Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Kind oorbellen

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Bericht 21 Aug 2023 14:17

Kind oorbellen

Wanneer kreeg jouw kind oorbellen? Onze dochter is 5 en geeft af en toe wel aan dat ze ze wil. Ik wilde sowieso wachten tot ze het echt zelf wilde. Hebben jullie kinderen er last van gehad? Ik wil graag van tevoren oorbelletjes bestellen, omdat ik zelf allergisch ben voor chirurgisch staal. De juwelier hier schiet met chirurgisch staal, maar hij zei dat ik goud of titanium kan bestellen. Geen idee of dochter ook allergisch is, maar ik vond het zo pijnlijk dat ik dat risico niet ga nemen. Hoe gaat het herstel bij zo’n kleintje? Kunnen ze er goed mee slapen en zwemmen en alles?
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Aug 2023 14:34

Re: Kind oorbellen

Mijn beide dochters kregen oorbellen op hun zesde verjaardag, ze wilden het toen zelf ook. Ze hebben er vrijwel geen last van gehad, belangrijk is dat je er niet aan moet zitten. Verder ook geen zogenaamde ontsmettingsmiddelen gebruiken, zoutspray is voldoende, indien nodig natuurlijk. Qua materiaal dragen we hier zilver of (wit)goud, wij reageren ook niet echt goed op chirurgisch staal of nikkelvrije sieraden. Dus als jij er beter bij voelt oorbellen van een ander materiaal te kopen zou ik dat zeker doen. Is het de bedoeling dat de juwelier daar de gaatjes dan mee schiet?
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Aug 2023 14:36

Van mijn mag ze al lang. Ik was zelf ook heel jong toen ik ze op eigen verzoek kreeg. Maar ze wil niet en nooit niet zegt ze haha. Ik heb er zelf niet echt last van gehad als kind. Ja af en toe een beetje ontstoken maar dan moest je goed schoonmaken met spul en veel draaien. Na 6 weken een speciaal oorbelletje mocht je dan zelf kiezen wat je in je oor deed. Ik kon zelf slecht tegen nep (ging het snel ontsteken) dus hou het altijd bij zilver en dan gaat het goed.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Aug 2023 14:55

Mijn dochter was ruim 6 toen ze gaatjes kreeg. Ze vroeg er al bijna twee jaar om toen 😄 de gaatjes werden tegelijk geschoten, was een hele fijne service. Omdat kindjes soms niet meer willen na het schieten van het eerste gaatje. Hier geen last van gehad, slapen, zwemmen, het ging allemaal prima. Toen we de oorbellen wisselden voor zilveren, kreeg ze daar wel wat irritatie van. Staal gaat beter. Ze draagt nu kleine stalen ringetjes, dat is al helemaal beter voor gaatjes die wat geïrriteerd zijn.

Zelf kan ik eigenlijk tegen alle materialen, tenminste, in het onderste oorbelgaatje. Ik heb zelf drie gaatjes in elk oor en het tweede en derde gaatje zijn om een of andere vage reden gevoeliger voor het materiaal, daar verdraag ik staal ook het beste, zilver gaat daar ook irriteren.
december 2016
juli 2019
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 21 Aug 2023 17:45

Mijn dochter mocht het al een hele poos, maar durfde niet. Uiteindelijk heeft ze ze voor haar tiende verjaardag gekregen. Al vrij snel kreeg ze een tweede gaatje, maar haar knopjes gingen flink ontsteken, ze kreeg een hele dikke etterbult achter beide oren. Toen heb ik er ringetjes bij haar in gedaan. Het heeft echt een flinke tijd geduurd, denk wel een half jaar, voordat het genezen was. Nu heeft ze nergens meer last van, maar we zijn wel kieskeurig met wat we er in doen. Ze heeft alleen zilver of goud.

Met die ontstekingen was ik wel blij dat ze wat ouder was. Als ze daarmee vijf jaar was geweest, was dat één groot drama geworden met haar. Ze wil nu graag een derde gaatje.
2011 2012 2017
<<

Anoniem338

Bericht 21 Aug 2023 18:16

Zelf kreeg ik ze voor mijn tiende verjaardag. Dochter van 5 zei een tijdje terug ook oorbellen te willen maar toen ik vertelde hoe dat ging zag ze er toch vanaf 😂 In principe zou ze ze vanaf groep 3 mogen wat mij betreft. Als ze echt kleuter-af is. Geen logische redenering verder, gewoon mijn gevoel.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Aug 2023 20:57

Mijn jongste was 6. Ze wilde supergraag. Hij is uitgescheurd aan één kant. Ik vond het heel stressvol bij zo'n klein, wild kind. Ze zijn nu uit en krijgt voorlopig geen nieuwe. De oudste (10) heeft oorbellen sinds ze 9 is. Eerder wilde ze niet. Dat gaat goed. Ze is ook een rustiger kind ;)
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 22 Aug 2023 07:58

Mijn dochter was 5, ze wilde heel graag. Ik wilde eigenlijk pas bij het zwemdiploma maar die lijkt nog jaren weg. Dus voor een andere viering gebruikt.
Ze is ze wel continu kwijt. Zowel knopjes als ringetjes. Iemand daarvoor tips?
Hier overigens nog nooit ontstoken gehad en deed ook geen pijn.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 22 Aug 2023 08:02

Mijn oudste wilde ze vanaf haar vierde en na een jaar consequent erom vragen kreeg ze ze toen ze 5 werd. Bij haar was het genezen toen ze met zwemles begon, dat was wel fijn. Nooit problemen gehad met ontstekingen bij haar gelukkig.

Mijn jongste dochter is nu ook 5 maar heeft er nog nooit om gevraagd. Ze is al met zwemles gestart dus ik vind het niet handig om nu gaatjes te laten prikken. Zij krijgt ze tzt voor haar B of C diploma (als ze met zwemles stopt) wanneer ze dat wil.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Aug 2023 08:49

Mijn oudste heeft ze voor haar 4e verjaardag gekregen. Dat is wel gaan ontsteken en de gaatjes zijn dichtgegroeid. Tijdje later hebben we opnieuw gaatjes laten schieten met oorbellen van ander materiaal en dat gaat nu al een hele tijd goed.

De jongste heeft er nog niet om gevraagd, maar wellicht dat zij ze ook voor haar vierde verjaardag krijgt als ze dat wil.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Aug 2023 09:54

Mijn oudste dochter heeft ze voor haar 8e verjaardag gekregen.
De jongste wilde ze toen ook direct, maar die krijgt ze ook 'pas' als ze 8 wordt.

Eerder vonden wij ze te jong en vooral mijn man wilde liever wachten tot ze 10 was.
Zelf was ik ook 8 toen ik gaatjes liet schieten.

Mijn dochter heeft trouwens knopjes van titanium.
<<

Saji

Kletskop

Bericht 23 Aug 2023 07:34

Mijn dochters hebben ze vanaf hun 5de.
Ze mochten ze wanneer ze hun zwemdiploma hadden, maar door corona wisten wij niet hoelang het ging duren, vandaar dat ze oorbellen kregen toen ze naar groep 2 gingen.
Ze hebben titanium gekregen, nooit ergens last van gehad.
Nu dragen ze alles.
<<

Danny

Kletskop

Bericht 23 Aug 2023 09:22

Ik heb het pas bij mijn dochter laten doen toen ze er vanaf een jaar of 10 zelf om vroeg.
Mijn kleindochters hoeven nog niet,zeggen ze.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 23 Aug 2023 09:58

M'n dochter vraagt er zelf nog niet echt om, al hadden we het er laatst wel over omdat een vriendinnetje oorbellen kreeg. Volgens mij kreeg ik ze zelf pas op m'n 8e ofzo, maar voor m'n dochter denk ik er nu aan om het te doen als ze haar zwemdiploma's heeft. Mits ze het dan zelf ook wil natuurlijk.
❤️ 7 juni 2018

Terug naar Zwangerschap & kinderen