Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Kwetsbare ouders

<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Aug 2023 22:50

Re: Kwetsbare ouders

Ach Peinture, gecondoleerd met dit grote verlies. Ik heb nog regelmatig aan je moeten denken nadat je je laatste post hier plaatste. Jouw posts spatten uit elkaar van liefde en verdriet, het raakt me enorm. Ik wil je heel veel sterkte wensen, alsook je kinderen. Jouw vader moet echt een heel warm persoon geweest zijn, dat voel je aan alles wat je schrijft.
2012 & 2016
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Aug 2023 19:55

Lieve Peinture,

Ik wil je zo veel sterkte wensen. Dit verdriet valt zwaar. Dat wens je niemand toe. En hoe je zo liefdevol alles op schrijft. Echt prachtig!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 29 Aug 2023 20:10

Gecondoleerd Peinture, wat een groot gemis.
Let's discover the world together.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Aug 2023 20:38

Gecondoleerd Peinture ❤️
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 30 Aug 2023 09:21

Gecondoleerd Peinture. Wat schrijf je het allemaal mooi op! Zowel het verdriet als de liefde spatten ervan af. Veel sterkte voor jullie!
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 30 Aug 2023 10:09

Wat zijn jullie lief, bedankt :heart:
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 01 Sep 2023 08:53

Wat ontzettend verdrietig Peinture, gecondoleerd met het verlies van je vader.

Ik herken veel van wat je schrijft. Verdriet en liefde liggen in zo’n week zo dicht bij elkaar. Het is een bijzondere en intense periode en ik hoop dat je uiteindelijk, net als ik, vooral met heel veel warmte en liefde op die week zult terugkijken.

Ik wens je veel kracht voor de komende tijd. Het is zo moeilijk om het gezinsleven te combineren met rouwen. Ik ben blij te lezen dat het je tot nu toe lijkt te lukken. Laat het vooral toe, ook op de onhandige momenten. Het voorkomt hopelijk dat je er later in vastloopt.

En niet vergeten, hij is in alles om je heen! ♥️💫
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Macaron

Kwebbel

Bericht 01 Sep 2023 21:57

Gecondoleerd!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Sep 2023 22:17

Veel sterkte Peinture. Zo mooi en vol liefde heb je dit geschreven, vond het bijzonder om te lezen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 03 Sep 2023 14:30

Bedankt weer, lief :love:

Hij is inderdaad in alles om me heen. We waren gister de hele dag bij mijn moeder en dan voel ik hem echt overal. Logisch natuurlijk want het was zijn huis.

Mijn vader tuinierde graag en de zomerbloeiers die er nu staan heeft hij nog zelf geplant. Ze waren erg verwaarloosd, evenals de rest van de tuin. Hij is vlak na het planten gestopt met tuinieren omdat dat niet meer ging. Ik heb de hele dag in de tuin gewerkt, de bloemen weer opgekalefaterd en overal onkruid gewied. Het doet mij helpen met mijn gevoelens, en mam heeft weer een nette tuin.

De kinderen zeggen nog steeds opa en oma, en dan stilte. Oeps... Oma bedoel ik.
Ik zeg ook nog pap en mam en besef daarna pas wat ik zeg. En dan zeg ik sorry en dan denk ik, waarom zeg ik sorry? Het is zo raar en vers nog. We moeten er allemaal aan wennen. Mijn man zei gister: Je kunt gewoon pap en mam zeggen, we gaan toch ook naar hun huis? Maar hij haakte natuurlijk in op mijn sorry. En hij wil mij dan helpen met mijn struggles.

De kinderen hebben helaas niet zo'n goede band met de andere opa en oma, hoewel we dat altijd enorm hebben gestimuleerd. De laatste weken zit me dit dwars, en na veel praten erover zijn we allemaal tot de conclusie gekomen dat je aan een dood paard niet kunt trekken. Er zijn andere opa/oma figuren in het leven van onze kinderen die ze maar wel al te graag uit hun eigen komen ophalen voor een leuke dag hebben we ook recent ontdekt. En daardoor gingen mijn ogen open. Mijn man heeft me al onze hele relatie gewaarschuwd ervoor, maar ik zie het nu pas. Ik heb altijd excuses proberen te maken voor hun gedrag, hun afwezigheid en ga zo maar door. Maar nu mijn vader overleden is en er op korte tijd een aantal dingen zijn gebeurd waar ik geen excuses voor kan verzinnen is er iets in mij veranderd. En nu komen de dingen uit het verleden weer naar boven en denk ik, waarom heb ik dit toch steeds geaccepteerd? That said, ik kan niets veranderen aan de situatie, ze zijn zoals ze zijn en erover praten gaat nooit iets veranderen. De mensen dichtbij zeggen: Ze missen zo veel leuks van de kinderen, ik snap het niet. En dan zeg ik nu: Ik snap het wel, zij voelen niet dat ze iets missen. Zij vinden dit gewoon prima. En daardoor vind ik het nu ook prima. Mijn kinderen worden zelfs actief gekwetst, en daar ben ik ook klaar mee.

En door dit besef mis ik mijn vader nog veel meer. Want hij had nog heel wat jaren met open armen en al zijn liefde willen opa-en. En mijn kinderen hebben dit altijd gehad en moeten dit nu missen en er is geen "vervanging".
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Sep 2023 15:05

Wat fijn dat je de tuin weer aan kant hebt gemaakt, Peinture.
En wat verdrietig dat de band tussen je kinderen en de andere opa en oma niet zo goed is.

Mijn neefje en nichtje vonden mijn vader ook de leuke opa.

Het is helemaal niet gek dat je je nog verspreekt. Moet je je ook niet rot om voelen.

Nogmaals heel veel sterkte!
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 05 Sep 2023 12:09

Ik heb soms geen antwoord voor mijn kind. Vanmorgen stond ze op de badkamer en ik was haar haren aan het doen. De tranen biggelden ineens over haar wangen. Ik wil opa terug, ik kan me niet voorstellen dat ik hem nooit meer zal zien, zei ze. Ze zegt gedurende de dag dat ze opa mist, en dan zeg ik altijd dat ik opa ook mis. En dat hij in ons hart zit. En zij zegt dat ook tegen mij als ik verdriet heb. Maar het voelt alsof ik meer moet zeggen, maar wat dan?
<<

Hugo

Lady-post-a-lot

Bericht 05 Sep 2023 14:48

Oh Peinture, ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik huil helemaal niet snel maar van je laatste berichtje biggelden er bij mij tranen over mijn wangen. Een hele dikke knuffel voor jou en je dochter. Wat een pijn en verdriet!🖤
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
Vorige

Terug naar Persoonlijk