01 Aug 2023 19:55 door Marsy31
Niet persé Australië, gewoon over de wereld, er is zoveel veranderd de afgelopen 20 jaar maar ik vind niet dat het schoolsysteem echt meebewogen heeft met het individu, met ouders die nu beide graag werken, de CITO toets, of eigenlijk überhaupt de middelbare school niveaus. Heeft niks met mij tegen Nederland aanschoppen te maken, ik heb alleen als leerkracht in 3 landen gewerkt en kan dus goed vergelijken. Vergis je niet, was dit een Australisch forum geweest dan had ik bijvoorbeeld benoemd dat ik studeren in Nederland beter vindt dan Australië, omdat het hier erg praktijkgericht is. En dat wij de keuze hebben gemaakt meer tijd met familie door te brengen betekent ook dat ik bepaalde zaken die me in Nederland storen moet accepteren. Maar nu was er een topic over 1 van die irritaties en heb ik de ruimte mijn mening erover te delen. Hoeft niemand het mee eens te zijn, daar gaat het me niet om. Maar specifiek het onderwerp van dit topic is dus compleet anders in Oz, en het werkt heel goed en geeft ouders en leerkrachten lucht. Maar het perfecte land bestaat niet hoor!