Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

U-zeggen

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Aug 2023 20:03

Re: U-zeggen

Marsy31 schreef: Dus ik leer mijn kinderen ook u te gebruiken in de winkels en bij ouderen, ik vind het netjes.

Dit doe ik zelf ook. Dus dat zullen mn kinderen ook wel overnemen. Leer het ze (nog) niet bewust. Verbaasd me wat ook hier de reacties te lezen. Ik zei en zeg ook geen u tegen mn ouders, ooms en tantes gewoon bij voornaam. Maar had niet door dat u zeggen in de situaties waarin ik het wel doe, door zovelen als ouderwets gezien wordt.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 27 Aug 2023 20:13

Re: U-zeggen

Ze zijn beide nog te jong om u te zeggen, maar ik vind het wel een beleefdheidsvorm en zal ze zeker leren om tegen vreemden u te zeggen. Als ze iemand kennen vind ik het niet nodig, hoe oud ze ook zijn. Daarin zit dan inderdaad de beleefdheid verder niet in. En een beetje afstand creëeren naar vreemden toe vind ik niet erg.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen