Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Verdienen deze ouders een boete?

<<

Jolieke

Noob

Bericht 03 Aug 2023 20:21

Re: Verdienen deze ouders een boete?

De directeur gaat eerst in overleg met ouders. Vaak komt hier al een passende oplossing uit en hoeft de LPA niet ingeschakeld te worden. En nu stop ik ermee, want ik heb vakantie.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 03 Aug 2023 20:38

Jolieke schreef:De directeur gaat eerst in overleg met ouders. Vaak komt hier al een passende oplossing uit en hoeft de LPA niet ingeschakeld te worden. En nu stop ik ermee, want ik heb vakantie.

Maar dat is toch ook het hele punt niet in dit vraagstuk?🙈 Als er voor beide partijen een passende oplossing is, hoef je het ook niet te hebben over boete of ja nee.
Fijne vakantie!
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Aug 2023 08:43

Marsy31 schreef:Nou laat ik het anders zeggen: ik vind 8 keer een studiedag per jaar echt heel veel. Moeten die echt 8 keer per jaar een dag bijgeschoold worden dan? Een studiedag hier en daar - soit, dat snap ik, maar ácht?! En ja, ik weet ze vantevoren, daar gaat het ook niet om. Maar op donderdag verplicht de kinderen vrij maar dan wel illegaal als kinderen dan vrijdag niet komen, dat is naar mijn mening scheef.

Hier ook een mooie, op maandag en dinsdag vrij want studiedag en dan op donderdag staken. Ja, ik snap dat scholing een recht én een plicht is en ik snap dat het de wet is maar op dat soort momenten denk ik wel, goh, die goedkope tickets zijn in het hoogseizoen niet meer te betalen en mijn kind is er altijd (in tegenstelling tot ouders die hun kind thuis houden als het te hard regent of ze gewoon geen zin hebben om zelf hun nest uit te komen). Het is voor ons een mooi moment om vrienden in het buitenland op te zoeken bijvoorbeeld. Zoals ik al zei, het is echt niet dat ik dit jaarlijks doe maar als het een keer zo loopt dan schroom ik dus echt niet om mijn kind 1 dag af te melden van school. 3 Dagen in 1 week geen school vind ik echt belachelijk.

En nee, school is geen opvang maar zo werkt het in de praktijk natuurlijk wel. De tijd dat je op 1 salaris kon leven is allang voorbij voor veel gezinnen, als er al 2 ouders zijn. Als je er alleen voor staat dan werk je op dat soort momenten nu eenmaal. En je hebt maar een max aantal vakantiedagen per jaar. Als je er daarvan al minimaal 8 moet opgeven om je kind van school thuis te moeten houden dan doe ik wel graag iets leuks met die dag. Dus tja, soms worden het dan toch 2 dagen...
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Aug 2023 11:02

Precies
Afbeelding
Afbeelding
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 25 Aug 2023 08:32

In 2020-2021 waren er 1540 kinderen die spijbelden en een boete kregen. Stond op het AD. Familie Hazes was er een van.
Dus er wordt toch op gecontroleerd.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Aug 2023 11:50

De fam Hazes had toestemming gevraagd aan de schooldirecteur in plaats van de leerplichtambtenaar. Ging om een vakantie van bijna 2 weken. Vlak voor vertrek hebben ze het bij de leerplichtambtenaar neergelegd en geen toestemming gekregen. Vervolgens gingen ze toch en kwamen daarmee uitgebreid in de media. Tja, dan vraag je er bijna zelf om. Ze namen vervolgens een dikke advocaat a €15.000 om vervolgens een boete te krijgen van €900. Volgens mij werken die twee allebei niet dus vind het redelijk onzinnig om dan buiten de schoolvakanties zo lang weg te willen. Hebben ze dat kind nu ook nog eens van school afgehaald omdat de school niet goed bij kleine Hazes zou passen :palm:. Vind het weinig vergelijkbaar met een keer in de zo veel jaar een dagje meepiepen. Al zou een boete dan uiteraard net zo terecht zijn hoor.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Aug 2023 12:15

Als je bedenkt hoeveel er gespijbeld wordt of mensen hun kind een keer thuishouden vind ik 1540 echt een enorm laag aantal. Dat is echt niks. Dat laat wat mij betreft juist zien dat de handhaving er amper is.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen