Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Zakgeld middelbare scholieren

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Sep 2023 18:52

Zakgeld middelbare scholieren

Hoeveel zakgeld krijgt jouw kind die op de middelbare zit? Verschilt dat nog in welke klas ze zitten? En wat moeten ze er allemaal van kopen?

Ik vraag dit omdat ze hier al een hele poos 10 euro per maand krijgen. Ze kopen er veel dingen bij de kruidvat van(make- up) verder hoeven ze er niet verplicht iets van te kopen.
Ze vragen zelf niet om meer, maar we hadden het over dingen op school kopen en toen zeiden ze dat dat wel kon, bijv een tosti of een snack, en toen dacht ik tja waar betaal je dat dan van? Of moet ik dan extra geld storten, of moet ik het zakgeld gaan verhogen. (even los van de discussie wat ik er van vind dat je op school wat gaat kopen of hoe vaak)
:heart: :heart: 2011
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 13 Sep 2023 19:01

Re: Zakgeld middelbare scholieren

Mijn zoon krijgt sinds hij op de middelbare school zit 5 euro per week. Daar kan hij dan ook iets van kopen op school. Doet hij bijna nooit omdat hij al snel door had dat dat erg duur is vergeleken met de supermarkt. Heel af en toe stort ik wat extra om iets te kopen op school. Als hij een keer een lange of een moeilijke dag heeft ofzo.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Sep 2023 19:48

Mijn dochter kreeg vorig jaar 3 euro, maar omdat ze daar niet meer mee uitkomt doet ze nu kleine klusjes voor 5 euro extra omdat ze nog te jong is om ergens te gaan werken.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 13 Sep 2023 21:00

Ik heb zelf nog lang geen kinderen op de middelbare school, maar ik zou het aangrijpen om het bedrag te verhogen én de dingen die ze ervan moeten kopen uit te breiden (bijvoorbeeld ook cadeautjes etc). Dan geef je ze een stukje meer verantwoordelijkheid, maar dan hebben ze ook wat meer ruimte om zelf keuzes te maken. Sorry, aan richtbedragen kan ik je dus niet helpen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 13 Sep 2023 21:12

Het Nibud adviseert voor de middelbare school 17/20€ per maand aan zakgeld. En nog eens 50 euro aan kleedgeld.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Tiger

Noob

Bericht 13 Sep 2023 21:24

Hier krijgt de oudste (zit in de 2de nu ) 6euro per week waar an er standaard 1,75 naar zijn spaarrekening gaat (samen zo afgesproken zodat hij ook leert sparen).

Dochter (1ste) krijg 5 euro per weer waarvan 1.25 naar de spaarrekening gaat.

Tot nu toe komen ze nog altijd uit.
Kleedgeld willen beide kinderen niet. Van het zakgeld moeten ze alles kopen wat ok percee nodig vindt (denk aan spelletjes, make-up etc.).
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 14 Sep 2023 04:56

Mijn dochter krijgt €25 per maand en daarvan gaat automatisch €10 naar haar spaar rekening. Verder krijgt ze om en om met haar zusje van oma het statiegeld van de blikjes. Inmiddels geeft iedereen op oma haar werk de blikjes aan haar dus soms loopt dit op tot €9-€10 euro per twee weken dus
08-03-2010
08-02-2016
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 14 Sep 2023 09:47

M'n zoon zit niet meer op de middelbare besef ik me nu 😅
Maar hij kreeg eerst 40 pm inclusief kleedgeld. De grote dingen zoals jassen en schoenen betaalde ik tot een bepaald bedrag. Ik legde daar dus aan bij eigenlijk.
Nu krijgt hij 50 sinds hij 16 is. Hij werkt ook dus in principe zou dat genoeg moeten zijn. Helaas zit hij iedere maand zonder geld.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 14 Sep 2023 10:03

Onze tweeling (13 jaar, 2dejaars) krijgen € 50,- zakgeld.

Hiervan hoeven ze geen kleding of de basisverzorgingsproducten te kopen. Ze mogen 2 x per jaar een geurtje uitzoeken die ik betaal en als het eerder op is mogen ze die zelf kopen. Kledinggeld krijgen ze niet.

Dochter spaart best wat op, geeft maar zo'n 10-15 euro per maand uit (tenzij ze ergens naar de kermis gaat, dan vliegt het er snel doorheen) en zoon geeft bijna alles in de kantine op school uit, na voetbaltraining met de jongens ergens een ijsje met 2 bollen halen en broodjes bij de Lidl, soms houdt hij een tientje over (tijdens vakantie bijv) en koopt hij nog een tegoed voor het gamen.

Cadeautjes voor verjaardagen van vrienden krijgen ze van mij 10-15 euro (afhankelijk van wie het is) voor, als ze iets wat duurder is willen geven moeten ze dat zelf bijleggen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 14 Sep 2023 10:07

Onze oudste wordt in november 14 en zit in de derde klas. Hij krijgt nu 30 euro per maand. Verder pas hij nu af en toe weleens op zijn broertjes, waar hij dan ook wat extras mee verdiend.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Sep 2023 11:02

Onze oudste dochter is 14 en krijgt 20 euro per maand zakgeld. Van haar opa en oma krijgt ze daar nog eens 30 euro bovenop. Daarnaast heeft ze een folderwijk waar ze 20-30 euro per maand mee verdient. Kleding krijgt ze van ons als ze het echt nodig heeft, als ze tussendoor iets leuks wil kopen voor zichzelf moet ze dat zelf betalen. Sieraden, eten buiten de deur en andere hebbedingen betaalt ze ook zelf.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 14 Sep 2023 19:18

Onze zoon, 12 jaar en in de eerste klas, krijgt sinds vorige week 20 euro per maand. Dat is voor hemzelf. Kleding krijgt hij van ons.
2011 2012 2017
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Sep 2023 19:27

Kleedgeld hoeft van mij nog niet ze zijn 11 bijna 12, vind het prima omdat nog voor hun te betalen.

Zag idd ook het advies van het nibud maar ja dan nog zat ik een beetje met wat betaal je daar dan van? Op de basisschool kocht ik de cadeaus voor feestje, geen idee of ze nu ook feestjes hebben en wat de rest dan met cadeaus doen. Ik heb wel besloten dat als zij een snack willen kopen op school dit van hun eigen geld moet. Er is hier genoeg thuis wat ze mogen pakken, snap dat het leuk is iets kopen maar dat hoef ik niet te betalen.
Ik vind een gedeelte sparen van het zakgeld wel een goed idee die ga ik sowieso onthouden.
:heart: :heart: 2011

Terug naar Zwangerschap & kinderen