijvoorbeeld Pluk en Otje, omdat het zo rolbevestigend is.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

widko

Noob

Bericht 15 Sep 2023 16:43

Hier waren buurman brombeer en garage gust erg favoriet. Verder de bekendere boeken boer boris, dikke dik en een huis voor harry.
Onze stoere bink 20-08-2015
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Sep 2023 16:58

widko schreef:Hier waren buurman brombeer en garage gust erg favoriet. Verder de bekendere boeken boer boris, dikke dik en een huis voor harry.

Hier is "buorman brombear" ook een favoriet, wij hebben hem dus in het Fries.
We hebben er een geitje bij, Coco kan het en Laat maar los koala ken ik ongeveer uit mijn hoofd.
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Sep 2023 20:46

Heel erg favoriet van mijn dochter van bijna 2 jaar zijn nu de boeken met liedjes erin van Mies van Hout.

Verder ook:
- de wereld van de gorgels
- gonnie en gijsje boeken
- jokie en jet boekjes
- dikkertje dap
- ik wil een leeuw
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 16 Sep 2023 07:03

Teun schreef:Ja dat doe ik ook bij Annie MG Schmidt boeken. We hebben een hele oude druk van Abeltje, daar kwam ik ook allerlei racistische benamingen tegen. Met improviseren en hier en daar uitleggen dat we dingen nu gelukkig anders noemen kom je een heel eind.

Jip en Janneke vind ik minder leuk dan bijvoorbeeld Pluk en Otje, omdat het zo rolbevestigend is.

Ja maar tegelijk zijn er ook verhaaltjes over dat die moeder helemaal losgaat dat afwassen zeker wel ook iets voor jongens is enzo 😁 wat een tijd haha
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Sep 2023 07:22

Over de schrijver van de gele ballon ze heeft ook een sinterklaas versie en ik zie nu dat er een nieuwe versie van komt. Met witte pietjes
Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen